Deel je “Kringloop” vondsten

En gelukt met de one and only Stevenson?
Erg leuk model trouwens :smiley:

Nee, de batterij was gaan lekken en met een nieuwe erin deed ie het niet meer. Heb hem 3x in en uit elkaar gehaald als oefen projectje. Daarna is ie in de vuilnisbak gegaan. M’n zoontje moest er ook niets van weten.

1 like

Jammer!

In ieder geval wat van geleerd! :smiley::+1:

1 like

Zo is het. En die paar Euro kom ik wel weer overheen :sweat_smile:

1 like


Een Junghans voor de vriendin :+1:t3:

3 likes

Dat is een mooie vondst zeg! Hoe ziet het bandje er verder uit? Ik hoop ergens dat het helemaal versleten is zodat je wel een bandje met de juiste breedte móet zoeken. Maar dit is ook een mooi bandje hoor! :slight_smile: Wat vind je zelf? En belangrijker nog: wat vindt je vriendin?

Bandje is in goede conditie. Het belangrijkste, het valt zeker in de smaak :wink:

1 like

Nou, super! Lekker van genieten. :smiley:

Vandaag op 2 rommelmarkten en 1 kringloop zaak geweest. Nergens ook maar een enkel horloge te bekennen :joy: volgende keer beter

grappig horloge. Een Pontiac Simpatico. Sympathiek met fixoflex band.

20 likes

Mooi hoor! Loopt ie lekker?

1 like

Ja, tot nu toe wel. Handopwinder. Alleen wil ik die band vervangen door leer.

Ja dat zou ik ook doen, heb je er een leuk horloge aan

1 like

Deze laatst door mijn vrouw gevonden at de lokale kringloop.
Kreeg een belletje en een paar fotos of het wat was.
Geen echte kringloopprijs maar voor een paar 10tjes is het een leuk horloges!

Weer een leuk opknap projectje :+1:
Palermo Automatic
Met een ETA 2452 uurwerkje.
Stalen kast met een vreemde caseback
Deksel heeft een lipje welke valt in een uitsparing in de kast.
Dunne ring aan de buitenzijde van de deksel met schroefdraad welke de deksel op zijn plek houd.

11 likes

Je moet m wel heel erg opwinden nu. Ik heb zelf weinig ervaring met handopwinders maar is dat normaal? Misschien omdat het horloge stil heeft gelegen (waarschijnlijk een hele tijd). Komt geen einde aan.

Handwinders kan je zo lang aan blijven draaien als je wil, vooral niet doen. Volgens mij is dat niet goed voor 't uurwerk.

Ik zou hem eens 30 keer rond draaien als ie volledig is uitgelopen en ff kijken hoe lang hij daar op loopt.

Maar ik ben zeker geen expert en er zijn veel mensen op 't forum die hier veel meer verstand van hebben

1 like

Dat zou niet moeten kunnen, na een tijdje voel je dat het opwinden (veel) zwaarder gaat en dan stop je.

2 likes

Nee hoor, op een gegeven moment kun je niet meer verder draaien, als je dat wel doet draai je het kapot… je voelt vanzelf aan wanneer je dat punt bereikt hebt.

:point_up_2:

2 likes

Ik heb hem voorzichtig opgewonden. Maar even dagje kijken wat ie doet. Allemaal bedankt voor het meedenken👍

Ik zou toch maar eens doordraaien om te zien of er een eind aan komt.
Als dat niet zo is is de veer waarschijnlijk gebroken.