Deel je “Kringloop” vondsten

Vandaag de batterijen ontvangen en dus gelijk aan de slag ermee:

Werkend, inclusief verlichting, en ingesteld!

Als iemand informatie over het horloge heeft, zoals leeftijd; van harte welkom.
Bij het instellen van de datum, begint deze bij het jaar 2000, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het van daarvoor is.

6 likes

Is uit deze serie denk ik. Even het module nummer googlen wat op de achterdeksel staat (2255)
https://www.kish.nl/nl/424534/casio-baby-g-bg-169r-6er/?affiliatenetwork=googleshopping&gclid=CjwKCAjw-vjqBRA6EiwAe8TCk17A_47-sFXVIKPA_Fb70O1v3berYak1PnB2DxmrxrVPUb8Sk1FmgxoCqAgQAvD_BwE

Dank je wel. Ik had al op dat andere nummer gezocht (BG-158) maar kreeg daar niet de resultaten die ik zocht.
Inderdaad, zoekend op 2286 krijg ik veel meer en betere resultaten!
Ik zag iemand posten dat die hem ik 2005 heeft gekocht. Klinkt logisch dan in relatie tot de datum instelling.

1 like

o het is 2286. Kon het niet goed lezen.

1 like

En een bestemming gevonden, mijn 8 jarige zoon

23 likes

En voor de derde achtereenvolgende dag draagt hij hem nu, nog steeds tevreden!

4 likes

Dit is echt mooi. Leuk dat hij er blij mee is!

2 likes

Vandaag eens naar een aantal kringloopwinkels in de buurt geweest, gemotiveerd door de vorige vondst.

En vandaag het volgende opgedoken:

Opschriften: Roamer Shockproof 17 jewels
Roamer Brevete 215999 180459 Stainless
Steel Back Waterproof

Een korte zoektocht op Google heeft mij de informatie opgeleverd dat de genoemde nummer patenten zijn voor respectievelijk
1936. Two part waterproof stem (CH 180459), Ernest Morf (not MST) but will be used extensively by MST.
1938 Modern Roamer logo registered (UK)
1940* First automatic (bumper), using the Felsa 278/9
1941 Patent: Waterproof case (CH 215999), Ernest Morf (not MST) but will be used extensively by MST

Na een beperkte schoonmaakbeurt ziet het er zo ongeveer uit:



Het betreft een handwinder en na het opwinden loopt’ie nu al bijna een uur goed.

Ik heb op internet iets gelezen dat het een horloge van ergens begin jaren '50 zou kunnen zijn.
Is er iemand die er meer van weet?
Ik had graag het binnenwerk op een foto laten zien, maar ik ben bang meer kapot te maken dan mij lief is…en dat zonder drank. Het werkt bij dit horloge niet zoals ik gewend ben, achterkantje eraf en voila…nope. dus dan maar voorzichtig.
Ik heb ook een donkerbruin vermoeden dat het bandje er niet op hoorde te zitten.

Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt en eet smakelijk!

11 likes

Vandaag een nieuwe band ontvangen voor deze Roamer. Natuurlijk heb ik die gelijk geplaatst. Ziet er, naar mijn bescheiden mening, een stuk beter uit dan dat bod wat er aan hing.

Nu kijken of vrouwlief het wil dragen. Anders een andere bestemming ervoor zoeken.

8 likes

Hoi Dave,je kunt dit oudje beter dicht laten zitten,de lumen zijn van radium en verkruimelen door de jaren.
De kruimels lekker in de kast laten zitten :sweat_smile:

1 like

Bedankt voor de tip Paul, zal ik dan zeker doen. Zolang die gewoon werkt, lekker zo laten. Never change a winning team!

Inmiddels heeft vrouwlief hem dankbaar geaccepteerd als onderdeel van haar verzameling.

2 likes

ik heb 3 weken geleden bij een rondje kringloop net zoiets opgedaan . nieuw glas geplaatst en ziedaar !

26 likes

de hele dag voor niets op pad geweest , maar op weg naar huis zie ik een verdwaald bordje , curiosa, langs de kant van de weg staan .
er bleek in een garagebox een soort winkeltje te zitten , even gekeken en weer niets , maar bij het verlaten van de winkel vraag ik aan de eigenaar , heb je toevallig niet wat oude horloges . en wat bleek , hij had onder de toonbank in een stoffig hoekje nog wat staan , en daar zat deze tussen . en dat voor 4 euro .

toch niet voor niets weggeweest .

7 likes

Dit is marketing. Ik wil die foto, nee MOET die foto zien nu

Het is denk ik het horloge hierboven. :wink:

1 like

:sunglasses:

de volgorde was niet helemaal correct :upside_down_face:

1 like

Hahaha ja! Dank

Cool horloge die Roamer, mooi stalen kastje en dat voor 4 euro :+1:

Mooi exemplaar!
Los van de (indeling van de) wijzerplaat, zie ik ook andere verschillen, zoals de tekst op de achterkant, ten opzichte van mijn exemplaar.
Moet/kan ik daar conclusies aan verbonden met betrekking tot de authenticiteit van mijn exemplaar? Of is dat te verklaren in het tijdperk van productie?
Ik heb er wel wat naar gezocht op internet, maar nog niet concreets genoeg