Deel je “Kringloop” vondsten

Mooie vondst👍

2 likes

Thanks :blush:

1 like

Iemand bekend met dit merk? Vandaag gevonden in kringloop.

3 likes

Ik heb er eentje, @RO3L ook.

Dit is de meest informatieve draad die er over het merk is volgens mij:

1 like

Cool, die ik had was dames model.

2 likes

Ik had voorgenomen geen quartz meer te kopen maar deze vond ik te mooi

17 likes

images

Weer een leuk projectje op de kop getikt vanmiddag :ok_hand::+1:

11 likes

Reseda was het huismerk van Juwelier Oosterhof uut Groningen

3 likes

Dat komt goed overeen met de locatie waar opa woonde, namelijk 't Zandt (gr). Bedankt voor de info!

Niet de meest indrukwekkende vondst, maar wel gerelateerd aan mijn horlogehobby, en ik ben er blij mee. :slight_smile: Ik had er nog geen. :v:

13 likes

Leuk projectie gescoord bij de kringloop vandaag

17 likes

Wat een bijzonder ding, maar wat is het :joy:?
Een kwastje waar je ook lucht langs kunt blazen?

1 like

Het is een blaasbalg die in de fotografie wordt gebruikt om lensen vrij te maken van stofjes.

3 likes

Geinig leren bandje, vriendelijk prijsje.

Echt Seiko? 17 millimeter, precies wat ik zocht.

Een kringloopvondst voor een kringloopvondst. Ik zie wel dat ik nog eens verder mag poetsen op het plexiglas. Gezien mijn laatste ervaring heb ik daar wel vertrouwen in. Blij dat de te smalle perlon band eraf is, @Chlorophyl?

Probleem: ik heb geen staalkleurige gespen in 15 millimeter, dus het is nog even behelpen met eentje van 16.

Edit: dan maar dragen ook.

18 likes

Paar maanden terug.


7,50€
3€ plankje

13 likes

Volgens mij ligt er bij mijn moeder ook nog zo’n ding. Mijn vader gebruikte dat bij een andere hobby: zelf foto’s afdrukken. Geen idee waar het precies voor was.

3 likes

Je kunt dan stofjes wegblazen zonder dat de spuugklodders in het rond vliegen :wink:

2 likes

Vandaag waren we op “de” markt in Rotterdam, waar altijd een handvol kraampjes met tweedehands (of zoals ze het zelf graag noemen, antiek) spullen staan.
Een mandje met prullaria en een paar horloges gevonden, waar een Casio Baby-G in lag.
Aangezien ik nog geen zakgeld had gekregen, is vrouwlief de onderhandelingen aangegaan. De vraagprijs van €5 bleek vast, toen de verkoper haar bod van €3 afwees.
Voordat we later op de dag weer op huis aan gingen, had ik eindelijk mijn €5 zakgeld gekregen en ging ik vol goede moed naar de marktkraam. Nadat ik aangaf waar ik het horloge had gepakt, mocht ik het, zonder verder te hoeven bieden/onderhandelen, voor €3 meenemen van de andere verkoper van de kraam.
En zo ziet de Casio er uit:

Of beter gezegd, zag de Casio er uit. Met het voornemen de batterij te vervangen, als amateur, overgegaan tot demonteren van het horloge. Bleek ik een dergelijke batterij niet in huis te hebben; gelijk besteld.
Dan maar gelijk van de gelegenheid gebruik maken en de tijd nuttig besteden om het geheel te reinigen, met hulp van twee kinderen.

Nu maar hopen dat het niet voor niets was en het horloge na vervangen van het batterijtje weer werkt. Kan ik vast één van de kinderen weer blij mee maken.

14 likes

Kinderarbeid wordt hier maar matig op prijs gesteld :sunglasses:

3 likes