Deel je “Kringloop” vondsten

Aa… Vandaar dat de rotoras van mn DJ versleten is. Heb regelmatig bloedarmoede…

1 like

Zo leer je iedere dag weer bij zie je wel :wink::rofl:

1 like

Dit is inderdaad heel raar uitgedrukt, maar volgens mij denkt half Nederland wel dat een automatisch horloge werkt op je hartslag.
Dat heb ik tenminste al vaak genoeg horen zeggen.

5 likes

Hoe achterlijk het ook klinkt, ik heb dit ook vaker gehoord. Vraag me af hoe die mensen dit voor zich zien…

Enfin. Niet iedereen heeft technisch inzicht

2 likes

En de 1 t/m 7 in de linker sub dial is als de chrono meerdere dagen loopt, dit is de eerste chrono van Breitling waarmee je gewoon een hele week kunt timen…

Vandaag op de kop getikt bij een kringloop in het dampende Winterswijk, deze Barracuda by Bulova.
Prijs: twee tientjes (na onderhandelen… :blush:)

De conditie laat zich het best omschrijven als ‘gepokt en gemazeld’ en het onzorgvuldig aangebrachte lijntje Tip-ex op de draaibare inner bezel doet vermoeden dat er daadwerkelijk mee is gedoken.

Bij thuiskomst werd dat vermoeden bevestigd, ik vrees dat hij een beetje nat is geweest van binnen.
Een batterij zat er niet in dus de eerste uitdaging wordt het achterhalen van het juiste type. Vanzelfsprekend heb ik 800 maten liggen maar nét niet de juiste…

Hopelijk krijg ik ‘m aan de praat!

15 likes

Gyroscoop
afbeelding
Nog in de verpakking :joy:

5 likes

Awesome :sweat_smile:. Wat vet om die voor zo’n bedragje te kunnen kopen

Was een gok op die moment maar is wel degelijk een echte :grinning_face_with_smiling_eyes:

Kak, vanmorgen bij de juwelier geweest en met het juiste batterijtje kwam hij niet tot leven.
Veel oxidatie te zien, ik vrees ‘einde oefening’.
Jammer, ik had ‘m graag een tweede leven gegund. :confused:
You win some, you loose some.

1 like

Heb je al geprobeerd die oxidatie weg te halen? Licht opschuren bijvoorbeeld?

Nog niet, maar ik zou eens een poging kunnen wagen!
Dank voor de tip.

1 like

WAKKER WORDEN!!!

2 likes

Net deze bij de kringloopwinkel tegengekomen.


10 minuutjes aan gewerkt.
Nou is het deze.

4 likes

Helaas niet mijn vondst, maar deze man struint regelmatig rommelmarkten in Frankrijk af en vindt dan niet de minste horloges…

13 likes

Prachtig! Daar doe je het voor.

1 like

:money_mouth_face:

2 likes

Of de mogelijkheid een geweldig gaaf horloge te bezitten wat je anders nooit had gekund :upside_down_face:

2 likes

:money_mouth_face:

Als je dit op instagram gaat lopen posten en er speciaal naar opzoek gaat denk ik toch aan meer dan horloge liefhebberij.

1 like

Wat mooi dat hier een topic voor is! Ben zelf erg fan tweedehands zooi winkels zoals ik het zelf noem. Kom er erg veel spullen tegen zoals ze ze tegenwoordig niet meer maken.

Afgelopen Maart deze in een bak gevonden. Liep niet en mocht ‘m voor 15eur meenemen. Thuis gekomen nieuw batterijtje erin en loopt weer als een tierelier. Ik ben nu op zoek naar een vintage band die erbij past, maar wil het liefste een stalen en die zijn in 11mm lastig te vinden.

24 likes