Deel je “Kringloop” vondsten

Gyroscoop
afbeelding
Nog in de verpakking :joy:

5 likes

Awesome :sweat_smile:. Wat vet om die voor zo’n bedragje te kunnen kopen

Was een gok op die moment maar is wel degelijk een echte :grinning_face_with_smiling_eyes:

Kak, vanmorgen bij de juwelier geweest en met het juiste batterijtje kwam hij niet tot leven.
Veel oxidatie te zien, ik vrees ‘einde oefening’.
Jammer, ik had ‘m graag een tweede leven gegund. :confused:
You win some, you loose some.

1 like

Heb je al geprobeerd die oxidatie weg te halen? Licht opschuren bijvoorbeeld?

Nog niet, maar ik zou eens een poging kunnen wagen!
Dank voor de tip.

1 like

WAKKER WORDEN!!!

2 likes

Net deze bij de kringloopwinkel tegengekomen.

10 minuutjes aan gewerkt.
Nou is het deze.

4 likes

Helaas niet mijn vondst, maar deze man struint regelmatig rommelmarkten in Frankrijk af en vindt dan niet de minste horloges…

13 likes

Prachtig! Daar doe je het voor.

1 like

:money_mouth_face:

2 likes

Of de mogelijkheid een geweldig gaaf horloge te bezitten wat je anders nooit had gekund :upside_down_face:

2 likes

:money_mouth_face:

Als je dit op instagram gaat lopen posten en er speciaal naar opzoek gaat denk ik toch aan meer dan horloge liefhebberij.

1 like

Wat mooi dat hier een topic voor is! Ben zelf erg fan tweedehands zooi winkels zoals ik het zelf noem. Kom er erg veel spullen tegen zoals ze ze tegenwoordig niet meer maken.

Afgelopen Maart deze in een bak gevonden. Liep niet en mocht ‘m voor 15eur meenemen. Thuis gekomen nieuw batterijtje erin en loopt weer als een tierelier. Ik ben nu op zoek naar een vintage band die erbij past, maar wil het liefste een stalen en die zijn in 11mm lastig te vinden.

24 likes

Gaaf zeg!

2 likes

Geen echte kringloop vondst. Wel een leuke vangst.
Even het glas, condensator en kroon vervangen en dan kan hij er weer tegenaan!

IMG-20210830-WA0004

(Is nog het model zonder de prospex X)

Ook prima te dragen voordat die onderdelen vervangen zijn. :upside_down_face: (aangezien hij prima loopt, ondanks de zwakke condensator)

5 likes

Vet man, ik heb een versie met Prospex logo en het zijn fijne goed afleesbare horloges.

1 like

@Vriendje en waar is “hier” ??

Klopt! Die prospex versie heb ik eerder ook gehad en ergens een beetje spijt dat ik hem heb verkocht. Toen ik deze tegen kwam greep ik ook gelijk mijn kans.

Wel heb ik het idee dat de lume op deze minder is dan de X versie. Maar dat kan ook gewoon leeftijd zijn van dit ding :stuck_out_tongue: (en ik mag niet klagen voor 3 tientjes :joy:)

4 likes

Omgeving Groningen

1 like