Zo kom ik vaak aan leuke horloges, als ze helemaal goed zijn dan vind ik ze meestal te duur.
Als er maar geen onvervangbare onderdelen missen, speciale onderdelen van de kast of zo.
LOL, tsja als je zelfs niet meer op onze Herr Doctor Ranfft kan rekenen…
Nee hoor, het is een prima referentie-site; maar je moet zelf wel blijven dubbel-checken, en deze kon ik me nog herinneren…
Ik lees (alweer uit 2006!!) dat je beschikt over de oude lijst van Friederichs, met nederlandse benamingen van onderdelen…ik ben daar naar op zoek en zou je willen vragen mij daarvan een exemplaar (pdf) te sturen. Ik ben bezig met het vertalen van de zwitserse lijst (met 6 talen behalve nederlands) en zoek nu alle bronnen die ik kan vinden, liefst met nummers (oud of nieuw iso)… dat scheelt ik heb al een lijst van 1300 en probeer alle 4000 begrippen vertaald (en gecontroleerd) te krijgen. Ik weet dat deze weg wat ongebruikelijk is, maar toch…
@fdeath
Hallo Frans,
geen probleem, de Friederichs dictionaire heb ik even naar Wetransfer gestuurd, je kan deze PDF downloaden via de volgende link:
Ik heb ook nog een oude fournituren lijst met nummers (eentje getypte tekst en eentje met plaatjes) van groothandel Scheilen - Utrecht; weet niet of het veel toevoegt aan de Friederichs, maar ik kan proberen om het te scannen (kwaliteit is niet zo best meer) als je denkt het te kunnen gebruiken, laat het me maar weten (via privébericht sturen lijkt me het handigste)
Groet,
Paul
@Paul_K Paul, hartelijk dank voor de scan, daar kom ik verder mee… Als klaar ben zal ik de complete lijst wel op het forum plaatsen. Voorlopig is het nog een hele klus… De plaatjes helpen ook, ik neem aan dat ze inmiddels copyrightvrij zijn…
Die lijst uit utrecht lijkt me ook handig, maar maak er niet teveel werk van als de overlap groot is… Ik heb al ongeveer 400 termen en onderdelen in 4 talen…