Delaware of rima kalender horloge (welk uurwerk?)

Deze net binnen, goedkoop omdat de knopjes zouden ontbreken. (Ze zitten er gewoon in, zijn van die kleine verzonken knopjes :smile: ) Radium trouwens.

Welk uurwerk zou dit zijn? “Rima watch company” is uitgekrast. (Wel netjes.)

Binnenkant deksel, op de achterkant staat nog een serienummer waar we niks aan hebben.

Vrij klein horloge.

Ook nog op internet deze gevonden.
f95014c68555824813cdef111da4b2e1--rotary-manual

(Gaat voorlopig voor later een laatje in)

13 likes

Leuk ding
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1380
Een Enicar gevonden met hetzelfde uurwerk.
https://www.farfo.com/vintage-wristwatches/enicar-triple-date-nos-vintage-watch-with-date-hand-pointer/

1 like

Leuk! Dankjewel :slight_smile:

Mooi gespot, lijkt me een koopje als hij ‘for parts’ was. Loopt ie verder wel goed?

Loopt nogal achter met een lage amplitude, maar dat is wel te maken met schoonmaken en een drupje olie :slight_smile:

Leuk!! Erg fijn ook dat je dat zelf even kunt oplossen natuurlijk. Dat maakt dit soort dealtjes een stuk laagdrempeliger.

1 like

Zo kom ik vaak aan leuke horloges, als ze helemaal goed zijn dan vind ik ze meestal te duur.
Als er maar geen onvervangbare onderdelen missen, speciale onderdelen van de kast of zo.

2 likes

Leuk horloge, zo’n kalender uurwerkje is altijd erg grappig; het ziet er nog best goed uit, zeker de moeite om het onder handen te nemen!

Er zit trouwens een kaliber AS1291 in (niet een AS1380 zoals op Ranfft staat), zie ook deze oude post over eenzelfde uurwerkje:

:grin:

2 likes

Thanks Paul, niet te vertrouwen dat Ranfft :rofl:

1 like

LOL, tsja als je zelfs niet meer op onze Herr Doctor Ranfft kan rekenen…:grinning:
Nee hoor, het is een prima referentie-site; maar je moet zelf wel blijven dubbel-checken, en deze kon ik me nog herinneren…

2 likes

Staan wel meer fouten in met name bij de minder bekende uurwerken zo ook bijvoorbeeld bij Bifora.

1 like

@MartijnV Stuur ff een notificatie aan held Ranfft, hij verdient wel support vind ik. :+1:

Ehh @ranfft is hier geen lid hoor, Herr Ranfft is wel lid van watchuseek maar daar ben ik weer geen lid van. Hij heeft wel de website ja.

Beste Paul_K,

Ik lees (alweer uit 2006!!) dat je beschikt over de oude lijst van Friederichs, met nederlandse benamingen van onderdelen…ik ben daar naar op zoek en zou je willen vragen mij daarvan een exemplaar (pdf) te sturen. Ik ben bezig met het vertalen van de zwitserse lijst (met 6 talen behalve nederlands) en zoek nu alle bronnen die ik kan vinden, liefst met nummers (oud of nieuw iso)… dat scheelt ik heb al een lijst van 1300 en probeer alle 4000 begrippen vertaald (en gecontroleerd) te krijgen. Ik weet dat deze weg wat ongebruikelijk is, maar toch…

Groeten Frans Thijssen

@fdeath
Hallo Frans,
geen probleem, de Friederichs dictionaire heb ik even naar Wetransfer gestuurd, je kan deze PDF downloaden via de volgende link:

Ik heb ook nog een oude fournituren lijst met nummers (eentje getypte tekst en eentje met plaatjes) van groothandel Scheilen - Utrecht; weet niet of het veel toevoegt aan de Friederichs, maar ik kan proberen om het te scannen (kwaliteit is niet zo best meer) als je denkt het te kunnen gebruiken, laat het me maar weten (via privébericht sturen lijkt me het handigste)
Groet,
Paul

@Paul_K Paul, hartelijk dank voor de scan, daar kom ik verder mee… Als klaar ben zal ik de complete lijst wel op het forum plaatsen. Voorlopig is het nog een hele klus… De plaatjes helpen ook, ik neem aan dat ze inmiddels copyrightvrij zijn…

Die lijst uit utrecht lijkt me ook handig, maar maak er niet teveel werk van als de overlap groot is… Ik heb al ongeveer 400 termen en onderdelen in 4 talen…

Groeten frans thijssen

Hij reageert gewoon op info@ranfft.de