Delen?

Met mn vrouwtje, die een bazencollectie heeft, met mn zwager, mn “schoonzoon”, ondertussen ook met internationale WIS en via hf met verschillende leden waaronder vooral @SAT en @Henk

2 likes

Is ook met Rolexen het geval :rofl:

Succes…

Ik zou deze sowieso niet onder de 4.5k wegdoen.

Om maar weer eens een topic omhoog te schoppen i.p.v. een nieuwe te starten.

Mij valt vaak op dat de meeste mensen in je omgeving weinig tot niets weten van horloges. Zelfs met degene die een duurder horloge draagt, zoals laatst iemand met een GMT master 2, kan je geen conversatie over horloges houden.
Vaak begin ik een gesprek.
“Ja die Rolex heb ik van mijn eerste loon gekocht”.
Als ik dan vraag waarom dat horloge, kom je niet verder dan: “omdat ik hem mooi vond”.
Een wedervraag over wat ik draag en waarom komt er vrijwel nooit.

Er zijn personen zoals FransT (inmiddels geschorst maar dat terzijde) die zich storen aan het feit dat er nooit wat over je horloge gezegd of gevraagd wordt en daarom maar goedkopere horloges kopen en de hobby vaarwel zeggen.
Voor mij is het heel erg duidelijk geworden dat je horloges voor jezelf koopt en draagt. Je moet zelf van de techniek en de looks genieten.
Dit forum is daarbij een geschikte plaats waar je wel met gelijkgestemden kunt praten over, en kijken naar, horloges. Af en toe kan dat zelfs face to face door deel te nemen aan een GTG.

Dus de hobby delen met iemand?
Niet echt diepgaand met de personen in je privéleven. Wel hier op het HF ookal is dat vrij anoniem totdat je elkaar ontmoet op een GTG of bij (ver)koop van een horloge.

2 collega’s die in verschillende mate geïnteresseerd zijn in horloges, maar de meest gepassioneerde van de 2 zie ik niet vaak.

Mijn vrouw heeft ondertussen ook een kleine interesse gekweekt in het gebeuren, maar zeer oppervlakkig.