Delen?

Ja das leuk. Heb alleen weinig met zeilboten, maar snap dat het leuk moet zijn :+1:t4:
Af en toe iets huren is voor mij nu genoeg, geloof het wel.

1 like

: 18 jaar
Zoals in de haven van Langweer liggen,
absoluut windstil
bootjes met dektent die ondanks de windstilte behoorlijk liggen te wiebelen :thinking:.

och wat een leuke tijden als ik er aan terugdenk :sweat_smile:

Ik pakte altijd de boot van de shop (Amsterdam), dus we konden onbeperkt door de stad varen.
Later lag ik overal en nergens rondom de stad in jachthavens, van het Nieuwe Meer tot Vinkeveen, van Loosdrecht tot Landsmeer. Het IJsselmeer op, Aalsmeer, erg leuk.
Ik verkaste ongeveer elke 3-4 jaar, want dan ken je de omgeving wel (en ik verveel mij snel). Na 3 jaar rondjes op de Vinkeveense plassen ken je elk eiland en huis wel.
Nadeel van een boot : je komt nooit zo ver. Wil wel misschien nog eens een keer een kajuitbootje kopen (dan kan je verder weg), dat knaagt nog steeds.
Zoiets relaxed als dit :
image
Toiletje aan boord, eitje kunnen bakken, niks mis mee. Duizend maal liever dit voor een week, dan 3 weken gratis naar Australie :smile: Moet er niet aan denken man :expressionless:

2 likes

Ik spijtig genoeg met niemand. Soms wat collega’s op het werk maar niet op het echt ‘intresse’ niveau. Meestal vinden ze het wel leuk wat ik erover vertel maar daar blijft het bij. Ze zijn ook kiet echt bezig met merken en plakmerken en werking enzo.
Zo kocht overlaatst een collega een higo bos horloge van over de 800euro met zelfs geen saffier glas :face_with_peeking_eye:. Ieder zijn ding uiteraard… mijn zoontje is nu 3jaar en 5maanden dus vanaf dat hij kan klok lezen krijgt hij een horloge en ga ik hem wat kneden :blush:. Als ik een horloge draag moet hij er altijd eens aan voelen en naar kijken dus wie weet :yum::crossed_fingers:

Ik ben hier op het forum al drie mensen tegengekomen die ik in het echt al kende voor ik hier lid werd. Eén daarvan zie ik ook regelmatig en dan is een gesprek over horloges nooit ver weg.

Idem. Zoon is 11. We volgen samen F1.

Heeft sinds 2,5 jaar een Casio AW-80, wat echt een supergoede maat is voor een jongenspols. Ook heeft hij mijn AE-1200 stukgedragen (letterlijk).

Recent heeft hij zelf iets uitgekozen van z’n zakgeld en dat moest een Casio zijn. Het is de MRW-200 geworden. Ik vind 'm nog een beetje groot, maar hij niet. Hij groeit er vanzelf wel in :wink:

Omdat hij zo enthousiast was over alles van het merk Casio, heb ik met hem meegedaan met een aanschaf.

Casio gang :love_you_gesture:

4 likes

hoe oud is hij?
ik ben nog steeds op zoek naar iets stoers voor mijn bonus kleinzoon van 9

Helemaal mee eens,
En 't vooronder goed gevuld met vloeibaar voedsel :yum:

Mijn Belgische broer @Stifstaf

Mijn vader heeft een aantal mooie horloges. Onder andere een Calatrava, een Reverso, en deze:

Ik denk dat door hem het balletje bij mij ook een beetje aan het rollen is gegaan, een jaar of tien geleden. We appen ook regelmatig over nieuwe aanwinsten en zo, ondanks dat we qua budget in verschillende universa leven :sweat_smile:

Een van mijn beste vrienden heeft mijn Nomos Metro Update overgenomen:

En nog een andere vriend is liefhebber van Rolex. Droeg eerst een blauwe Sky-Dweller, nu een YM2. Met hen app ik ook weleens wat over horloges.

Mijn vriendin heb ik ook een beetje besmet, die heeft inmiddels een paar mooie horloges, waaronder de Seiko Dolce die ze min of meer geconfisqueerd heeft:

En een Tissot Seastar 36 mm die ik haar vorig jaar voor haar verjaardag heb gegeven.

Daarnaast is één van mijn directe collega’s een liefhebber waarmee ik weleens wat over horloges keuvel, al heeft hij er zelf momenteel geen. Naar eigen zeggen omdat hij te verslavingsgevoelig is.

4 likes

De AW80 is echt een dikke aanrader. Wij hadden 'm in het bruin met een legerbruin/beige NATO. Die kreeg hij voor z’n 9e verjaardag en heeft hij tot afgelopen week dagelijks gedragen.

Tussendoor heeft hij ook nog mijn AE1200 ‘gejat’ wat eigenlijk een nog gaver horloge is, niet alleen voor ons maar ook voor die leeftijd. Ik had alleen het idee dat de AW80 wat robuuster is/was dan de AE1200. Die laatste is stuk (glas kapot, band kapot, uiteindelijk ook kwijtgeraakt tijdens buitenspelen).

Edit: deze dus Casio World Dress AW-80V-5BV horloges (beste prijs + gratis verzending)
Edit 2: en deze: https://www.thelittlegreenbag.nl/casio-casio-collection-ae-1200whd-1avef-grijs-2900069048013

1 like

Zeker een mooie klasse, en er doen echte Nederlanders mee.

Helaas heb ik buiten HF ook geen echte liefhebbers in mijn omgeving. Alleen een collega waar ik het op de borrel nog wel eens over horloges heb. Hij heeft een MoonSwatch en nu sinds kort een IWC Mark XVIII.

Mijn vrouw heeft een Cartier Ronde en krijgt van mij een vintage Omega voor haar aankomende verjaardag. Ze vindt een mooi horloge wel belangrijk maar als sieraad. Maar de hobby delen? Nee, al vindt ze het wel leuk voor mij.

3 likes

Er schuilt zeker schoonheid in niet meer alleen meer meer, groter, beter, duurder willen. Ik herken er wel iets in, maar zit nog iets meer op de middenweg. Kan toch wel erg genieten van mooie horloges om de pols en het idee dat ik een mooie nieuwe Volvo in oktober voor de deur kan zetten. Betaald door de baas, dat dan weer wel.

1 like

Met 3 van mijn geloofsgenoten welke ook het horloge virus hebben opgelopen en we hiervoor zelfs een Groupsapp hebben aangemaakt!
Binnenkort ook met ze 4e gezellig naar Rikketik toe waarbij het voor 1 maat de eerste keer is

2 likes

Er staan er wel ontiegelijk veel te koop. Afdingen dus… :slight_smile:

Munster toevallig? :grin:

1 like

Nee essen want daar zit een doxa dealer waar m’n maat graag heen wil. Zit er iets interessants in Munster dan?

1 like

Oeding-Erdel, mooie zaak.

2 likes

Zal hem onthouden voor een volgende keer :ok_hand:t2:

1 like