Hi. Ik ben op zoek naar een demagnitiser voor mijn automatische uurwerken en mijn horlogegereedschap. Op Ali zie ik twee types voorbij komen, met flink prijsverschil. Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn en welke ik nodig heb?
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €8,69 | Horloge Demagnetizer Elektrisch Mechanisch Quartz Horloge Demagnetiseren Tijd Correctie Horloge Reparatie Tool voor Horlogemaker EU US Plug
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €89,98 | 220V compacte draagbare horloge-demagnetisator Professioneel demagnetisergereedschap voor horlogemakers Reparatieset
Goede toevoeging! Het is voor de meeste van ons geen natuurlijke staat maar in dit geval is RTFM wel een belangrijke, anders maak je je problemen alleen maar erger.
De duurdere zal een sterkere spoel hebben / effectiever zijn, vermoed ik.
Ik ben niet altijd tevreden met het resultaat van dat kleine blauwe ding en binnenkort krijg ik iets wat meer lijkt op de duurdere versie die je toont.
Ben benieuwd of duurder ook beter blijkt te zijn…
Ik heb de onderste en die is idd dummy proof - heel eenvoudig in gebruik.
knopje indrukken en klaar
het tussenmodel (de witte met het gat) heb ik ook en die werkte ook goed, maar daar moet je het uurwerk wel wegtrekken van de spoel en ondertussen de groene kop blijven indrukken. Je kan er dus ook met magnetiseren als je het fout doet.
Werkt vele malen beter dan die blauwe. 1x drukken en klaar is kees. Geen gedoe met langzaam wegnemen enzo.
Bovendien zitten ze wat beter in elkaar. Die blauwe zijn echt zooi. Mocht je die hebben, laat hem vooral niet ingestoken en druk de knop niet te lang in. Brandgevaarlijk zijn ze .
Geloof me, je wilt de onderste. Die 34 euro ben je na 1x gebruik vergeten. Mocht je toch voor die blauwe gaan, voorspel ik dat je 8 euro wegsmijt en na heel wat ergernis alsnog die andere zult kopen