Denken jullie dat grote horloges een modeverschijnsel zijn of iets blijvends?

Aangezien ik van de nieuwe generatie ben zie ik vooral dat horloges rond de 40mm zijn of soms zelf tot ca. 45mm erg normaal zijn. Nieuwe collecties van horloges volgen deze trend ook, echter zijn onze polsen niet groter geworden. Denken jullie dat dit een mode trend is of zal dit blijven hangen? En vrezen jullie misschien dat horloges in de toekomst dan wellicht te groot zullen zijn voor je smaak? Zie bijvoorbeeld de 41mm datejust. Ik zelf denk dat het rond 40mm zal blijven en denk ook dat de meeste mensen dit wel passen. Momenteel draag ik ook een 41mm.

Sorry, maar wat is je punt precies? Je topictitel vind ik ook niet zo goed op je inhoud aansluiten eigenlijk.

5 likes

Ik denk dat we langzaam weer het sub 40mm tijdperk betreden. Maar we gaan het zien!

Horloges worden de laatste jaren weer kleiner, of er komt keuze in verschillende maten

1 like

Ja, horloges worden juist weer wat kleiner. En over een paar jaar waarschijnlijk weer wat groter. Zo gaan we lekker door. :grin:

1 like

Linkje?

Als de Olive OP 34 ooit groter uitgevoerd wordt (39 of meer) ben ik verkocht

Edit: gevonden

1 like

Wel, omdat je van de nieuwe generatie bent, wil dat nog niet zeggen dat de horloges groter moeten worden.
Dat zou inhouden dat we over 150 jaar misschien horloges moeten dragen van 75 mm. Wel ik denk dat dus niet.
Fabrikanten testen bepaalde innovaties uit in de markt om te zien of het aanslaat, dus een grotere maat wordt in de markt uitgetest.
De hoeveelheid aan mensen die dat kopen bepalen dan feitelijk of die innovatie wordt omgezet in een trend. Hoe meer mensen zoiets kopen hoe eerder de fabrikant dat zal aanwenden om de productie daarvan te verhogen. De fabrikant interesseert het totaal niet, die wil alleen geld verdienen meer niet.
Daarbij is het ook een uitermate raar denkbeeld.
Vrouwen dragen tegenwoordig ook grotere horloges dan 50 jaar geleden, Wat is daar de reden van, worden hun ogen slechter of willen ze het meer als een sieraad zien die moet opvallen.
Nou ik zie die vrouwen niet direct straks met een horloge lopen die boven de 45 mm. uitkomt.
Het model en maat wordt dus bepaald door het figuur van de drager, groot, klein, mager, dik,enz.
Dan het volgende, stel dat een lilliputter een horloge gaat dragen van 45 mm. of wel groter.
Wel, ik denk dat hij al omvalt van het gewicht, buiten het feit dat hij direct incognito over de weg zwalkt, je ziet immers alleen een horloge aan de wandel, niemand ziet hem meer.
Kortom,iedereen bepaald individueel welke maat het beste is te dragen voor hem/haar.
Conclusie, overbodig topic. voor dit forum

3 likes

Er zijn horlogemerken die horloges kleiner (gaan) maken vanwege de Aziatische markt. Dit heb ik gelezen in een interview met de nieuwe man van Breitling. Ik ga er van uit dat zij hier niet alleen in staan.

Ikzelf vind zo’n knots van een stationsklok ook geen gezicht om de pols.

1 like

Ja, maar die zijn er dan ook niet voor gemaakt.

4 likes

Ligt er maar net aan hoe groot je pols is.
43mm oogt weer wat klein op m’n 22cm pols

12 likes

Ach, vanitas vanitatum omnia vanitas.

1 like

Wansmaak is niet inherent aan een bepaalde periode in de geschiedenis. Echter, gezien vroegâh alles beter was vermoed ik niet dat men ooit nog horloges gaat maken zoals in de '50s/'60s, wat mij betreft het gouden vintage tijdperk.

1 like

Het is lang geleden dat ik iemand op die manier “lekker belangrijk” heb horen zeggen. :+1: De Prediker ten spijt ben ik wel eens bang, want horloges keren niet zo makkelijk tot stof weder.

Stel nu dat onze beschaving ten onder gaat en dat daar dan een nieuwe beschaving uit ontstaat die over 3.000 jaar onze Diesel Big Daddy’s uit de grond trekken. Zullen ze dan denken dat Flavor Flav onze god was?

3 likes

Ik denk dat de trend weer een beetje omlaag zal gaan. Niet te ver want in het algemeen blijft de maatschappij nu eenmaal zien en gezien worden. Een goed voorbeeld hiervan is de trend dat nieuwe autootjes allemaal leuke duo tone kleuren, strepen / zwarte velgen krijgen tegenwoordig. Hip Hip…
Waarom ik denk dat dit een beetje omlaag zal gaan is omdat de chinese markt voor een habbekrats een automaat kan leveren maar dit zit wel gebonden aan bepaalde maten. Wil je je onderscheiden dan ga je weer naar kleiner want dan kom je weer meer in het technisch moeilijkere segment terecht. Maar dit is mijn gedachte en ik ben absoluut geen expert.

Dat betwijfel ik…Oorzaak Obesitas?

2 likes

De aziaten die ik voorbij zie komen hebben geen enkele moeite om een te groot horloge te dragen. De jdm Seiko’s zijn ook niet klein te noemen bijvoorbeeld.

Alles is aan mode onderhevig. Waarom waren dameshorloges jarenlang zo ongelofelijk klein? Omdat de dames polsen van 10 cm hadden? Of omdat het zo praktisch was? Nee, ik denk dat de meeste dames op leeftijd een vergrootglas nodig hadden om te zien hoe laat het was. Dat was dus net zo goed een modegril, net als de putdeksels van nu.
Dus wellicht worden minihorloges ooit wel weer hip. :grin:

1 like

Misschien eens een pol openen waarin je kan aangeven wat je polsomtrek is. Ik heb het idee dat er hier best veel mensen zijn met een kleine polsomtrek. Die vinden alles boven de 38mm al groot :blush: Maar als je een olifantenpoot hebt is 45mm nog klein :grin:

PS mensen zijn ook groter dan 40 jaar geleden. Dus hun polsen ook.

1 like

Dit vind ik wel een goeie.
Topic met poll betreffende polsomtrek.

Gewoon een trend/mode kwestie. Toen horloges ‘op zijn grootst’ waren een jaar of 4 geleden, kwam je met een kleine vintage ook goed voor de dag. Je bent trendvolger of trendsetter - zeg het maar.

De rokken van de vrouwen zijn in krappe tijden langer en in economische goede tijden weer korter. Waarom dat zo is weet ik niet, maar geef mij dus maar economisch goede tijden om twee redenen.

1 like