Derde DIY horloge

Jemig, mooi werk hoor. Helemaal handmatig gemaakt? Of gebruik je een CNC?

Zie boven

1 like

Het valt en staat wel bij de afdrukkwaliteit, maar je kunt printen op transparant decal papier. Dat netjes aanbrengen op de dial, vervolgens afwerken met transparante lak. Als je dat goed aanpakt kun je denk ik een eind komen.

Stukje zeuren op je ontwerp :wink: : kun je die afschuining die langs de zijden loopt en de afschuining boven/tussen de lugs niet op dezelfde hoogte brengen? Nu komen ze bij de lugs net niet lekker bij elkaar?

Ik begrijp dat er verschillende decal papieren zijn. Voor printen met een inktjet, printen met een laserprinter en dan nog met of zonder folie. Ik neem aan dat je de beste kwaliteit haalt met een laserprinter. Heb je hier ervaring mee?

Dat zou wel kunnen maar dan wordt de afschuining langs de zijden substantieel groter of de afschuining bij de lugs kleiner. Beide vind ik minder mooi. Bovendien is de kast asymmetrisch. De afschuining bij de lugs is verschillend.

Op mijn tweede DIY was dit ook zo en dat vind ik eigenlijk erg mooi. Zie foto.

3 likes

Nee, maar ik ken het uit de modelbouw. Ik ben ook niet thuis in printtechnieken dus eigenlijk heb je niets aan mij :stuck_out_tongue:

Da’s ook de bedoeling niet :wink:

Held! :slight_smile:
Erg gaaf project in elk geval met een prachtig (tussen)resultaat.

Gaaf om weer te volgen. Je maakt leuke dingen :ok_hand:t3:

Bedankt voor jullie vriendelijke reacties allemaal.

De prototype kast is nu ook gereed evenals de locking ring waarmee het uurwerk in de uurwerk module wordt geklemd. Opnieuw toch weer wat handige ervaringen opgedaan en het ontwerp op kleine details aangepast.
Nu kan ik de onderdelen afwerken. Dit is een handwerkje en daarom best tijdrovend.
Verder kan ik nu het uurwerk, schroefkroon plus tube en het saffier glas bestellen.

De kast module:

Kast en uurwerk module en de wijzerplaat die ik in eerste instantie ga gebruiken. Ik moet nog wel even uitzoeken welke wijzers ik ga gebruiken.

1 like