Design/model keuzes van jouw favoriete merken waar je geen barst van snapt...

Hallo allemaal,

We kennen het gevoel waarschijnlijk allemaal wel. Ondanks dat je zeer gecharmeerd bent van een horloge merk, dat je bepaalde model keuzes en design keuzes totaal niet kan begrijpen.
Het gevoel van WTF were they thinking.
Hier onder enkele voorbeelden waar ik met mijn verstand niet bij kan.

Allereerst de nieuwe Seadweller met datum loup. Echt hoezo Rolex? Nog nooit eerder had een Seadweller een datum loup gehad. Waarom nu wel? Waarom verloochen je je eigen historie Rolex?

Om even bij de Seadweller te blijven. De Seadweller was Rolex ultieme toolwatch. Op plekken waar de Submariner niet kan komen was de Seadweller bedoeld. De ultieme duiker. Hoezo maak je dan een two tone gold/steel variant? Wederom niet historie getrouw en niet in lijn met de visie waarmee het horloge uitgebracht is.

Het volgende horloge waar ik mij ook over verbaas is de Omega Speedmaster Moon to Mars. Ziet er mijns inziens gewoon echt niet uit. Zelfs een beetje kinderlijk en goedkoop.

Afgelopen Baselworld kwam Tudor met de P01. Een prototype model dat op de plank was blijven liggen. Hadden ze mijns inziens beter daar kunnen laten liggen. Het lijkt een beetje op Tudor’s interpretatie van de SKX. Gewoon niet zo mooi.

Dan zijn we aangekomen bij Breitling. Hoezo haal je als Breitling zijnde op het ultieme piloten horloge het Breitling logo met wings weg. Echt een blunder als je het mij vraagt. Snap überhaupt niet waarom dat logo vervangen is de enkel de B, maar op een iconisch piloten horloge echt why?!

Tot slot nog even Seiko met de SKX. Hoezo haal je een van je meest iconische duikers die al decennia in de collectie zit uit productie en vervang je deze door een Seiko 5 variant zonder schroefkroon en zonder ISO certificering (duikhorloge rating) in 38 afzichtelijke varianten. WTF were you smoking Seiko?! Echt wat een blamage. Daarnaast wordt op elke dial het Prospex of Presage logo geflanst en verliezen veel modellen hun eigen gezicht. Bovenstaande heeft voor mij ook bijgedragen om de legendarische Seiko Marine Master 300 SBDX001 te verkopen. De naam Seiko op de dial zorgde voor een nare nasmaak en de klik was verdwenen.

Enfin! Genoeg geklaagd. Wat zijn bij jouw favoriete merken modelkeuzes of design keuzes waar jij met je hoofd niet bij kan en je zeer over verbaast? Ik ben benieuwd waar jullie mee komen. :sunglasses::+1:

MvG Ralph

6 likes

Skydweller in staal.

Flagship-model van Rolex had wat mij betreft OF alleen in edelmetaal mogen worden uitgebracht OF veel hoger in de boom moeten worden geprijsd. Het horloge heeft de hoogste complicatiegraad binnen het merk, maar wordt vervolgens gelijk geprijsd aan een Datejust. Het is ook niet helemaal fair naar de kopers van een geelgouden van 40K. Ik begrijp dat niet helemaal.

Van Omega snap ik sowieso geen zak.

4 likes

Het toverwoord voor dit (voor mijn gevoel 100ste onzinnige) topic is subjectief.

Maak je niet druk over wat anderen wel of niet mooi vinden. Echt, het leven wordt daardoor veel leuker. Ik ga weer even kinderachtig buitenspelen met mijn vriendjes. Toedels!

19 likes

Ik begrijp niet zoveel van de aansluiting van de end links op de kast van de SD4K. Verder feilloos, maar de gedachte hierachter ontgaat mij.

3 likes

De traditionele Yachtmaster is de enige Rolex waar ik warm van word, maar deze… Clownesk!

Ter educatie:

2 likes

Dat doet hij toch ook niet? Hij heeft het over de designkeuzes van de merken die hij leuk vindt, dat is subjectief. Hij vindt jouw horloge helemaal niks, prima toch?

Vind hem zelf overigens enorm leuk, veel plezier met voetbal! Zie ik je zo op het pleintje met de kids? :sunglasses:

1 like

Ik begrijp er echt geen hol van wat nou de bedoeling is van dat stante pede slachten van een topic omdat het je kleur niet heeft. Moeten we dan een nielsracingfilter hanteren ofzo? Ieder topic kun je op een manier wel als onzinnig bestempelen. Het is altijd onzinnig voor iemand. Heb je geen mening of input dan reageer je toch lekker niet.

3 likes

Wauw, graag! Ik begrijp echt niet waarom bepaalde leden echt nagenoeg iedere dag een nieuw topic openen. De drempel wordt steeds lager en lager en lager. Zometeen krijgen we nog welke pushpin het mooist is gepolijst.

Maar ik zet dit topic wel op de negeer-modus :ok_hand:

Ik moet wel om half 12 binnen zijn :wink:

Die band… Die wijzers… Wie vond dat ooit een goed idee? :joy:

1 like

Mooi, maar strategisch gezien zegt dit weinig over het merk. Jouw foto is niks mis mee natuurlijk.

1 like

Als je dan toch Engelse termen wilt gebruiken, schrijf dat dan in ieder geval juist.

7 likes

Omdat ze er geld mee denken te kunnen verdienen?

Het is slechts mijn mening. Ik zou je ten strengste aanbevelen om daar niet van over de zeik te gaan. :wink::+1:

1 like

Dat ‘B’ logo is door Breitling gebruikt op oude modellen, zoals de Premier. Ook op vroege referenties van de Navitimer werd het logo gebruikt. Dus zo raar is de stap niet, aangezien Breitling nu meer teruggrijpt op hun verleden.

6 likes

Doe dat! Prettige dag gewenst :sunglasses::+1:

Wat betekent dit?
:smile:

Maar ik ga al weg uit je topic hoor @RLC!

Aangepast lang leve Swype :see_no_evil:

Om de Seamaster van Omega ook direct maar af te kraken: brr, special editions

Swype fail. Aangepast. :kissing_heart:

Haha… wel coole woordgrap.
Ik had ook een race filter op mijn scootert. Ging er geen meter harder door, maar wel leuk geluid.

@Nielsracing als je er een avatar van wilt weet je mij te vinden! :joy:

1 like