Ik heb het nog nooit zo erg gehad met mijn horloges op staal (tijd geleden maar soi). Ben bang dat het er wel gewoon een beetje bijhoort, tenzij je een Damasko koopt met 4x harder staal
De meeste banden van Seiko zijn van een soort schrootijzer gemaakt helaas waar je makkelijk krasjes op krijgt. Ik had mijn Sumo band een paar weken gedragen onder lange mouwen en ook hier zaten dergelijke sporen op.
Er zijn zat aftermarket onderdelen met een hogere kwaliteit die minder snel krassen maar dergelijke veegjes blijf je krijgen als je pols op het bureau rust. Er zijn ook leden die de gesp afplakken met tape om dit te voorkomen maar vind dit zelf net wat te ver gaan .
Nu hoef je je tenminste geen zorgen meer te maken over krasjes op de sluiting . Scheelt een boel stress. Als je hem wil verkopen gewoon een nieuwe of een aftermarket sluiting kopen en erop zetten.
Verander je zo niet het eventuele brushed uiterlijk? Voor gepolijste stukken vind ik dergelijke middeltjes ideaal maar met geborstelde onderdelen durf ik het niet aan.
Ik zou het ook eens proberen met Cape Cod.
Zo ben ik op zoek naar een idee om een redelijke kras in mijn standaard glas van mijn SKX007 eruit te kunnen halen maar ik vrees ervoor.
Succes.
Die plek op de schakels net naast de sluiting ziet eruit alsof het verf o.i.d. is (net zoals je wel eens op een bumper ziet als ie een ander gespoten oppervlak heeft geraakt). Dat is wellicht weg te poetsen met een heel licht poetsmiddel. Wel in de richting van het geborstelde wrijven.
Je kunt ook nog met een doekje met Muscle (jawel: de oranje fles!) proberen. Dat spul is geniaal
Je zou de gesp nog met de hand opnieuw kunnen brushen, maar dan zou ik 'm wel van de band af halen. Zijn wat leuke filmpjes over op youtube te vinden. Heel fijn 3M schuurpapier, of wellicht een schuursponsje. Hoewel dat laatste waarschijnlijk te grof is.
En anders een nieuwe sluiting bij Rob bestellen?
En een eventueel overgebleven schakel van het inkorten in de plaats van de ergst beschadigde schakel(s) doen?
Edit: is de schakel naast de sluiting ook verbogen, of lijkt dat maar zo?