Desk Dive Crash Dive

Heb ik gedaan

Hoe verhoudt het zich qua brushing nu ten opzichte van de rest van de band? Dat is op deze foto’s niet (goed) te zien. Zie je verschil?

Mooie ghetto oplossing met die blokvijl :smile:

Dat nam ik eigenlijk ook wel aan :wink: Is de brushing nu minder/glanzender dan voorheen?

hij was al niet erg brushy maar is dat inderdaad nog iets minder.
ik wacht tot die Garryflex er is en ga dan een nieuwe poging wagen.
Misschien dan ook met een schuursponsje maar voorlopig blij dat de krassen er gewoon helemaal uit zijn.

Om meer “structuur” te houden c.q. krijgen gebruik ik dit:

Niet goedkoop, maar ik heb er goede resultaten mee op sluitingen van soortgelijke Seiko’s.

Ik zou iets van een hard blok kopen. Sponsjes krijg je moeilijker dezelfde finish mee. Garryflex kende ik niet, ik heb ze zelf van Bergeon

Heb naar aanleiding van dit topic ook maar Garryflex blokjes besteld & inmiddels binnen gekregen. Nu maar wachten op de volgende gelegenheid, dat ik ze kan proberen. Als het even duurt, vind ik het ook prima :wink:

2 likes

Agossie, da’s makkelijk op te lossen: Fijn schuurpapier (nat, 800 of 1000) en dan dan even polijsten met autocleaner en een dremeltje. Wil je de glans kwijt, even een schuursponsje uit de keuken. Dit stelt helemaal niks voor. :relaxed:

2 likes

Zojuist ook bezig geweest :sunglasses:
Kruidvat blokvijl and Cape cod did the job.

3 likes

Mooi.
Hoe heb je het geborstelde effect bereikt ?

Dat is niet helemaal waar dat er niemand naar je luisterd Han, tis maar net hoe je het interpreteerdt. :stuck_out_tongue:

Auw!, m’n ogen doen zeer van al de taalVAUDTEN! :laughing:

1 like

Ik gebruik dit spul om zelfs gehard staal tot 60 Rc te satineren .
Goed naspoelen met water om evt. losse stukjes uit de bewegende onderdelen te halen .
Demonteren voor het satineren is natuurlijk beter .
Scotch brite paars werkt ook goed trouwens

1 like

Weeral iets bijgeleerd :handshake: .

1 like