Dev06

Goede afhandeling , en een nette prijs gekregen voor het aangeboden horloge.
DEV06 is een betrouwbare koper :thumbsup:

Net een zeer leuke ruil voltooid met Forumlid DEV06 :slight_smile:

Prettig contact, snelle verzending en klok als nieuw :smiley:

Zeker een aanrader (tu)

Bedankt :)-D

Net mijn Archimede Pilot H verkocht aan Dev06 : vlotte transactie - aanbevolen koper (tu)

Onlangs een uurwerk verkocht aan DEV06 tegen een overeengekomen prijs. Nadat ik het uurwerk op had gestuurd (aangetekend en T&T) bleef de betaling uit. Vervolgens DEV06 benaderd met de vraag waar de betaling bleef waarop ik een warrig verhaal terug kreeg over zijn partner die het niet eens was met de aankoop en de vraag of hij het horloge terug kon sturen.

Ik heb me coulant opgesteld en gezegd dat dit geen probleem was. Iedereen doet wel eens een inpulsaankoop toch? Het lijkt mij dan echter normaal dat de koper de onkosten dekt van de verkoper. In dit geval DEV06 die mijn gemaakte verzendkosten terugbetaald a €14,30.

Na wat heel en weer gemail over deze kwestie wil DEV06 deze kosten niet dekken en blijf ik nu zitten met de onkosten (ongeveer 10% van de waarde van het uurwerk). Al met al een zeer slechte ervaring met een persoon die gebrekkig en verwarrend Nederlands spreekt. Ook het feit dat na de overeengekomen prijs blijkt dat hij niet in NL woont (wat tot een verhoging van de verzendkosten leidt) is niet heel netjes.

Ik heb alle communicatie opgeslagen mocht er behoefte zijn aan onderbouwing van de hierboven geschreven tekst.

1 like

Niet netjes van deze heer. Maar waarom verzend je een horloge voor je de betaling binnen hebt? Ik weet dat vertrouwen een groot goed is, maar wie is tegenwoordig nog te vertrouwen?

Groet,

Jeffrey.

Inderdaad niet netjes, maar wel een leer voor de volgende keer.

Ik hoop dat je het horloge ondertussen wel retour hebt ontvangen?

Jeffreyh1984 Schreef:

Niet netjes van deze heer. Maar waarom verzend je
een horloge voor je de betaling binnen hebt? Ik
weet dat vertrouwen een groot goed is, maar wie is
tegenwoordig nog te vertrouwen?

Groet,

Jeffrey.

@Jeffrey,

Waarom een horloge betalen voor je deze binnen hebt?

1 like

Bedankt voor jullie reacties. Het voelt toch altijd rottig om zo een ervaring te posten ondanks dat je er alles aan gedaan hebt dit probleem normaal op te lossen. Het gaat ook niet om het bedrag maar om het principe dat wanneer je iemand onkosten laat maken, je dit moet vergoeden.

Toevallig zit ik vandaag precies 6 jaar bij het forum (:~) en heb louter positieve ervaringen. Uurwerken of gerelateerde zaken probeer ik altijd zo snel mogelijk te versturen, niks is frustrerender dan op iets moeten wachten. Mijn vertrouwen in de leden hier zal dan ook onaangetast blijven alhoewel ik nu bij de verkoop van zaken wel even een kleine background check doe.

Ik zou ook wat graag iets zeggen ,ik heb tot nu toe vaak uurwerken gekocht en geruild op deze forum tot nu toe geen enkel probleem gehad als verkoper en koper, tot dat deze persoon mij een uurwerk opgestuurd had Larsvdberg .
Achteraf door sommigen prive omstandigheden heb ik de uurwerk aangetekend terug opgestuurd naar hem toe en heb ook de post €14,50 betaald .
Waarom zou ik hem nog de extra dekking vergoeding nog moeten betalen, zo iets heb ik ook nooit in mijn ervaring gezien of gehoord
Dus

Als je gratis verzending en retournering wilt bestel je maar bij Zalando…
Vind dat je die kosten moet terugbetalen. Je hebt een deal en breekt deze.
Terechte negatieve beoordeling.

1 like

Hahahahah Zalando, wel mooi gezegd.

De verkoper maakt onnodig kosten en verspilt ook nog eens tijd om het op de post te doen.

Je had altijd de mogelijkheid om de Sea-gull zelf te verkopen voor dezelfde prijs, aangezien ze vrij gewild zijn op HF.

Spoon1 Schreef:

Als je gratis verzending en retournering wilt
bestel je maar bij Zalando…
Vind dat je die kosten moet terugbetalen. Je hebt
een deal en breekt deze.
Terechte negatieve beoordeling.

“Waarom zou ik hem nog de extra dekking vergoeding nog moeten betalen”

Omdat je akkoord bent gegaan met de koop natuurlijk?
Als de koop een feit is, waarom zou de verkoper dan kosten moeten maken als jij terugkomt op die koop en er met het horloge verder niets mis is? Los van het feit dat de verkoper zo goed van vertrouwen was het horloge te verzenden voor een betaling was ontvangen.

Beetje raar dat dit uitgelegd moet worden…

1 like

Hoi all,

Belachelijk dat DEV06 de verzendkosten niet wil vergoeden. Als een koper een reeds gesloten overeenkomst annuleert, zijn de kosten ook voor de koper.

Dit is overigens niet de eerste negatieve ervaring met deze koper over het niet nakomen van afspraken:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,2207622,2207622#msg-2207622

Er zijn ook wel een aantal positieve ervaringen trouwens.

Groet Tecco

Erg onfatsoenlijk.Klaar.

Wat de omstandigheden ook zijn het waren JOUW omstandigheden,niet die van de verkoper dus ja die kosten behoor jij te vergoeden.

DEV06 Schreef:

Waarom zou ik hem nog de extra dekking vergoeding
nog moeten betalen, zo iets heb ik ook nooit in
mijn ervaring gezien of gehoord
Dus

@DEV06: je ziet dat de communis opinio hier stelt dat je in gebreke bent gebleven. Wellicht een aardige gelegenheid om hier lering uit te trekken en alsnog de verzendkosten te vergoeden.

Nu wil ik niet de knuppel in het hoenderhok gooien… maar toch.

Bij de meeste webwinkels is het zo dat als je een object koopt, je het betaald, inclusief verrzendkosten (vooraf).
En als het niet bevalt, je het terug kan sturen, dan krijg je de waarde van het object vergoed.
De koper betaalt de verzending naar hem toe.
Maar meestal ook de verzending terug naar de verkoper.
Er zijn inmiddels wel veel webwinkels die het retoru zenden kosteloos doen (dat geld betaal je dan doordat er meer marge in de verkoopprijs zit).

Dus een koper zou bij het aanuleren van de aankoop in de meeste gevallen 2 x de verzendkosten kwijt zijn (consequentie van on-line winkelen: goedkopere artikelen, maar de verzendkosten maken het duur; zeker bij retouren.).

klopt… bij webwinkels valt dat onder het ondernemersrisico. Maar we hebben het hier over een transactie tussen 2 particulieren

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes