Dev06

Ik heb er al zo ontzettend veel tijd ingestoken en het leidt tot dusdanig veel frustraties dat ik er persoonlijk klaar mee ben. Ik heb de zaak overgedragen aan mijn rechtsbijstand verzekering, deze hebben mij in het gelijk gesteld en gaan kijken op welke wijze ze Devrim aansprakelijk kunnen gaan stellen. Ik heb ook lang getwijfeld of ik deze ervaring hier op het forum moet plaatsen, omdat het uiteindelijk waarschijnlijk beschuldigingen over en weer worden omdat ik niet de feitelijke whatsapp gesprekken mag plaatsen in de vorm van screenshots. Ik wil middels deze post in ieder geval voor de mede forumleden, toekomstig leed besparen!

8 likes

Ik heb de rechtsbijstand ingeschakeld en die hebben mij 600 euro uitgekeerd en die hebben nu de claim op Devrim overgenomen. In eerste instantie wou ik hier niet mee akkoord gaan, omdat ik mijn gelijk wou halen en ik er echt woest om was. Echter heeft het mij inmiddels zoveel tijd en frustratie gekost en het feit dat Belgie niet om de hoek is, dat ik het aan mijn rechtsbijstand over laat.

19 likes

Ook mijn ervaring was niet optimaal.
Een klein gebrek aan een horloge van 1000+ Euro wat niet vermeld was ( toch duidelijk zichtbaar )
Wel iets wat ik zelf had kunnen constateren , dus daar neem ik zelf verantwoording voor!

Belangrijker is dat er duidelijk sprake is van handelen voor winst , niet vanwege liefhebberij/flipperij.
Zodoende ook op mijn blacklist.

Deze mening heb ik lang voor me gehouden , bovenstaand verhaal heeft mij toch overtuigd deze post te doen.

11 likes

Ik heb ook een mindere ervaring (lang voor me gehouden) na ook een keer positief zaken gedaan te hebben.

Horloge gekocht geld overgemaakt incl verzendkosten en het pakketje gekregen…open gemaakt GEEN horloge !! Ik contact gezocht en kreeg te horen dat hij die vergeten wad :thinking: Hij zou hem toesturen als ik nogmaals de verzendkosten zou betalen !! Lijkt me niet mijn probleem…Na over en weer te hebben gecommuniceerd heb ik maar besloten om 50/50 te doen en verder/langer wachten te voorkomen !!

9 likes

Ik heb hier ook iets over te zeggen, maar het is een dubbel gevoel; ik kan namelijk niet met zekerheid zeggen dat ik het hem kan verwijten.

Ik denk dat het juni was toen hij mij contacteerde en een ruil voorstelde met bijbetaling van hem. Hij komt uit België en ik uit omgeving Arnhem/Nijmegen, dus wij spraken af in Eindhoven. De deal gesloten en het was een aangename ontmoeting.

Bij horloges waarvan ik weet dat ik ze toch ga verkopen, maak ik ze schoon na ontvangst, fotografeer ik ze en berg ze op in een veilige plek totdat ik een koper ervoor vind. Die koper was @Ronald en zodoende vond er een ruil met @Ronald plaats. De volgende dag berichtte Ronald mij dat er iets mis was met het horloge en dat hij na een aantal uren stopte. Ik heb het horloge toen teruggenomen.

Nu is er een mogelijkheid dat Dev wist van het gebrek en niets mij daarover vermeldde. Ik ging ervan uit dat alles in orde was, want het horloge had immers drie maande ervoor een onderhoudsbeurt gehad (bewijs daarvan aanwezig). Dit is enkel een mogelijkheid en ik zeg niet dat het zo daadwerkelijk is gegaan.

Dat is wat ik daarover kan vertellen, echter wil ik benadrukken dat ik geen verwijten maak. De reden waarom ik het niet in zijn ervaringen-met-verkopers-topic heb geplaatst, is omdat ik het hem niet met zekerheid kan verwijten.

2 likes

Heren,
Dit is een topic over ervaringen, niet over meningen. Al die meningen kan je naar de topicstarter mailen en de goede juridische adviezen over koop-verkoop zijn wellicht iets voor de faq of het algemene gedeelte.
Hier ALLEEN ervaringen.
Ook mijn post zal later weer worden verwijderd (dit voor de puristen onder ons).
Toevoeging:
Een aantal leden heeft hierna toch een mening gegeven over deze casus.
Meningen zijn, zoals hiervoor reeds gezegd, niet relevant. Alleen eigen ervaringen zijn toegestaan. Deze zijn relevant voor toekomstige kopers of verkopers. Meningen zijn subjectief, vaak buiten-proportioneel en versterken elkaar.
De leden die ondanks mijn oproep toch hun ongenoegen hebben uitgesproken zijn een aantal dagen geschorst.
Hopelijk is de boodschap nu duidelijk.

12 likes

Tsja, ik ben erg genuanceerd geweest destijds in mijn NA topic van de Tag Heuer Carrera heritage. Lees dat topic maar door en tussen de regels, proef ook de negatieve ervaring. Ook ik heb hem destijds inderdaad het voordeel van de twijfel gegeven en de “schuld” bij mezelf gezocht, maar nu ik dit topic lees komt de frustratie en het vage gesoebat over echt geen schade aan het glas gezien gezien te hebben, et cetera weer naar boven. Het bevestigd alleen maar dat hij een sjacheraar is en geen liefhebber.

Jammer, maar ik denk dat dit niet erg positief voor hem uitpakt. Ik had de hoop dat hij wel doorhad dat acties als deze consequenties konden hebben.

Mijn twee centen voor ook een negatieve ervaring. Wellicht een oude koe, maar het zit me weer hoog.

EDIT: De hele Pb wisseling heb ik nog bewaard omtrent mijn ervaring.

7 likes

Hier ook een ervaring met DEV06 die ik in eerste instantie niet nodig vond om te melden maar nu ik dit topic lees toch ook nog even wil toevoegen.

Had een paar maanden geleden een horloge te koop staan op HF en DEV06 benaderde mij voor een ruil-deal.
Ik ging in eerste instantie akkoord, tot ik een aantal behoorlijk negatieve ervaringen met DEV06 las.
Dit heb ik hem gemeld en hierop het voorstel gedaan dat hij zijn horloge eerst naar mij zou sturen zodat ik kon checken of alles werkte en in orde was en vervolgens mijn horloge naar hem zou sturen.
Hierna wilde ie ineens niet meer ruilen en zag van de deal af.

Dit geeft mij in ieder geval het vermoeden dat ie mij ook wilde benadelen.

3 likes

Toevallig heb ik enkele dagen geleden met DEV06 een correspondentie gehad. Het betrof hier een aangeboden NOS vintage quartz horloge. Na wat research bleek het hier te gaan om een horloge met een erg delicaat (lees storingsgevoelig) uurwerk. Dat uurwerk deed me twijfelen om tot aanschaf over te gaan. Het optreden van de verkoper echter gaf de doorslag de deal definitief af te blazen. Wellicht lag het aan z’n starre houding om wat aan mijn wensen tegemoet te komen in combinatie met zijn gebrekkig Nederlands, in ieder geval het voelde gewoon niet goed. Na het lezen van bovengenoemde ervaring ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.

3 likes

Beetje tegen-gas. Ik heb zowel bij verkoop als aankoop een prima ervaring met Dev. In de categorie tot 150 euro. Taal vraagt altijd wel enig denkwerk.

4 likes

Mijn reputatie op deze forum is open en eerlijk zoals de meeste het ook weten.
Het is wel spijtig dat de heer Edwinn mij probeert zwart te maken voor een deal die mislukt was door zijn eigen fout, eerst gaf hij het adres van de buren en daarna van zijn ouders… waardoor er fouten zijn gelopen bij de levering. Ik heb dit aan hem ook duidelijk gemaakt dat ik alles heb gedaan zoals gewoonlijk maar hij blijft in zijn eigen leugens geloven! Hij beweerde ook dat hij iets anders had ontvangen ipv de horloge, maar een medewerker van de post die gelijkaardige dossiers behandelt heeft mij ook gecontacteerd dat hij dus de ontvanger ook niets heeft gemeld! Wat ik ook niet begrijp is dat de heer edwin nu opeens hier vanalles komt schrijven terwijl het ondertussen al maanden voorbij is. Kan me niet tegen houden dat hij bijbedoelingen heeft! Vind het ook erg dat anderen kritiek geven op mij voor iets wat niet waar en juist is! Hoop dat ik sommigen toch hiermee heb kunnen gerust stellen. Mvg DEV

3 likes

Beste, eerst en vooral wil ik mijn spijt met jou meedelen wegens jou discriminatie. Jij kent mij niet eens? We hebben nog nooit een deal gehad en jij begint direkt over negatieve reacties… denk maar eens goed na of het rechtvaardig is of niet. Natuurlijk zullen er mensen zijn met kritiek. Maar ik heb altijd geweten dat je alleen mag oordelen over iemand dat als je zelf zeker bent over dat kritiek. Maar ja, zo mensen vind je precies niet meer. Verder nog veel succes

Tegen beter in ga ik toch even in op deze onjuistheden. Wil verder ook niet meer moeite verspillen aan figuren als jij. Eigenlijk verdween mijn bereidheid om je bericht verder te lezen in de 2e zin. Je zegt dat de deal mislukt is door mijn toedoen.
1: Ik zou het adres hebben opgegeven van mijn buren? Ik heb de whatsapp wisseling waaruit blijkt dat ik niet het adres heb opgegeven van mijn buren maar gewoon dat van mijzelf. Verder heb ik ook nog foto’s van het door jou persoonlijk met de hand ingevulde verzendetiket en retouradres (jouw adres). Verder heeft jouw postdienst, Bpost ( jij was de verstuurder) het AANGETEKENDE pakketje, bij mijn buren laten afleveren. Volgens mij gaat hier al iets fout…aangezien mijn handtekening vereist is. Waar het naar mijn mening eerder verkeerd is gegaan, is op het moment dat jij het etiket, op een dusdanig onzorgvuldige manier hebt bevestigd op het pakket, dat het half opgeplakt op een ander pakketje terecht kon komen. Het kan uiteraard ook door de postdienst zijn gebeurd, maar door onzorgvuldig handelen, vergroot het ook wel de kans.
2: Je geeft verder aan dat ik BEWEER iets anders heb ontvangen, insinueer je hiermee niet dat ik hier oneerlijk over ben?
3: Zoals in mijn eerste post ook al duidelijk is vermeld, heb ik zelf maar contact opgenomen met Bpost (3 a 4x) en ze zelfs nog meerdere keren expliciet gevraagd om dit op te nemen in het dossier en of ik verder nog aktie moest ondernemen. Hierbij kreeg ik het antwoord dat dit niet nodig was.

En Devrim het feit dat ik nu pas met dit verhaal kom is omdat ik je kans op kans heb gegeven om deze zaak tot een goed einde te laten komen. Echter kreeg ik vervolgens geen reactie meer van jou ( ook allemaal te lezen in de whatsapp chat). Ook ben ik nog steeds 0,0 gecompenseerd voor de door jou gemaakte fouten.

Eigenlijk vind ik het ongelofelijk dat jij uberhaupt nog op dit forum mag verkopen. Maargoed, ik hoop van harte dat mensen nu een duidelijk beeld hebben bij jouw manier van zaken doen. En mochten ze toch twijfelen door jouw twijfelachtige reactie ( 2 weken na het openen van dit topic) nodig ik ze van harte hier, in Enschede, bij mij thuis uit om alles na te lezen.

Verder ga ik vanaf nu deze oude wijze uitspraak hanteren van Mark Twain:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience”_

24 likes

Heeft geen zin, heb al aangegeven de hele whatsapp wisseling te willen opsturen naar de moderators maar die geven aan dat zij slechts een platform zijn en de leden het moeten doen met de ervaringen zoals beschreven in het ‘‘ervaringen met verkopers’’ gedeelte. Zij gaan hier geen oordeel over vellen, is mij gezegd.

Wat ik ook wel weer begrijp. Ze houden toezicht op het volgens de forumregels handelen van de leden en zijn geen geschillencommissie. En het ervaringen gedeelte doet zijn werk, ook in deze. Na alle negatieve ervaringen zullen weinig HF leden zaken doen met Devrim en degenen die dat wel doen kunnen een ingecalculeerd risico nemen op basis van eerdere voorvallen.

9 likes

ALLEEN EIGEN ERVARINGEN EN GEEN MENINGEN!!!
Voor nu even dicht. Om het bovenstaande even goed door te laten dringen!

2 likes

Vlotte communicatie en betaling.
@DEV06 : Dank, en een :+1:t2: :slight_smile:

1 like