Deze mag nooit weg...

Heb precies dezelfde Longines Opposite, 20 jaar met plezier gedragen. En alhoewel ik hem al jaren zelden of nooit draag, krijgt hij wel steeds een nieuwe batterij.

Moet ik ook weer even doen. Wil m wel start- en draagklaar hebben.

En bovendien, wat mij betreft althans, een van de mooiste horloges die ooit op HF gezien heb!

1 like

Zeg nooit, nooit
 :innocent: Wedden dat er volgend jaar een paar van de boven getoonde horloges gewoon te koop staan
 :wink:

1 like

Dank je! Het is een fraai exemplaar, met ook een mooi uurwerk. :+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Welk type nmr G,S is dit? Mooie kleur dial :blush:

mooi :+1:

1 like

Tissot van mijn grootvader

en mijn Rolex 1500, blijf ik verliefd op :heart_eyes:

10 likes

Thanks! Het is een SBGX009.

Zeg nooit nooit, alles is te koop, als de prijs maar goed is of de nood hoog. En argumenten het is een erfstuk, als de prijs maar goed is, dan corrigeert hij mij vanuit zijn urn als ik het niet zou doen. Het is alleen de vraag is iemand bereidt zoveel geld voor jouw emotie te betalen, maar als hij/zij dat wil dan gaan wij daarvoor.
Daarnaast hebben de meesten geen noodzaak om te verkopen en kun je dus vasthouden aan hoge prijzen waarin emotie is meegenomen. Maar op het moment dat de nood hoog is en alles al is verkocht dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat je leven, gezondheid, kinderen niet voor laat gaan op een bezit. Hopelijk komt het bij de meesten niet zover, en kun je vasthouden aan een bezit wat je niet snel zult loslaten.

2 likes

Het zit hem niet in de geldelijke waarde. De eenvoudige Seiko Quartz van mijn vader is mij meer waard dan welk (veel) duurder horloge dan ook.

De “Moonwatch” die mijn vrouw voor mij heeft gekocht van de erfenis van haar vader gaat vanzelfsprekend ook nooit weg.

En hetzelfde geldt voor de Orient Mako die ik jaren geleden van mijn vrouw en kinderen heb gekregen als verjaardagscadeau. Fel oranje, foeilelijk :wink: maar onvervangbaar.

5 likes

Als de nood zodanig is, zal de Seiko van mijn vader ook geen zoden aan de dijk zetten. Die hoort dus bij de categorie “gaat nooit weg”.

Natuurlijk heb ik wel wat andere waardevolle bezittingen waar ik afscheid zou nemen als de nood hoog genoeg is. Wel met veel pijn, en ik verwacht niet dat het ooit zover komt, maar uiteindelijk gaat overleven boven alles.

Deze Certina uit 1973 van mijn vader gaat nooit weg.

12 likes

Een mooier bezit kun je bijna niet hebben. Prachtig horloge met familiegeschiedenis. Daar kan geen grail tegenop.

1 like

Ja, dat begrijp ik. Naast je verhaal zijn het stuk voor stuk prachtige horloges!

1 like

Deze Omega verkoop ik voor geen goud, heeft zeer veel emotionele waarde voor mij vanaf de eerste dag dat ik hem had gekocht.

12 likes

Weet je dat zo zeker? Ik heb er verschillende waarvan ik dat ook bedacht heb/denk. Maar als er dan weer wat anders aan de horizon verschijnt


Dank! Ik denk dat je gelijk hebt. Deze gaat op een gegeven moment over op 1 van m’n dochters (mits ze hier interesse in heeft).

1 like

Ik heb deze van mijn opa.

10 likes

Prachtig👍 nooit wegdoen.

1 like