Deze mag nooit weg...

Deze is van mijn opa geweest, en mijn trouwhorloge:

Dit waren cadeaus en daarom ook onvervangbaar:


En met dit duo begon het eigenlijk allemaal:

13 likes

Leuk ding zo’n vintage Timex!

2 likes

Als flipperaar durf ik het stempel “nooit” niet te gebruiken. Maar de SARX035 maakt grote kans (is al mijn 2e) net als de GS.

11 likes

Ik ben van eenvoudige komaf dus heb geen familie die horloges als erfstukken door konden geven.

Dus geen stukken die nooit weg ‘mogen’, zijn allemaal kraaltjes en glimmerdingetjes voor de heb en de hobby :man_shrugging:t2:

6 likes

Mijn eerste mechanische horloge (Omega Seamaster 30 uit 1964) en zijn jongere broertje (Omega Geneve uit 1970). Komt binnenkort er een speedy reduced deze twee blijvers vergezellen? :smirk:

9 likes

Dit is een crosspost, deze ‘Badboy’ heeft veel met mij meegemaakt, deze blijft altijd bij mij (inmiddels al zo’n 25 jaar).

10 likes

Gekocht met de geboorte van onze zoon, dus hopelijk gaat hij over een aantal jaren verder naar hem. :heart_eyes:

12 likes

Deze gaat ook nooit meer weg. Gekregen van mijn vrouw bij ons 25 jarig huwelijk, was in nov 2001…

20 likes

Deze zijn blijvers,

20 likes

Gekocht na het overlijden van m’n moeder, met een deel van de erfenis.

22 likes

dit horloge nog van mijn vader gekregen, heeft t gelukkig nog kunnen aanschouwen.

10 likes

Voor ik met dit forum kennis maakte had ik er nog nooit bij stilgestaan om een horloge tweedehands te kopen, of om er een te verkopen.
Het eerste is inmiddels volop begonnen.
Het tweede komt nog steeds niet bij me op.

3 likes

De IWC is altijd mijn grail (1 van) geweest en deze cadeau gekregen van mijn vrouw en gaat dus niet weg.

De RADO is het horloge van mijn opa. Kreeg hij voor jaren goede dienst en is voor mij van onschatbare waarde.

15 likes

Das een end! :blush:

Och, ook n eenvoudig horloge kan toch doorgegeven worden? Mn vader heeft n ana-digi Citizen. Nu geen drol meer waard. Ook nog eens n quartz wat ik niet draag, maar waar wel n jeugd herinnering aan zit. Naar het Golfslagbad in Scheveningen waar andere mensen mn vader idd hem verschokt op wezen dat ie zn horloge nog om had. Bijzonder vond ik ook dat t n lichtje en allerhande functies had waar ik niks v begreep.

3 likes

Goed punt! Klein zijpaadje, maar ik kano standaard met een hoed die mijn vader dertig jaar terug altijd droeg als hij dat deed. Ding is prachtig doorleefd. Gelukkig is mijn vader nog onder ons, maar het idee dat hij ook wanneer dat ooit niet meer zo is met mee peddelt, vind ik prachtig.

5 likes

Deze doen ik en mijn vrouw nooit meer weg. Hebben we samen gekocht in 2021.

12 likes

Het horloge van m’n trouwdag

Het oude horloge van m’n vader

Het oude horloge van m’n overleden grootvader

Spreekt voor zich waarom deze allemaal moeten blijven

28 likes

… ook allemaal nog echt prachtige horloges!

1 like

Zeevaarders en Ierse immigranten, in zijn geheel geen horloges in de familie :man_shrugging:t2: