Deze mag nooit weg...

Nice!!

1 like

Deze blijft, ik heb 'm al 32 jaar en m’n naam staat in de achterplaat gegraveerd.

6 likes

Die snap ik ff niet, of bedoel je dat ze het aandurfden bicolor te kopen? Was mijn eigen keuze hoor!:+1:t2: :wink:

Ik heb tot nu toe alles al verkocht waarbij ik heb gezegd dat ze zouden blijven. :sweat_smile: Dus met die Speedy Reduced probeer ik nog enige geloofwaardigheid op te houden. Die mag echt niet weg.

Maar een Speedy Prof sluit ik niet uit! :grin: :ok_hand:

1 like

Jep, best (en zeker toen) een heftig klokje. Gaaf!

1 like

10 likes

Vaste onderdeel van de collectie. :+1:

10 likes

4 likes

Oude foto’s dat wel

Heb meerdere exemplaren die niet weggaan.

7 likes

Deze Duitse Jonge Hannes…

En deze oude dibbes uit mijn geboortejaar …

3 likes

Zo heb ik ook eentje. Niks bijzonders, een Wega met een ETA werk in. Gekregen van mijn peter zoals wij dat hier noemen in België, hij betaalde toen 6000bef. of 150€. Ik kreeg dit horloge van hem voor mijn plechtige communie toen ik 12 was en ben intussen 52… gaat nooit weg! Ik denk dat Wega intussen zelfs niet meer bestaat…

6 likes

Een Sub, nieuw gekocht toen mijn vermogen boven de miljoen uit kwam.
Inmiddels bijna 10 jaar geleden alweer.

2 likes

Deze. Ik heb al heel lang een Explorer. Kortstondig een uitstapje gemaakt naar een 36mm, maar toch weer terug naar een 39. Ideaal horloge voor mij voor bijna alles. Gaat altijd mee op vakantie. Draagt heerlijk. Ik ben niet bang voor een krasje, hij is m.i. bedoeld om gewoon (bijna) overal en altijd te dragen. Al het goede van een klassieke Rolex, met net een tintje sportiviteit.

En ook deze moet nu eigenlijk eens voor altijd blijven. Klassieker. En niet voor niets. In zijn pure vorm. Tijdloos design. Draagcomfort. En nooit dikdoenerig. Vooral icm de Explorer een heel fijn duo.

Het zijn bij mij toch de ‘klassiekers’ die me blijven bekoren. Niet voor niets ook ‘klassiekers’ natuurlijk. En niet teveel ‘bling’, dus redelijk onder de radar. Vind ik ook fijn.

Ik geniet intens van deze twee.

11 likes

Heb precies hetzelfde met de Explorer.
Horloge wat ik meeste draag.
Op kantoor, strand of op pad met de kinderen. Altijd goed en krasjes geen bezwaar.
Een perfect horloge. (Voor mij dan de klassieke 36mm versie).

1 like

Ik doe al erg lang mijn best om een soort upgrade te bedenken. Een horloge dat hetzelfde ‘doet’ als all rounder, maar een stap omhoog is. Mijn conclusie: nog niet uitgevonden.

Je komt toch op paar simpele (aka iconische) ontwerpen uit. Te drukke wijzerplaat maakt het horloge al minder breed inzetbaar idem voor functionaliteiten als een chronograaf.
Stalen band een must.
Een Reverso heeft ook deze kwaliteiten maar leer is te kwetsbaar voor de buitenactiviteiten.
De Cartier Santos is een alternatief maar tegelijk is die bezel te krasgevoelig.

Ik zie weinig alternatieven voor een Rolex. Met de Datejust, OP en de Explorer hebben ze ook nog voldoende opties.

Kom je eventueel uit bij de Royal Oak.
Maar dat is 3X (?) een Rolex. Dus meteen een heel ander segment.

1 like

Deze drie al zeker niet. De eerste is mijn eerste automaat en Seiko ooit, dus een herinnering aan het begin van mijn collectie. De tweede is een horloge dat ik van mijn ouders heb gekregen, dus een hoge emotionele waarde en het derde is een horloge van mijn grootvader, die nog steeds leeft maar liever Quartz draagt.

6 likes