Deze Panerai geeft me flipperdrang

Ik krijg steeds meer respect en bewondering voor Panerai. Ik heb één keer eerder dit merk langere tijd mogen dragen, dat was de Radiomir 1950 van maar liefst 47 mm. Soms mis ik dit horloge vanwege het no-nonsense karakter en de schoonheid van het simpele maar zeer herkenbare design. Ondanks de diameter was dat horloge goed te dragen op mijn 18,5 cm pols. Nu ik het bovenstaande filmpje gezien heb en de Panerai catalogus nog eens doorgenomen heb, merk ik dat de flipperdrang weer een beetje oplaait. Maar dan ontstaat er een dilemma. De Omega weg en deze Panerai Luminor Base 8 Days - 44MM PAM00560 ervoor in de plaats? Beiden zijn ontzettend mooi op hun eigen manier. Welke zou jij kiezen?

• Omega houden en Panerai vergeten
  • Panerai halen en Omega vergeten

0 stemmers

9 likes

Ik heb helaas niks met titanium, dus voor mij is de keuze duidelijk.

3 likes

Ik heb helaas niks met Panerai, dus voor mij is de keuze ook duidelijk :slightly_smiling_face:

2 likes

Waarom?

Toch maar voor Panerai gestemd, want deze omega vind ik te bijzonder.

Ik heb helaas niks met Panerai of titanium, dus voor mij is de keuze lastig…

6 likes

Omdat ze vast houden aan hun historie door de modellen waar ze mee begonnen zijn in ongeveer dezelfde vorm te blijven produceren.

Welke historie? Het nieuwe Panerai heeft toch niets te maken met de oude?
Het design is wel kenmerkend. 44mm is prima maat.

1 like

Dat is nieuwe informatie voor mij, m.a.w. daar was ik niet van op de hoogte.

Die Omega is wel heel bijzonder dus houden!
Gewoon ff sparen voor de Panerai erbij!
Geld op de bank levert ook niets op!

4 likes

Je bent niet zo goed in het langere tijd houden van een horloge.

Dus gewoon die Panerai en dan volgende maand weer wat anders :smile:

3 likes

Hier staat wat achtergrond over lume, maar ook over de historie van Panerai.

3 likes

Dus als ik het goed begrijp is het originele merk Panerai opgehouden te bestaan in 1998?

Volgens die Perez op het moment dat de originele Panerai overleed.

Giuseppe Panerai was born in 1903. With thirtyone, he had to take over the reins of G. Panerai e Figlio (Guido Panerai and Son) after the death of his father Guido. Giuseppe Panerai was a business owner of the old school who managed everything himself. With his death on February 7, 1972, all knowledge about the watches died with him.

Richemont heeft een fake history opgetuigd.

3 likes

Ik zou ook de omega verkopen, die panerai is veel mooier.

1 like

:slightly_smiling_face:

7 likes

Pwoeh, zonder secondewijzer, ga je dat niet missen, vraag ik me dan af.

2 likes

Oeh! Deze twee bijten elkaar niet!!

De omega doet me likkebaarden!

1 like

Ik miste het niet op m’n 1950 Radiomir in ieder geval.

Heb je dan niet zo van "loopt mijn horloge nog " effe luisteren ? :slight_smile:

2 likes

Ik vind Panerai mooie klokkies hebben. Ik moet daar toch eens beter naar kijken.

1 like