Ik krijg steeds meer respect en bewondering voor Panerai. Ik heb één keer eerder dit merk langere tijd mogen dragen, dat was de Radiomir 1950 van maar liefst 47 mm. Soms mis ik dit horloge vanwege het no-nonsense karakter en de schoonheid van het simpele maar zeer herkenbare design. Ondanks de diameter was dat horloge goed te dragen op mijn 18,5 cm pols. Nu ik het bovenstaande filmpje gezien heb en de Panerai catalogus nog eens doorgenomen heb, merk ik dat de flipperdrang weer een beetje oplaait. Maar dan ontstaat er een dilemma. De Omega weg en deze Panerai Luminor Base 8 Days - 44MM PAM00560 ervoor in de plaats? Beiden zijn ontzettend mooi op hun eigen manier. Welke zou jij kiezen?
Volgens die Perez op het moment dat de originele Panerai overleed.
Giuseppe Panerai was born in 1903. With thirtyone, he had to take over the reins of G. Panerai e Figlio (Guido Panerai and Son) after the death of his father Guido. Giuseppe Panerai was a business owner of the old school who managed everything himself. With his death on February 7, 1972, all knowledge about the watches died with him.