Deze Panerai geeft me flipperdrang

Hublot is gewoon een JC Biber marketing-vehikel wat ie voor grof geld aan LVMH heeft verkocht nadat ie succesvol was met rip-offs van de Ingenieur en de Royal Oak.

Was Breitling niet uit de as van een faillissement en boedelverkoop herrezen door durfkapitalisten die met het merk aan de haal gingen? Misschien bedoelde je Breitling.

Zo verschrikkelijk veel onafhankelijken zijn er ook weer niet:

• Seiko Epson en de Swatch Group aan de harde keiretsu kant
  • Citizen group met Bulova, Alpina, Frederique Constant
  • Sinn / Damasko / Mühle / Archimede / Nomos / Hanhart / Junghans aan de Deutsche kant.
  • Oris, Victorinox, Moser en Rolex, AP en Patek aan de Zwitserse kant.
  • Squale doet het nog onafhankelijk in Italië.
  • Nederland doet het OK met Pellikaan, Staudt, Holthinrichs, Van Der Gang, Van der Klaauw, Ronald Oostwegel, Grönefeld en D.M.H.

Ik kan niet vinden wie de eigenaren van Maurice Lacroix zijn, maar dat kon ook nog wel eens onafhankelijk Zwitsers zijn.

Ik vind dat er een verschil is tussen beige lume en faux patina. Dat lume in allerlei kleuren te krijgen is, soit, zolang ze maar geen kasten, wijzerplaten en wijzers geen verouderen.

Hij bedoelde de wavy-dial seamaster in het algemeen, rustaaagh. Nuwel, ik ben blij dat ik deze referentie niet te vaak tegenkom, want hij is erg onrustig. Da’s niks persoonlijks, ik word gewoon raar in m’n hoofd van al te onrustige dingen. :slight_smile:

:point_up: We zien het NA topic met spanning tegemoet.

1 like

Daar kan ik natuurlijk niets aan veranderen, maar als je alle Seamasters over één kam gaat scheren, kan ik niet met je in discussie gaan. Dan sta ik al met 1-0 achter.

1 like

Deze Omega is voor mij iets te druk, absoluut de Panerai…

Vind je nu dat ik een Pan moet aanschaffen omdat ik antwoord geef op de vraag van TS ? :flushed:
En wie zijn ‘we’ ?

1 like

Nee, jij en ik zien het NA topic met spanning tegemoet. Van de PAM van TS.

Die spanning valt wel mee, maar ik probeer enthousiasme over te brengen.

Wat een verandering
Maar wat wordt het nu

De vraag hoelang hij m houdt… :wink:

1 like

Goed je weer eens te zien Annie! :nerd_face:

1 like