Een paar voorbeelden:
Google maar eens hoe Panarai de boel besodemieterde met hun “vintage” modellen op veilingen.
Ook bleken limited editions toch niet zo limited en voelden de vaste klanten zich toch ietwat in maling genomen. Er was een tijd in de zero’s dat Panarai’s boven list gingen.
Mooi merk verder!
Haha. De panerai 318 rel is ook nice.
https://watchesbysjx.com/2011/11/explaining-the-saga-of-the-controversial-panerai-pam318.html
Tja welk merk niet…
Ik draag mijn logo nog nauwelijks, toch is het wel een gaaf horloge, ben bang dat als ik hem weg doe er nooit meer 1 terug zou kunnen komen.
Definitief de PAM. Veel rustiger ontwerp. Straalt klasse uit.
De Omega? Not so much. Golfjes zijn druk, bollekes, skeletwijzers, pijltjes, driehoekjes, rechthoekjes, en dan met gouden glittertjes… Het is net alsof my first pony is klaargekomen over zo’n blokken-zoek-het-juiste-gaatje-tafel van een driejarige.
De PAM daarentegen, is retestrak, gefocust en discreet. Prachtig.
Ik wist het wel. Sorry voor de ongezouten mening over de Omega, maar dude… Je ziet het toch? En dan ook nog een two tone band. Pfff. Ik kom er niet overheen.
Wat. De. Fuck. Een soort van scheef Comic Sans Serif font voor de cijfers, een knijtergroot datumvenster op half vijf en een satéprikker als secondenwijzer?
Pardon, maar nogmaals, die PAM uit het filmpje is rustig, gebalanceerd en discreet. Al had ik liever een wire-lug radiomir met uienkroon en zonder logo op 6. Maar toch. Dit vind ik op de site:
Of zoiets dus:
Prachtig spul.
Ben t eens met je eens.
Vraag ik me ook wel es af. Zonder seconde wijzer is ie mooier in balans.
Maar net als wat je n paar post verder stelt, ik zou me waarschijnlijk telkens afvragen of ie nog wel loopt. Vandaar toch ‘maar’ voor de pam183 gegaan.
Overigens zou t ooit misschien wel es kunnen veranderen. Vroeger vond ik dat n horloge echt wel n datum nodig had. En daarna vond ik de dagfunctie eigenlijk ook wel n must. Maar tegenwoordig begin ik time only steeds meer te waarderen.
En wie weet hoeft dus ooit die seconde wijzer ook niet perse. Wie weet. Misschien eindig ik op n dag nog met n Meistersinger einzeiger
Ik vind em eerlijk wel gaaf zo. Heb m ook zo op mn Magrette
Klopt precies. Richemont heeft de naam en de patenten opgekocht. Een nieuwe faciliteit opgestart in Zwitserland, en de originele in Italië gelaten voor wat het is, inclusief personeel.
Deze hebben nog een tijdje Anonimo gemaakt, en dat is ook al weer opgekocht.
Hetzelfde is gebeurd met Hublot.
Maar on topic: ik zou voor de Panerai Radiomir 512 gaan. Heeft misschien niets meer met het originele Panerai te maken, maar is wel gewoon een fantastisch elegant en hoogwaardig horloge.
Ik ben blij dat Panerai rage weer wat voorbij is. Je merkt dat hierdoor Panerai weer veel beter zijn best moet doen om aantrekkelijke horloges te maken. Tussen 2005 en 2015 ging de verkoop te gemakkelijk.
Ikzelf heb er 2 en eind jaren 90 gekocht bij indertijd de enige dealer in NL (die vertegenwoordiger was voor nog geen jaar, er was geen vraag volgens hem). Een is een pam titanium base 44mm met unitas uurwerk (Panerai was toen zeker geen in-house) en de andere een 40mm power reserve voor mijn vrouw.
Er wordt gezegd dat oversized horloges minder populair is. Ikzelf draag tegenwoordig onder de 40mm, soms zelfs minder dan 30mm. Van Panerai kan ik het wel hebben, grote horloges is nou eenmaal hun DNA en voor mij veel meer karakter dan een seamaster.
Hoezo? Dat merj is toch pas begonnen in 1980 ofzo?
Blancpain wel… Biver heeeft de naam gekocht en de rest was allang weg.
Aan de stemmen te zien ga je toch zelf moeten beslissen😁
Bedankt voor deze heldere uitleg. Ik kon het nooit zo onder woorden brengen maar nu heb ik ze.
Daarnaast de Seamaster zie je overal en bij iedereen de PAM blijft een opvallende doch ingetogen verschijning.
Alleen vind ik faux patina helemaal niks.
Dat klopt niet, deze referentie is de enige op het forum. Verder heb ik hem nog nooit bij iemand anders in bezit gezien op Instagram of andere social media.
Okay wellicht deze specifieke niet, maar voor mij is een Seamaster net als de PO dertien in een dozijn, geldt ook voor de DJ. En natuurlijk zijn er dan speciale afwijkende referenties, maar ik zie dat niet.
Zou natuurlijk over de PAM ook gezegd kunnen worden maar daar lopen er gewoon een hee stuk minder van rond.
Excuus als ik iemand op zijn tenen sta, maar de beide Omega’s doen het niet voor mij.
Zo waar.
Neem een Panerai !
En niet flipperen.