Dial schoonmaken

Yup, dit dus.
Klinkt niet hoopgevend wat ik tot nu toe allemaal lees.

Tsja, je moet wat hè.

Ben vroeger automonteur geweest, dan denk je automatisch dat je een handig ventje bent :roll_eyes:

4 likes

Je moet de meeste automonteurs ook geen lak laten bijwerken. (Ook een oude automonteur hier)

2 likes

Ik gebruik vaak een klein penceeltje met fijne haartjes om stof of andere kleine vuiltjes weg te vegen. Vaak bij hardnekkig vuil zelfde penceeltje met beetje water en bubro, geeft altijd goed resultaat. (Top op heden nog geen problemen ondervonden.) Mogelijk heb je er iets aan. Anders ter info. :wink:

1 like

Ach, duuurde bij mij 40 jaar voordat ik doorhad dat ik niet zo handig was als gedacht. Heeft een vermogen gekost.

2 likes

Laat eens een foto zien, zodat we de vlek kunnen zien.

Het maakt nogal uit of wat voor een type wijzerplaat het is, sunburst of zoals een skx, daarnaast is het heel erg belangrijk om je rudico even lekker zacht te kneden en het moet zeker vetvrij zijn.
Rollende beweging wil nog wel eens helpen, maar vaak is het tevergeefs, het is zo ontzettend gevoelig zo’n wijzerplaat.

Pleur hem even een uurtje in een bak met bleek :sunglasses::+1:

1 like

microfiber doekje. Zo eentje die je bij brillen krijgt.

Nadat ik een keer de bedrukking van de wijzerplaat aan de Rodico had hangen, heb ik me voorgenomen om nooit meer een wijzerplaat schoon proberen te maken.

3 likes

Wow die is flink aan het schrobben geweest, zelfs de day helemaal weggepoetst… :crazy_face:

Bedankt iedereen. Heb het voorzichtig met een microfiber doekje geprobeerd. Het is iets beter maar onder een felle lamp zie je het nog. Zag ook wat puntjes waar ik met een sateprikker de dial heb geraakt. :smirk: Laat het even voor wat het is en ga een fles whisky soldaat maken :roll_eyes:

4 likes

@neetje11 heeft nog wel een goed adres om een wijzerplaat te reinigen :joy:

1 like

Plaatselijke juwelier.

Ziet u die puntjes? Kan dat weggepoetst worden?

Juwelier : ja makkelijk kom maar.

Juwelier na 5 min : uhm. Ja hoe moet ik dit zeggen. Het is mislukt

10 likes

Die puntjes waren wel weg

3 likes

Dat heeft hij netjes gedaan :+1:

2 likes

Wow! Wtf!:flushed:

1 like

Niet om het topic te kapen, maar hoe is dat afgelopen?

1 like

Eww

2 likes

Hier een vergelijkbare ervaring. Met alcohol los je het echt niet op. Vlek wordt groter, ergernis en opwinding nemen toe. Haren van het wattestaafje blijven achter de indices hangen… Pak je verlies, je hebt leergeld betaald en doorrrrrrrrrrrr

1 like

Dat is ook precies wat ik doe. Horloge gaat weer in elkaar als ik de pers voor het glas heb en dan wordt het m’n nieuwe beater.

1 like