Diameter verschil binnen jouw collectie

Van 34 tot ongeveer 42mm diameter. Wel neig ik naar wat kleiner (tussen 36 en 40).

1 like

Hier 34-40 mm

Kleinste is de Hentschel

Grootste draag ik vandaag en is de Tourby

Wil voor t laatste plekje niet groter dan 38 mm gaan. Liefst nog wat kleiner.

6 likes

Op dit moment is de diameter 36-44mm in mijn collectie. Redelijk wat verschil dus.

Variatie vooral afhankelijk van moment en kleding. Zakelijk meestal wat kleiner en ingetogen, privé toch net even wat meer uitgesproken en aanwezig. Al is dat laatste waarschijnlijk relatief gezien sommige modellen :sweat_smile:

De laatste tijd draag ik overigens de kleinere modellen net even wat vaker merk ik. Maar dat is ook, en al eerder gezegd, afhankelijk hoe een horloge draagt. Niet alleen L2L maar soms kan een kleiner horloge groter dragen terwijl een groter horloge kleiner draagt. Bijvoorbeeld de eerdergenoemde Ploprof versus de OP uit 1957 van @ROC

3 likes

Begon met grote maten om er uiteindelijk achter te komen de +/- 36mm het beste op mijn pols past.

6 likes

Thanks☺️ Al sinds januari 2011 in bezit.

1 like

Van 39

t/m 44 mm.

2 likes

Van een HMT White Pilot LE van 34mm

Tot een Omega Speedmaster pro van 42mm

En heel wat tussenliggende maatjes

Overigens voelen mijn IWC Portugieser met 40.9mm en Breitling Navitimer met 41mm groter dan de Speedy Pro.

7 likes

36-44 mm. Waarbij de grootste eigenlijk geen horloge genoemd mag worden

smartwatch tbv hardlopen :nauseated_face:

34 tot 43mm. Heb een erfstuk dameshorloge van 12-13mm maar die telt niet.

1 like

O ja. Bulova Lunar Pilot aan de ene kant en Seiko Alpinist SARB017 aan de andere kant. 8 mm verschil.

1 like

Op dit moment alleen 42, 42 en 43 mm.

40 is de ondergrens en 44 de bovengrens, ook afhankelijk van de vorm van kast en de lugs.

43 mm:

3 likes

Die Omega is wel héél mooi… :star_struck:

1 like

Ik heb een paar vintages van 36mm. Een paar vintages van 38mm. Wat moderne van 38-40mm. En een moderne van 44mm.

Die van 36 vind ik de ondergrens, die van 44 de bovengrens. Al is bij die van 44 erg belangrijk dat hij kleiner valt:

5 likes

Ik zie het voor me. ‘S ochtends meetlintje er omheen, ‘s avonds nog een keer. Ja, echt 2 cm verschil :sweat_smile: :rofl:

1 like

Thanks. Ben er ook best tevreden mee.

Leuk zoveel input! Ik zie toch wel een hoop horloges die naar mijn mening iets te groot zijn voor de pols. Maar mijn Radiomir dan weer niet, snappen jullie het nog? Ik zal wel een beetje biased zijn.

Gek genoeg vind ik er geen één te klein :roll_eyes: Misschien omdat ik een beetje in deze fase zit

4 likes

Dat is de omtrek hè… ik had het over diameter. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Enige tijd geleden. 35mm tm 47 a 48mm.

Nu 37.7mm tm een kleinvallende 42mm.

De kleinste is de Waltham met 33mm.

De grootste De Agat Zlatoust met 49mm.

De rest zit er dus tussen.

2 likes

43mm en toen steeds kleiner. Kleinste 34mm. :v:t2: