Diameter verschil binnen jouw collectie

Wow, die was echt compleet ja :star_struck:
Gaaf horloge, heb zelf ook lang zitten kijken naar een airking :innocent:

1 like

Tja,

Aan de bovenkant van het spectrum heb ik nog een 42mm Squale 1521, da’s m’n grootste horloge. Er is ook nog één Mühle Glashütte van 41mm. Die zijn eigenlijk allebei te groot, maar ik heb moeite ze weg te doen.

Daaronder zitten een Presage emaille en een GS van 40mm. Dan zijn m’n meeste duikers en m’n GMT iets van 39mm (Yema, Serica, Baltic).

Vervolgens komen we op 38nn m’n Citizen Promaster Ibuki, de Max Bill Mega 38 en een Excelsior Park chronograaf tegen. Dat loopt door naar een 37,5mm King Seiko limited. De hekkensluiter is de Farer GMT van 38mm.

Daarop volgt een aantal 36mm horloges: twee Nomossen van 36mm, een soort TV Kast quartz chronograaf van Seiko en een Limited Alpinist. De Santos mag zich in 35mm verheugen, maar die is ook een soort van vierkant, net als m’n vintage TV Kast Seiko quartz driehander.

Tot slot is daar grootvader’s horloge op 34mm.

18 stuks. Ik denk 37,5mm gemiddeld. :slight_smile:

Bij jou loopt het van 45mm naar 32. Da’s 13mm bandbreedte, terwijl het bij mij allemaal in 8mm bandbreedte gebeurt. De PAM is, zo weet ik uit ervaring, comfortabel voor z’n maat, maar ik doe niks meer boven de 39mm tenzij ik nog één Seiko 6105 heruitgave probeer. :slight_smile:

4 likes

De Casio Duro is inderdaad te groot voor jou. Ik heb 'm zelf ook. Het blijft altijd leuk om te zien dat ie helemaal niet uit de toon valt tussen alle Omega, Tudor, Rolex enz. Budget quartz met een heel aardige uitstraling.

2 likes

Ja helemaal mee eens, de wijzerplaat heeft zelfs nog een mooie sunburst.
De twotone Duro heeft wel geleidt tot de aankoop van de twotone Seamaster.

1 like

Mooie upgrade! Ik heb de Kermit Duro, heb helaas geen geld voor de Rolex upgrade…

Het is ook mijn grootste horloge uit de bescheiden collectie, zie mijn post in dit topic…

Ook hier een voorkeur voor grote(re) diameters, al heb ik ook een “kleinere” Seiko in de collectie zitten…valt en staat natuurlijk ook hoe groot en welke vorm je pols heeft. Ik heb platte polsen met 185-190mm omtrek.

37mm Seiko 7009-876J
41mm Tudor Black Bay Steel
41mm Tudor Black Bay Heritage Chrono
42mm Seiko SKX007
42mm Seiko SKX009
42mm Longines Legend Diver
42mm Bell & Ross BR03-92
42,5mm Crepas l’Ocean 1200m
43mm Breitling Avenger ll GMT
45mm Breitling Avenger ll Seawolf

1 like

Hier zie je dat de één verzuipt in de ander :sweat_smile: :rofl:

Ik denk dat mijn sweetspot ook tussen de 35-38 mm zit, maar dat het nu ‘toevallig’ zo op mijn pad kwam.

Dank voor alle input, leuk om te lezen!

3 likes

Good evening mr @Mies1 , i’m new on this forum…i see your advertise of the squale montauk and i want to know if it’s possible to talk about it. Sorry if i write here but i don’t know how to do.
I’ll even answer the question of this topic, my collection goes from 35mm Seiko 7005 to 42mm Seiko skx009, thank you for your attenction! :slight_smile:

Ik heb een vrij smalle pols (tussen de 17 en 17 1/2 cm) en vind een diameter tussen de 34 mm en 38 mm het prettigste dragen.

Ik heb momenteel de volgende horloge’s :
Rolex Oyster Perpetual 34 mm
Rolex Date Just Oysterquartz 36 mm
King Seiko SPB291 37 mm
Grand Seiko SBGX263 37 mm
Omega Seamaster 300 M automatic 36 mm
Omega Seamaster 300 M quartz 36 mm
Tudor BB 36 mm

Allemaal dus tussen de 34 en 37 mm. Het horloge wat ik het fijnste vind om te dragen is de Grand Seiko met als goede tweede de Tudor BB 36.

2 likes

Hier variatie van 36 naar 44 millimeter.
Rouleren gaat van klein naar groot en weer van klein naar groot enzovoorts.

3 likes

Wat ik draag gaat van 36,5 (vintage) tot 44mm toevallig beide van IWC, sweet spot is 40/41mm op mijn 17,5 cm pols. Heb nog wel wat kleiner vintage maar dat wordt nagenoeg nooit gedragen.

1 like

36mm-39mm

Bij mij gaat alles wat groot (meer dan 39mm) is eruit. Kleinere horloges staan me beter en dragen veel comfortabeler. Komt ook door smalle pols (16,5) natuurlijk.

Momenteel heb ik nog:

Hydroconquest 39mm
Khaki field auto 38mm
Seamaster 300m 36mm

3 likes

Intussen is het 37mm-44mm

Maar deze nummers zeggen niet veel.
De 37mm heeft een 46mm L2L
De 44mm heeft maar 50mm L2L

De 36mm C-shape waar ik vorige keer over sprak zal er niet komen, maar er is wel een 37mm tonneau bijgekomen.

Bij normale proporties zou ik niet kleiner dan 38mm gaan en niet groter dan 42mm.

2 likes

35mm

44mm

7 likes

Hier is het gewijzigd. De 42mm is er uit. Dus nu van 34-41mm. Een paar 40mm zijn ook weg, vervangen voor 37 en 38.

2 likes

35mm

41mm

7 likes

M’n kleinste is 33 mm:

M’n grootste is 43,5 mm:

Beide kunnen het heel goed hebben😊

5 likes

Heb maar twee horloges in mijn collectie, de Pelagos39 is 40mm. de FXD is 42mm.

6 likes

34mm - 38mm

2 likes

38mm tot 47mm.

De kleinste 38mm door mijn ega ingepikt.

De grootste met 47mm en 230 gram staal.

5 likes