Diameter verschil binnen jouw collectie

Hier op HF ooit begonnen met een klatser van 45mm en 52mm lug to lug. Toen vond ik dat helemaal prima!

Tegenwoordig een mix van horloges tussen de 36mm en 41mm, met een lug to lug van max 48mm als sweet spot (17,5cm pols)

En wat ook nu gebeurt: horloges die ik dan weer net klein vind ogen op de pols, zoals bij deze Baltic MR01:

7 likes

Ik zag je foto en schrok even.
Een moment dacht ik dat RLC terug was.

3 likes

Sinds een paar weken een drieling :

van links naar rechts 38.5 mm, 40 mm, 38 mm

Maar de kast bepaalt uiteindelijk ook de grote, niet zozeer de diameter.

3 likes

Bij mij van alles tussen 30mm en 5cm

1 like

28mm t/m 41mm maar veruit de meeste van mijn horloges zijn zo 35-38mm.

1 like

De kleinste zal een Rolex OD Precision zijn (nog incoming), met zijn bescheiden 34mm, maar deze draagt eerder als 36mm.

De grootste is een Seiko SRPC37K1, Mini Turtle. Deze is 42mm in diameter. Maar draagt eerder als een 40mm.

Verschil = 8mm :flushed:
Lug to lug is de OD Precision 42mm en de Mini Turtle ongeveer 44mm. De ene dragat groot en de andere klein, dus grootte is maar een getal laat ons zeggen :wink:

1 like

Tussen de 41,5 en 42,5 met een mediaan van 42!

Alles tussen de 40mm en 45mm, afhankelijk van de lengte vd lugs.

De kleinste, 35mm. Draagt heerlijk.
De grootste is een SMPc. Fijne dagelijkse klok. Groter vind ik niets, sweet spot is rond de 38mm, afhankelijk van de klok. Pols is 18,5cm. :wink:

4 likes

Ik heb er gehad van 36 tot 48mm. Nu nog 38 tot 42 in de collectie. En 42 is vaak wel het mooiste op mijn 19,3 cm pols.
Overigens vind ik de dikte/diameter verhouding ook belangrijk. Daarbij houd ik een regel van 1:3 aan. Alles daarboven liever niet. Maar al weleens van afgeweken als het een bijzonder mooi horloge is.

2 likes

Tussen 34 en 44 mm.
De grotere desk dive horloges meestal alleen in de zomer.

4 likes

Leuk topic. Toen ik zo’n 15 jaar geleden begon met de ‘horlogehobby’ waren echt grote horloges nog de trend. Mijn grootste horloge op dat moment was de 47mm Aeronavigator met Molnija zakhorloge-uurwerk die ik via Adriaan (@vreugd2 voor de ingewijden) kocht. Een beetje heftig voor mijn 17cm pols. Helaas heb ik er geen eigen foto meer van, maar dit was 'm:

Daarna werd het langzaam kleiner, tot ik uiteindelijk 34/35mm de ideale maat vond voor een dress watch en 36 tot 38mm voor een sportief horloge.

Met een diameter van 34mm was de Air King mijn kleinste horloge

De afgelopen 2 jaar ben ik weer wat meer ‘in to’ betaalbare Japanse horloges en mag het van mij weer wat groter.

7 likes

Gaaf die airking, dit is een 5500 als ik het goed heb?
Erg gaaf horloge! :star_struck:

1 like

Zeker. Een late, uit '89

2 likes

Dat is dan zeker een late, want niet heel veel later zijn ze op de 14000 modellen over gegaan voor zover ik weet.
Nice hoor, nog steeds in bezit? :grin:

1 like

Helaas niet, toen we ons nieuwe huis (en de verbouwing daarvan) gingen financieren heb ik 'm verkocht…

1 like

Mooie sinn!

1 like

Zonde, erg gaaf model met een tof verhaal er achter!
Maar soms gaan andere dingen voor :wink:

1 like

Hier van 36mm (Explorer) tot 45mm (oris)… maar ook hier is de sweetspot tussen de 39 en 42 mm met Max 50mm lug to lug….
De Oris draag ik helaas bijna niet meer. (Toch net te groot), denk dat die binnenkort zelfs in het blauwe gedeelte gaat verschijnen.

3 likes

Toevallig zei ik het eerder deze week ook in Rolex Only, zeker zonde omdat het zon mooie complete set was.

Nederlands geleverd, het garantiebewijs was afgestempeld door Heetman aan de Lijnbaan in Rotterdam.

Nu zit het in de stenen van m’n huis. Ooit koop ik van de overwaarde weer een Rolex :blush:

2 likes