Verschil = 8mm
Lug to lug is de OD Precision 42mm en de Mini Turtle ongeveer 44mm. De ene dragat groot en de andere klein, dus grootte is maar een getal laat ons zeggen
De kleinste, 35mm. Draagt heerlijk.
De grootste is een SMPc. Fijne dagelijkse klok. Groter vind ik niets, sweet spot is rond de 38mm, afhankelijk van de klok. Pols is 18,5cm.
Ik heb er gehad van 36 tot 48mm. Nu nog 38 tot 42 in de collectie. En 42 is vaak wel het mooiste op mijn 19,3 cm pols.
Overigens vind ik de dikte/diameter verhouding ook belangrijk. Daarbij houd ik een regel van 1:3 aan. Alles daarboven liever niet. Maar al weleens van afgeweken als het een bijzonder mooi horloge is.
Leuk topic. Toen ik zo’n 15 jaar geleden begon met de ‘horlogehobby’ waren echt grote horloges nog de trend. Mijn grootste horloge op dat moment was de 47mm Aeronavigator met Molnija zakhorloge-uurwerk die ik via Adriaan (@vreugd2 voor de ingewijden) kocht. Een beetje heftig voor mijn 17cm pols. Helaas heb ik er geen eigen foto meer van, maar dit was 'm:
Hier van 36mm (Explorer) tot 45mm (oris)… maar ook hier is de sweetspot tussen de 39 en 42 mm met Max 50mm lug to lug….
De Oris draag ik helaas bijna niet meer. (Toch net te groot), denk dat die binnenkort zelfs in het blauwe gedeelte gaat verschijnen.