Die gele lijkt me wel wat… | Citizen Tsuyosa

Ok, mooi!
Zijn nu weer aan het leveren, denk dat ze het succes niet verwacht hadden.

1 like

Mooi zomers horloge voor een zonnig prijsje😎

1 like

Is deze al ergens in nl leverbaar? Ik kon 'm nergens vinden nog…

Heb m besteld bij pange horloges

Vind ze allemaal wel wat hebben maar zou wel eens voor de groene kunnen gaan. Zag hem ook in het wit langs komen maar enkel op een aantal obscuur ogende websites

s-l400

Zou kleuren als zalmroze, oranje of turquoise/zeegroen ook wel heel graag zien :grin:

Waar gaat de hype nou om?

Kast is PRX (of oysterquartz), band is overduidelijk een Rolex president en de plaat is van de oyster perpetual. Er had dus net zo goed ome Ali op de plaat kunnen staan.

Buiten dit is de 40mm voor zo’n kast kud, wat we hebben gemerkt met de PRX die voor iedereen met een gemiddelde pols te groot is.
De proporties kloppen ook niet, want de wijzerplaat is eigenlijk te groot voor het horloge en de bezel te smal. Als laatste de wijzers ook nog even bekritiseren, deze zijn ook te smal.

3 likes

Volgende keer maar de augurk opeten i.p.v de pot leeg zuipen?

16 likes

Goed verhaal, lekker kort. Wanneer krijg je 'm binnen?

2 likes

Sorry, ik was even boos op Corendon. Woorden van emotie.

6 likes

Betaalbaarheid, aardige specs, toffe uitstraling (op de plaatjes in iedergeval) en leuke kleurtjes.

Corendon is ook k*t

5 likes

Ik herken me niet in alle kritiek van ome @Mipnick , maar de wijzers zouden een millimeter langer moeten zijn, en inderdaad wat breder. Zo heurt dat:

Langs die maatstaf zijn zelfs de wijzers van mijn Grand Seiko kirazuri spring drive nipt een halve mm te kort. Ergerlijk. Ik wou dat men dat correct deed.

Gelukkig leef ik niet in de jaren 70. Toen grossierde men in veul te korte wijzers. Wat het direct weer correct maakt op deze Citizen, want 70s throwback.

Om gek van te worden.

3 likes

Heb ik wel een tijdje in geleefd :point_up:t2:

Zo hey, die gele, die is mooi! Maar dan wel graag zonder vergrootglaspukkeltje.
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen

2 likes

Ja het is geen Rolex, dan mag je dat zeggen :grin:

1 like

Waren best leuk die jaren 70 en er werden ook toen mooie horloges gemaakt. Wel soms met wat vreemde afmetingen wijzers inderdaad.

Ik vind het een leuk horloge alleen hoeft van mij hierbij niet per se een zichtbodem :blush:

Ik vind 'm ook wel een wat hoog PRX gehalte hebben qua kast. Maar daar is Citizen niet dee enige in. De cyclops vind ik wel een beetje minimaal qua vergroting.

Verder wel een leuke automaat.

Oude discussie (4 weken!)
Off Topic (gaat over gele Citizen)
Maar toen ik dit las moest ik toch even reageren. Als Zenith fan vind ik het altijd wel mooi om te lezen hoe je de Defy als de originele stalen sportswatch neerzet maar om het werk van Genta terug te brengen tot alleen het design van de Royal Oak en Nautilus gaat me wat te ver.
Wat te denken van de UG Polerouter, de Omega Constellation en Pasha de Cartier? De dwarse introductie van Disney horloges (wat je er ook van vindt…).
Nee, deze man verdient wel wat meer dan deze behandeling…

Tegelijkertijd verdient ie frisse tegenwind om z’n zonden, die patrijspoort. Ik ben geen fan, en ook de polerouter doet me weinig, omdat ik daar 80 jaar prior art in zie.

1 like