Die Tudor GMT hè

Heel het internet gaat er los op. Wat een topper. Geen concurrent voor de nieuwe Pepsi GMT van Rolex, maar zeker wel voor het vorige model (16710). Als ik de reviews mag geloven althans.

Nou ik heb hem net even gepast en ik kan jullie geruststellen: de Tudor komt niet in de buurt van Rolex. ook niet bij de oude GMT. Al was het maar door door het enorme profiel van de kast van de Tudor. Wat een afknapper…

17 likes

Hij is goed dik! Maar dat is de BB ook. Mooi ding, maar zal hem zelf nooit kopen om deze reden denk ik…

1 like

Precies dit. Niks subtiels aan en IMO een makkelijke rip off van het “echte” werk :roll_eyes:
Sorry alle voorvechters…:pray:

6 likes
6 likes

Vind m wel leuk zo op n nato. Maar niet leuk genoeg om er zo’n bedrag voor op tafel te leggen…

De oude gmt master 2 blijft qua looks onovertroffen, maar het uurwerk van de tudor zal wellicht degelijker aanvoelen wanneer je de gmt wijzer verstelt.

5 likes

Hoort ook op een bracelet :+1:
Met die Nato eronder word hij nog dikker en daarbij staat een Nato gewoon niet op zo’n dikke kast.

7 likes

Vind hem ook niet mooi (genoeg)
Zeker niet zo mooi als een Rolex pepsi

4 likes

Ik vind het voor die modellen ook te dik. Bij de pelagos vond ik de dikte nog wel staan door zn meer tool uitstraling.

2 likes

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar ik zou het zeker niet erg vinden er één in mn collectie te hebben… :innocent:
Denk dat als ik zou moeten kiezen ik voor de Tudor zou gaan. Vind m wat strakker vorm gegeven. Maar, ik ben ook niet zo’n “fan” van de datumlens in het glas … :nauseated_face:

1 like

Geen gezicht dat iele bandje bij zo’n dikke kast !

Eenmaal om een wat dikkere pols met de stalen band vind ik de dikte geen probleem

Om jouw pols lijkt het horloge in mijn ogen gewoon te groot

5 likes
  • Platter
  • 39mm
  • De wijzers van de BB one

Dan ben ik erbij!

Deze wijzers dus:
Tudor-Heritage-Black-Bay-One-Only-Watch-15

12 likes

Hoe dan? Een rip off is een gejat ontwerp. Tudor is opgestart door Wilsdorf/Rolex. De Rolex kroon stond heel lang op Tudors. Het waren gewoon Rolexen met een ingekocht kaliber en Tudor op de wijzerplaat:





Tudor is nu steeds meer zijn eigen weg aan het gaan (gewoon onder Rolex´ vleugels), designs zijn steeds meer “eigen”, maar dan is het niet opeens een rip off.
Eigenlijk neem ik aan dat jij dit weet, maar dat het hem zit in de betekenis van de term “rip off”?

Overigens vind ik de Tudor ook echt te dik.

5 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye: Tudor is als de Skoda onder de Volkswagens, de Squier onder de Fenders, de Epiphone onder de Gibsons… (de laatste 2 zijn gitaren :grinning: )
Doe mij toch maar een Tudor boven een Rolex. Styling spreekt mij meer aan.

3 likes

Ehhh… Ervan afgezien dat een moderne Skoda nog nooit een eigen motor heeft ontwikkeld. In deze vergelijking stel je Rolex gelijk aan VW? Zo zo…

Het lijkt erop dat voor sommige van onze leden de hittegolf echt een beetje te lang begint te duren!

:crazy_face::crazy_face::crazy_face:

2 likes

Allebei Duits toch?

2 likes

Daar komen we goed weg :face_with_hand_over_mouth:

1 like

En dan nog een rode bezel! Dan ben ik om! Al heb ik de Tudor BBR :rose: al… Blijft een twijfel, wel schitterend om te zien nog steeds!

2 likes

…de Senseo onder de koffies.

3 likes

De Seiko onder de horloges

2 likes