Hallo,
hier een waarschuwing voor iedereen,
Ik heb een horloge gekocht op ebay en betaald met bankoverschrijving.
De verkoper had goede recensies, en is voor 100% te vertrouwen. hij verstuurde dit horloge met DHL paket (deutsche post)
op 29 nov (gewicht 0,5 kg) ,op 30 nov bij DHL in Krefeld, toen gebeurde er niets meer, na 6 dagen heeft de verzender een verzoek tot onderzoek gestuurd. Op 12 dec dook dit horloge weer op en werd terug gestuurd. Op 14 dec om 12:28 heeft hij dit opgehaald en direct en mij teruggestuurd om 12:32 (gewicht 1 kg !!!), Bij ontvangst op 17 dec bleek het horloge verdwenen en zat er een steeksleutel in.
Het wisselen moet bij DHL gebeurt zIjn.
Het horloge was verzekerd, ik laat weten hoe dit afloopt
Mijn tip :betaal met paypal of visa, dan ben je beter verzekerd
Heb aangifte van diefstal gedaan en de verzender gaat naar DHL in duitsland op 19dec.
Ben dus benieuwd wat er verder gaat gebeuren, misschien heeft iemand nog tips
grt
Wow zeg! Dat soort praktijken gebeuren dus ook echt? Ongelofelijk.
Hopelijk kun je ergens toch nog iets opgelost of vergoed krijgen…succes.
Geen tips, wel medeleven. Balen man!
Ps de verzender kan de wissel niet zelf hebben gedaan bij terug ontvangst? Pakket is toch geopend geweest op een bepaald moment…dat is zichtbaar (en immers het horloge is eruit gehaald). Hoe weet jij zeker dat het bij DHL is gebeurd?
Laatste tijd veel in Duitsland gekocht wat allemaal met DHL verzonden werd, gelukkig niet zoiets meegemaakt. Ik hoop dat dat je nog iets terugkrijgt! Ik betaal als het kan ook altijd met PayPal of creditcard om mezelf enigszins in te dekken.
Dit heb ik ook meegemaakt bij DHL. Schandalige afhandeling. Verzekerd maar nooit wat teruggekregen. Bewezen dat het bij DHLKeulen is geopend maar DHL zegt gewoon vermist.
Nooit meer DHL voor mij.
er zitten 4 minuten tussen ontvangst 1e pakket en verzenden pakket 2e keer, dit is bij de balie gebeurt, dus lijkt me sterk. Het pakket is 1,5 week van de radar geweest. En is hetzelfde pakketje , stickers van 1e en 2e keer zitten er nog op. Nog een aanwijzing is het verschil in gewicht.
Ik weet dat verkoper het niet is geweest voor 99.999999%t, werkt volledig mee, heb naam tel nummer.
maar hou je op de hoogte
Duidelijk inderdaad.
Verdomde vervelend in ieder geval.
Ik vraag mij af of je aan de sticker of iets anders kan zien of het pakketje verzekerd is.
Als dat zo is weet de dief dat er iets wardevols in zit.
Zou het niet beter zijn om het dan knverzekerd te versturen
Niet dat het uitmaakt, maar om welk horloge ging het? Ben benieuwd wat je had gekocht. Heb je er nog een foto van?
Staar er nog iets herkenbaars op de doos waaraan te herkennen is dat er iets van een horloge in zou kunnen zitten?
Te walgelijk voor woorden!
nee voor een leek niet
O wauw. Deze zijn vrij prijzig toch?
voor mij wel
Sterkte en ik hoop dat dit netjes opgelost kan worden.
De verkoper zal je toch gewoon het aankoopbedrag gaan terugstorten en vervolgens zelf bij de post het bedrag gaan claimen?
Jij bent er toch niet afhankelijk van of DHL wel of niet uit gaat keren? Het is taak van de verkoper om het horloge bij jou te krijgen, mijns inziens.
dank je