Diefstal bij DHL

Dit zou netjes zijn, maar de verkoper is volgens mij niet schuldig en is zeer hulpvaardig, laten we eerst de reactie van DHL afwachten, daarna verder kijken

Dat heeft ook niets te maken met schuldig zijn. Ik vind niet dat je je koper er mee kan belasten dat de inhoud is gestolen. De uitkomst zal namelijk hetzelfde zijn, hij moet het bedrag naar jou terugstorten toch, ongeacht wat DHL zegt verder.

Het zou een ander verhaal zijn als een pakket is kwijt geraakt en het nog kan opduiken na onderzoek of iets dergelijks.

Je hebt gelijk, ik zal dit aankaarten

Wettelijk gezien is de verkopende partij verantwoordelijk voor de correcte aflevering van het artikel.

Behalve indien nadrukkelijk anders vermeld in de advertentie.

Het is mij ook een keer overkomen, maar dan met een lens voor een camera, nooit meer boven water gekomen en de verkoper heeft mijn geld retour gestort.

Hele netjes opgelost, ik hoop dat jij hetzelfde voor elkaar krijgt.

Bij mij heeft de verkoper er zijn jurist op gezet. Maar zelfs dat mocht niet helpen. DHL gaf gewoon niet thuis en stelde dat het vermist was. Terwijl in een DHL vestiging werd vastgesteld dat het pakket geopend werd. We zijn er een jaar mee bezig geweest zonder resultaat. Het was een zomermod van de SKX007 van Rob. Dat was goed balen. Nu alles ofwel face to face of met Galle.

Ik was mooi geld en horloge kwijt.

krijg net bericht dat ik eerst naar DHL hier in Nederland moet en dat zij diefstal moeten vaststellen, dan kan de verzender een claim indienen.
Het afschuiven is dus begonnen.
ga maandag bellen met dhl dus hoor het wel dan

Bij mij stuurde DHL Nederland me naar DHL Duitsland en omgekeerd. De ander moest het oplossen. Niemand kon wat doen. Verzekeren is denk ik een wassen neus. Beter zelf ophalen of Galle.

Mijn beste,

Geen tips!! Maar ik leef met je mee!!

Man man man, wat een miserie.:persevere:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Exact dit is mij ook gebeurd! DHL reageert na een tijdje gewoon niet meer.

Ik dacht altijd dat DHL best oke was, maar helaas hier laatst ook een slechte ervaring. Had een horloge in Duitsland besteld, verzekerd verzonden. Is 6 weken onderweg geweest. Ik heb regelmatig met DHL gebeld, en iedere keer werd mij verteld dat ze in het systeem zagen dat hij ieder moment afgeleverd kon worden.
De laatste keer dat ik belde vertelde de medewerker mij dat hij door DHL duitsland aangenomen was en door een andere vervoerder (dus niet door DHL!) thuis afgeleverd zou worden…:scream:

Wat dus wel gebeurde, na 6 weken lag er ineens iets op de deurmat. Goed afgelopen in mijn geval dus, maar ik ga voortaan met een grote boog om dhl heen.

TS: sterkte!

Wat vervelend, maar wat ik mij afvraag, zo n sleuteltje weegt toch niet zo veel?
(500 gram plus het gewicht van het horloge)
Succes met uw claim

HƩƩl vervelend ;-( …

Hier ook een zeer slechte ervaring met DHL. Na 6 compleet verschillende versies van wat er gebeurd was gaven ze na 1,5 maand uiteindelijk toe dat ze het kwijt waren. Gelukkig geld via verkoper teruggekregen … doch wel pas medewerking na indienen claim via Paypal.

Was wel met DHL Parcel.
Met DHL Express nooit problemen.

Ik leef ook met je mee. Echt trieste gebeurtenis. Hoop dat het snel in orde komt en dat je je geld terug krijgt.

Yaicks, we leven met je mee.

DHL is inderdaad een zootje. Van de week waren onze buren niet thuis en wilde DHL een pakket voor hun bij mij afleveren. Moest voor getekend worden, wat ik dus niet doe voor iemand anders. Vraagt de bezorger mij letterlijk of hij dan 't pakje hier mocht neerzetten nadat’ie hem zelf afgetekend zou hebben… :astonished:

iedereen bedankt voor de reacties, hou jullie op de hoogte

Ik raad je wel aan een case in ebay te openen. Dat je niet het bestelde ontvangen hebt. 60 dagen na aankoop vervalt deze optie. Dan bouw je een extra zekerheid in dat je je geld terug krijgt.
Want dan hou je Ebay als stok achter de deur om het aankoopbedrag terug te krijgen.

Ik weet ook niet hoeveel je voor het horloge hebt betaald maar de verzekering van DHL gaat maar tot €500 alles daarboven is zeker weg.

Ik heb al een aantal claims afgerond bij DHL en je moet een lange adem hebben. Mijn laatste ervaring was een pakje wat naar Italie is gestuurd nooit is aangekomen en na twee maanden lag het doosje leeg op mijn deurmat. Het doosje had zijn weg terug gevonden maar de inhoud was weg.
In April verzonden en in Oktober na herhaaldelijk dreigen met aangifte van diefstal invullen Klachtcompas en uiteindelijk het mededelen dat ik de ACM (Autoriteit Consument en Markt) zou inschakelen, werd het bedrag uitgekeerd.

Maar goed dit gaat over DHL Duitsland en de verkoper moet de lange adem hebben.

Ik wens je succes je recht te halen.

Jeetje, DHL maakt er echt een potje van… Heel veel succes, ik hoop dat je je geld terugkrijgt!!

bedankt voor je bericht

Heb voor de zekerheid precies zo n sleutel uit mijn fiets reparatie kit even gewogen.
Nog geen 200 gram! Hoe kan het pakketje er dan een pond zwaarder op worden?

1 like

Bij mij heeft een medewerker van PostNL het aangetekende pakket leeggeroofd. postNL wil maar 75% vergoeden en ziet de rest als gevolgschade.
Ze beroepen zich op hun leveringsvoorwaarden. Maar daar staat niets over diefstal door eigen personeel.