Ik leef ook met je mee. Echt trieste gebeurtenis. Hoop dat het snel in orde komt en dat je je geld terug krijgt.
Yaicks, we leven met je mee.
DHL is inderdaad een zootje. Van de week waren onze buren niet thuis en wilde DHL een pakket voor hun bij mij afleveren. Moest voor getekend worden, wat ik dus niet doe voor iemand anders. Vraagt de bezorger mij letterlijk of hij dan 't pakje hier mocht neerzetten nadat’ie hem zelf afgetekend zou hebben…
iedereen bedankt voor de reacties, hou jullie op de hoogte
Ik raad je wel aan een case in ebay te openen. Dat je niet het bestelde ontvangen hebt. 60 dagen na aankoop vervalt deze optie. Dan bouw je een extra zekerheid in dat je je geld terug krijgt.
Want dan hou je Ebay als stok achter de deur om het aankoopbedrag terug te krijgen.
Ik weet ook niet hoeveel je voor het horloge hebt betaald maar de verzekering van DHL gaat maar tot €500 alles daarboven is zeker weg.
Ik heb al een aantal claims afgerond bij DHL en je moet een lange adem hebben. Mijn laatste ervaring was een pakje wat naar Italie is gestuurd nooit is aangekomen en na twee maanden lag het doosje leeg op mijn deurmat. Het doosje had zijn weg terug gevonden maar de inhoud was weg.
In April verzonden en in Oktober na herhaaldelijk dreigen met aangifte van diefstal invullen Klachtcompas en uiteindelijk het mededelen dat ik de ACM (Autoriteit Consument en Markt) zou inschakelen, werd het bedrag uitgekeerd.
Maar goed dit gaat over DHL Duitsland en de verkoper moet de lange adem hebben.
Ik wens je succes je recht te halen.
Jeetje, DHL maakt er echt een potje van… Heel veel succes, ik hoop dat je je geld terugkrijgt!!
bedankt voor je bericht
Heb voor de zekerheid precies zo n sleutel uit mijn fiets reparatie kit even gewogen.
Nog geen 200 gram! Hoe kan het pakketje er dan een pond zwaarder op worden?
Bij mij heeft een medewerker van PostNL het aangetekende pakket leeggeroofd. postNL wil maar 75% vergoeden en ziet de rest als gevolgschade.
Ze beroepen zich op hun leveringsvoorwaarden. Maar daar staat niets over diefstal door eigen personeel.
In welke wereld leef jij dan? Zolang er mensen bestaan zijn er dit soort misselijkmakende praktijken.
Succes met de afhandeling en ik hoop dat je je knaken terug krijgt.
Mijn verbazing was specifiek vanwege dat men de inhoud heeft weggenomen én daarna iets erbij heeft gedaan tbv gewicht om eea verder te verdoezelen. Ipv ‘gewoon’ het gehele pakketje te ontvreemden kwam dat bij mij over als bijzonder verregaand. Maar enfin…ik leef alsnog in dezelfde wereld als jij
In het verleden runde ik een webshop in videogames. Op een gegeven moment wisten de betreffende medewerkers van PostNL wanneer belangrijke releases waren. Vaak verdwenen er al regelmatig spelletjes voor ze überhaupt het verzendtraject in kwamen. Dan leverde ik de doos (of meerdere) af en werden ze later ingescand. Dat waren er altijd minder dan dat ik afgeleverd had. Op een gegeven moment werd er zelfs een doos vol (50 stuks) tussen het vuil gezet, zodat zij deze na werktijd tussen het vuil konden ophalen en verkopen. Deze persoon is echter gesnapt en gelukkig kregen wij toen de doos terug. Ondanks track en trace opties kregen we elke keer na zes weken een standaard brief met “Wij hebben geen oorzaak kunnen vinden. De case wordt gesloten”
Ik denk dat in de 2 jaar dat ik de verantwoordelijkheid had voor de games er tussen de 15.000 en 20.000 euro aan “verloren” pakketjes zijn geweest. Dit is zonder games die kapot aankwamen, “niet ontvangen” vanuit klanten en andere redenen. Het is, zeker voor een kleine webshop, moeilijk je hoofd boven water te houden als je vanuit je verzender een dikke middelvinger krijgt. Ik blijf het bizar vinden dat partijen als PostNL, DHL, UPS, etc. nauwelijks verantwoordelijk zijn voor de verzending en dat je als zender en ontvanger de complete schade moet opvangen die door de vervoerder veroorzaakt is.
Ik leef met je mee en hoop dat het op enige wijze wordt gecompenseerd.
Even over de “vervoerders”. Ik wil niet generaliseren, maar als je ziet wat voor prutvolk er ook werkt bij die vervoerders kan het ook niet anders dan dat er regelmatig iets verdwijnt of “geruild”. Ik vind het gewoon te gek voor woorden dat de vervoerder hier zo makkelijk mee wegkomt. Eigenlijk zou een vermogend persoon een soort van proefproces moeten beginnen en helemaal tot het eind volhouden. Eens kijken of de vervoerder dan nog wint.
Als je kijkt naar wat een koerier verdient, dan kan het ook bijna niet anders dat er veel ‘prut volk’ bij zit. Vaak gaat het gewoon goed maar je hebt af en toe een rotte appel inderdaad.
Ah, duidelijk. Dat moet dan iemand van binnenuit zijn. Er zijn zoveel dingen die fout gaan bij dhl en anderen. Toch is face to face nog het beste maar helaas geen optie als je ver van elkaar af woont.
Excuus trouwens voor die botte opmerking.
No problem
Na heel lang (half jaar)wachten en mailen en bellen uiteindelijk 500 euro vergoed gekregen van DHL
(max. bedrag)
DHL Express is een totaal ander bedrijf. En inderdaad… daar gebeurt bijna nooit iets (verkeerds).
Zwaar klote dat dit zo moet eindigen maar iets is beter dan niets …
Mijn beste,
Idem dito!!
Dank voor het delen van deze update!!
Zo heeft eenieder er wat aan!!
Orologio Signaturis Temporis.
Meerdere keren gestolen daar. Bewijs dat het daar gebeurd is. Jurist er op af.
Resultaat: DHL beschouwt pakketten als zijnde vermist…
Bij iedere horlogeaankoop beding ik nu dat het horloge of de band niet met DHL wordt opgestuurd.
Nie wieder DHL!