Het kan ze bij TNT gewoon helemaal niks meer schelen. Begint aardig structurele anarchie te worden binnen het bedrijf, helaas hier wel heel erg ten koste van de klant.
PeterLC Schreef:
Het kan ze bij TNT gewoon helemaal niks meer
schelen. Begint aardig structurele anarchie te
worden binnen het bedrijf, helaas hier wel heel
erg ten koste van de klant.
Als je het nieuws volgt dan…
Heb een vriend werken bij TNT, zal hem eens vragen wat te doen
Beste PeterLC,
Of het ‘ze’ bij TNT Post niets meer kan schelen weet ik eerlijk gezegd niet, maar vastgesteld moet wel worden dat de absurde modegril ‘privatisering van staatsbedrijven’ ons kikkerland ondanks alle beloften niet veel goeds heeft gebracht, uitgezonderd uiteraard de grootverdieners aan de top die er ongegeneerd vandoor zijn gegaan met het geld dat ze aan hun hardwerkende en nu als verschoppelingen behandelde personeel hadden moeten besteden. Ik verwijs daarbij naar de recent uitgezonden VARA-documentaire over de mijns inziens abominabele en eigenlijk niet langer te tolereren toestanden bij TNT Post.
Maar nog afgezien van het bovenstaande: een van de grote nadelen van die verzelfstandiging is dat de medewerkers van deze ex-staatsbedrijven hun (semi-)ambtenarenstatus zijn kwijtgeraakt en derhalve geen ambtseed behoeven af te leggen. Gecombineerd met het verdwijnen van de Postale Recherche en het steeds vaker inzetten van grote aantallen ingehuurde (vakantie)medewerkers wier antecedenten nauwelijks nog worden gecontroleerd, resulteert dit onvermijdelijk in een systeem dat alleen nog maar wordt doorgelicht door een intern bureau, laten we zeggen een ‘slager die z’n eigen vlees keurt’.
Mijn collega’s en ondergetekende worden vrijwel dagelijks geconfronteerd met de wantoestanden bij zowel ons voormalige staatspostbedrijf als soortgelijke ondernemingen in andere landen en ik moet daarom iedereen dringend aanraden kostbare en/of onvervangbare voorwerpen alleen nog maar aangetekend of als verzekerd pakket te versturen, ook al is dit meestal veel duurder. En dat advies geldt nóg nadrukkelijker wanneer er iets duurs naar landen als België (wij noemen dat land inmiddels al het postale zwarte gat van Europa) en Italië moet worden gezonden. Helaas, het is niet anders en een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Vriendelijke groet,
Robbert
Op informatie verkregen bij 058 233 33 33 zou ik niet te veel vertrouwen gezien mijn ervaringen van vandaag…
Want?
Door het privatiseren van de postmarkt en het toelaten van bedrijven als SSand en SelectMail is er van de service en betrouwbaarheid van TNT niets meer overgebleven. Iets dergelijks is mij ook overkomen. Verzekeren of aantekenen maakt tegenwoordig ook al geen donder meer uit kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Ik vertrouw die bende niet meer. Ik verstuur geen spullen meer die belangrijk zijn of meer dan €100,- kosten.
haakie Schreef:
Verzekeren of aantekenen maakt
tegenwoordig ook al geen donder meer uit kan ik je
uit eigen ervaring vertellen.
Ik kan me voorstellen dat de betrouwbaarheid (voorkomen en controle op verlies) door het toelaten van derden/andere partijen is afgenomen.
Maar waarom helpt verzekeren dan ook niet meer? Als het zoek is geraakt, hoor je toch je geld terug te krijgen? Begrijpelijk wel onder hun voorwaarden.
Ik weet niet of het er een gevolg van is, maar volgens mij moeten hierdoor o.a. horloges nu in een speciaal zakje gestopt worden voor verzekerde verzending.
Dat moet al een hele tijd, alleen niemand doet het.
Volgens mijn postagent moeten die speciale zakken alleen gebruikt worden voor versturen naar het buitenland.
taaiewillem Schreef:
Volgens mijn postagent moeten die speciale zakken
alleen gebruikt worden voor versturen naar het
buitenland.
Ik verstuur alles, ook binnen Nederland met UPS en nog geen spijt van gehad! Uiteraard enkel de objecten van waarde!
Maarre heb je nog iets gehoord en kun je eruit komen met Robbie?
Bidle
postbode persoonlijk aansprakelijk stellen - zijn naam vragen etc en aangetekende brief sturen met fotos als bewijs. EN zijn firma er boven op.
als je flink veel stennis schopt krijgt ie er toch last van.
had laatst hetzelfde, boek zet gewoon klem in de brievenbus - geen duur boek maar hoe haal je het in je hoofd.
ik word persoonlijk strontziek van al die amateurs, de oplossing die je zelf in de hand hebt is pakketten zo groot maken dat ze wel moeten aanbellen. altijd waterdicht inpakken, altijd zorgen dat de postbode je kent. kortom, bedenk van alles om de ellende te voorkomen.
tnt maakt zich wel erg makkelijk af van diefstal die door hun eigen personeel gebeurd.
ook hier geldt: andere bezorger gebruiken ? of altijd aantekenen.
op de aanleiding van dit verhaal: pakje van robbie: daar moeten toch vingerafdrukken van die asociale tnt medewerker op staan.
genoeg shit, ik denk dat ik maar iets leuks ga doen, kijken of ik die junghans mega 1 al heb gekregen op ebay
groet
willem55 Schreef:
Bidle
postbode persoonlijk aansprakelijk stellen - zijn
naam vragen etc en aangetekende brief sturen met
fotos als bewijs. EN zijn firma er boven op.
als je flink veel stennis schopt krijgt ie er toch
last van.
had laatst hetzelfde, boek zet gewoon klem in de
brievenbus - geen duur boek maar hoe haal je het
in je hoofd.ik word persoonlijk strontziek van al die
amateurs, de oplossing die je zelf in de hand hebt
is pakketten zo groot maken dat ze wel moeten
aanbellen. altijd waterdicht inpakken, altijd
zorgen dat de postbode je kent. kortom, bedenk van
alles om de ellende te voorkomen.
tnt maakt zich wel erg makkelijk af van diefstal
die door hun eigen personeel gebeurd.
ook hier geldt: andere bezorger gebruiken ? of
altijd aantekenen.
op de aanleiding van dit verhaal: pakje van
robbie: daar moeten toch vingerafdrukken van die
asociale tnt medewerker op staan.genoeg shit, ik denk dat ik maar iets leuks ga
doen, kijken of ik die junghans mega 1 al heb
gekregen op ebay
groet
Ik probeer me er niet zo druk meer om te maken. Ik zorg enkel dat ik de risico’s beperk.
Weet nog goed dat ik het vroeger als kind vreemd vond dat ik mijn fiets op slot moest zetten. Eigenlijk vind ik dat ergens nu nog vreemd.
Bidle Schreef:
[snip]
Weet nog goed dat ik het vroeger als kind vreemd
vond dat ik mijn fiets op slot moest zetten.
Eigenlijk vind ik dat ergens nu nog vreemd.
Grappig dat je dat schrijft. Dit is precies de instelling die ik ook heb. En ook bij mijn kinderen zie ik die houding nog. Iets van een ander pakken, dat doe je toch niet?
Vroeger als kind hoefde dat gelukkig ook niet. In sommige (kleinere) plaatsen hoeft het nog steeds niet. Daar kent iedereen ook iedereen.
Helaas hebben veel mensen geen respect voor spullen van een ander.
Traveller69 Schreef:
Vroeger als kind hoefde dat gelukkig ook niet. In
sommige (kleinere) plaatsen hoeft het nog steeds
niet. Daar kent iedereen ook iedereen.Helaas hebben veel mensen geen respect voor
spullen van een ander.
Liep gisteravond na een avondje bij een goeie vriend langs woningen waar de kinderfiets, skateboard enzo gewoon in de voortuin lager. OK, geen kostbaarheden, maar toch.
Wat ik helemaal triest vond was een door de beheerders opgehangen briefje met het verzoek om geen versieringen, zoals kabouters, mooie bloempotten en andere tuinspullen meer neer te zetten bij… het graf van je dierbaren. Het wordt door gajes gejat!
Maar goed, terug op de topic, nog iets verder gekomen met de zaak? Ik vind het niet kunnen dat je niet gecompenseerd wordt hiervoor.
taaiewillem Schreef:
buitenland.
Geldt ook voor binnenland. Voor zover ik heb kunnen zien is heb je voor verzekerde waardevolle spullen (o.a. horloges en sieraden) aangetekende verzending (50 euro dekking) en bij garantpost (500 eurodekking ) een sealbag nodig van 2 euro.
taaiewillem Schreef:
buitenland.
Sealbag
Wanneer u geld, cheques, sieraden of andere waardevolle goederen wilt verzenden, is een Sealbag verplicht. De Sealbag kost € 2,- inclusief btw en is verkrijgbaar op een Postkantoor van TNT Post of in een TNT Post winkel.
Nog steeds geen doorverbinding kunnen krijgen…058 xxx neemt gewoon niet op. Gistermiddag ook geprobeerd om ‘Bedrijfsveiligheid’ in Zoetermeer te bellen, maar dat was na half vijf en daar werd dus ook niet opgenomen. Zal het na hun ‘lunchpause’ (hoe lang duurt dat?) opnieuw proberen. Het is trouwens al vele jaren een rommeltje aan de top bij TNT volgens een goed ingewijde ingenieur aldaar.
Dat van die sealbag moet ik dus onthouden.
Rob, je hebt PB voor aangifte (tel. nr)
En weer een staaltje diefstal.
Ik verzend 2 jubilee banden in ee bubbel-enveloppe naar Duitsland en er komt er 1 aan. Met een briefje erbij: