Ik heb de volgende tekst geplaatst bij Tros radar:
Als lid van het horlogeforum.nl valt het me op dat er de laatste tijd veel meldingen zijn van pakjes die zoek raken, opengemaakt en de inhoud verdwenen, etc. Standaard briefje dat er dan bij zit is: Het spijt ons dat deze aan u geadresseerde zending is beschadigd, etc.
Zelf wacht ik al meer dan een maand op wat 2e hands onderdeeltjes van een oud horloge uit de VS maar ben bang dat dit ook “zoek geraakt” is.
Volgens een aantal leden is het moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen om aangifte te doen. Ook schijnt de postale recherche niet meer te bestaan. Wat ik mij afvraag is of de medewerkers nog wel gescreend worden voordat ze bij de post mogen werken.
Misschien is het een idee om een oproep te doen over het verdwijnen van en/of beschadigde en leeggehaalde poststukken, dit om een beeld te krijgen hoevaak dit landelijk voorkomt en of TNT er iets aan denkt te gaan doen.
Alvast vriendelijk dank voor de geboden mogelijkheid om deze klacht ergens te deponeren.
Met vriendelijke groet,
Het is misschien een idee om nog meer klachten daar te deponeren, misschien dat er uiteindelijk een onderzoek gedaan wordt.
Verdorie! Dat is geen toeval hoor. Volgens mij is er iemand op het lokaal distributiecentrum (heet dat zo?) die jou in de gaten houdt en, heel slim, voldoende in een pakket laat opdat het ‘normaal’ doorgestuurd wordt. Hier moet echt werk van worden gemaakt. Als wij voldoende stennis maken moet hopelijk TNT iets gaan doen…
trouwens voor identificeerbare zaken: meestal zijn die diefjes zo dom dat ze het op marktplaats of ebay zetten. daar al gekeken?
gewoon elke paar dagen even specifiek zoeken.
de fietsdiscussie: inderdaad: ook ik zette mijn fiets wel eens niet op slot maar die was snel weg, sindsdien ben ik daar monomaan in. extra zware sloten etc. alleen verzeker ik ze niet want die premie is niet te betalen.
maar als ik ooit een fietsendief aan mijn fiets zie rotzooien krijgt hij het kettingslot om zijn nek mee en dat is volgens mij niet strafbaar.
meneer de rechter: ik vond het een passend cadeautje en de sleutel ben ik nou net verloren in die strontput".
lijkt me echt leuk als zo iemand door de stad moet met een zwaar slot aan zijn nek liefst met zijn kapuchon erin.
en voor een tasjesroof op een oud vrouwtje krijg je in dit land 40 uur schoffelen, dus dat heb ik er wel voor over als de rechter mijn humor niet begrijpt (kans is groot, meestal links georienteerde vrouwen van boven de 40)
Ik ben het er wel mee eens dat het lijkt alsof er gewoon stelselmatig uit jouw pakketjes gejat wordt.
Staat er een bedrijfsnaam op jouw pakjes?
En anders toch gewoon alles als aangetekende pakketpost versturen.
Verzendkosten gewwon aan je klant doorberekenen en evt in envelop op risico klant.
Ik ben het er wel mee eens dat het lijkt alsof er
gewoon stelselmatig uit jouw pakketjes gejat
wordt.
Staat er een bedrijfsnaam op jouw pakjes?
En anders toch gewoon alles als aangetekende
pakketpost versturen.
Verzendkosten gewwon aan je klant doorberekenen en
evt in envelop op risico klant.
Risico van klant gaat hem niet worden… verkoper is verantwoordelijk tot het moment van levering. Tijdens het vervoer bij TNT totaan de deur is dus allemaal voor het moment van levering… dus verkoper is dan nog verantwoordelijk.
Denk niet dat je daar door zoiets op te nemen in voorwaarden ed. onderuit komt.
Dat was/ben ik ook helemaal niet van plan. Mensen die vragen om verzekerde verzending vertel ik ook altijd dat het risico aan mijn kant ligt.
En nee, er staat geen bedrijfsnaam op. Maar inmiddels weten alle postbodes in HIlversum wel dat dat adres waar dagelijks pakketten aankomen en vanwaar bijna dagelijks pakketten en dikke enveloppen verstuurd worden “iets” met horloges doet.
Bidle Schreef:
Risico van klant gaat hem niet worden… verkoper
is verantwoordelijk tot het moment van levering.
Tijdens het vervoer bij TNT totaan de deur is dus
allemaal voor het moment van levering… dus
verkoper is dan nog verantwoordelijk.
Denk niet dat je daar door zoiets op te nemen in
voorwaarden ed. onderuit komt.
Dat was/ben ik ook helemaal niet van plan. Mensen
die vragen om verzekerde verzending vertel ik ook
altijd dat het risico aan mijn kant ligt.
En nee, er staat geen bedrijfsnaam op. Maar
inmiddels weten alle postbodes in HIlversum wel
dat dat adres waar dagelijks pakketten aankomen en
vanwaar bijna dagelijks pakketten en dikke
enveloppen verstuurd worden “iets” met horloges
doet.
Wel echt balen zo, want een UPS gebruiken kost je, volgens mij, een groot deel van je marge… Ik zal iig een berichtje richting Radar doen en hoop dat meerdere mensen dat willen/gaan doen.
Ik krijg net de band retour van Willem, alleen, dat is geen Lumpy, maar een Jubilee. En wat geld in vreemde valuta (munten).
Beetje raar, mogelijke verklaring:
Ik heb die dag twee juffy’s verzonden.
1 naar Duitsland met 2 Jubilees
1 naar Eindhoven met een oranje monster met Lumpy eraan + rubber band.
In Duitsland is 1 Jubilee aangekomen.
In Eindhoven is 1 jubilee aangekomen.
Weg is dus het monster met de Lumpy er nog aan (en 5 links) en de rubber band.
Wordt het ineens geloofwaardiger dat inderdaad er nogal wat kapot is gegaan en dat ze het spulletje maar een beetje bij elkaar hebben geraapt en hebben afgeleverd. Kost me wel een monster, dus geen brievenbuspost meer.
Jammer maar helaas.
Als ik op tijd monsters binnen krijg hoop ik dat ik Willem nog een verse kan leveren.
Ik heb je (aangetekend) de band toegestuurd die destijds nog in de besproken opengescheurde bubbeltjesenveloppe was. Kennelijk niet de band die je me toestuurde maar door de Seikodief in de enveloppe is gedaan om het poststuk opnieuw in het circuit te brengen. Nieuw Zeelandmuntstukjes zijn per ongeluk ertussen gekomen. Ik zou maar even wachten met dingen te versturen voordat er is uitgezocht waar de ‘beroving’ heeft plaatsgevonden en op welke wijze we dit soort zaken kunnen voorkomen.
Ik heb je (aangetekend) de band toegestuurd die
destijds nog in de besproken opengescheurde
bubbeltjesenveloppe was. Kennelijk niet de band
die je me toestuurde maar door de Seikodief in de
enveloppe is gedaan om het poststuk opnieuw in het
circuit te brengen. Nieuw Zeelandmuntstukjes zijn
per ongeluk ertussen gekomen. Ik zou maar even
wachten met dingen te versturen voordat er is
uitgezocht waar de ‘beroving’ heeft plaatsgevonden
en op welke wijze we dit soort zaken kunnen
voorkomen.
::o Aangetekend en wel en dan nog dit soort fratsen…
Dit lijkt mij nu een mooi item voor Youp van 't Hek; T-Mobile ging haalde ook bakzeil:)-D en dit soort postbezorging kan hem ook overkomen. Misschien goed idee om ook eens contact met Radar op te nemen.
Hoe het met TNT zit? Personeel mag niets meer kosten; oud gediende postbodes worden ontslagen en vervangen door onderbetaalde parttimers die ook nog hun eigen fiets moeten meebrengen en dat alles voor een minimum uurloontje. Vind je het raar dat je minder betrokken/onoordeelkundig personeel krijgt.
Uit de praktijk: een studente werkte ook een tijdje als postbode en wist zonder blikken of blozen te vertellen dat ze een aangetekend stuk had aangeboden maar toen bewoner niet thuis was het stuk weer meenam omdat ze het formuliertje voor in de brievenbus was vergeten (kan gebeuren) de dag daarop weer aanbood (bewoner weer niet thuis) nu weer verkeerde formulier meegenomen dus weer in de tas gestopt, zo een week rond heeft gereden en vervolgens het stuk als onbestelbaar ingeleverd.:
Het zelfde meisje presteerde ook een te groot poststuk (boek) met geweld een brieven bus in te slaan :X en presteerde dit en voorgaande voorval ook
nog als een logisch gebeuren te brengen.:+ Enfin dit laatste kwam haar op ontslag te staan(tu)
Moraal van het verhaal:
mijd bedrijven die hun personeel als sluitpost behandelen
… alleen nog maar
aangetekend of als verzekerd pakket te versturen,
ook al is dit meestal veel duurder. En dat advies
geldt nóg nadrukkelijker wanneer er iets duurs
naar landen als België (wij noemen dat land
inmiddels al het postale zwarte gat van Europa) en
Italië moet worden gezonden.
België als het postale postale gat van Europa?
Ik heb dat zwarte gat gevonden…
Beroepshalve was ik gisteren in Gent en daar zag ik deze postbus…
(En volgens mij gaat er op het culturele vlak in België ook iets de mist in op het gebied van de schriftelijke communicatie:D)
Even later werd er uit de box met de rode stikker daadwerkelijk post gehaald door een dame van de betreffend locatie.
Waar dit zwarte gat staat? Dat is een zoekplaatje voor onze Gentenaren;)
Ik wist niet dat de Belgen deze opmerking van mij inmiddels letterlijk hebben genomen. Wanneer dit inmiddels de normale situatie is bij onze zuiderburen, dan is het geen wonder dat er van de bezorging niet zo bar veel terechtkomt.
En wat er mis zou zijn met de schriftelijke dan wel mondelinge communicatie aldaar laat zich natuurlijk raden; de Hoekse en Kabeljauwse twisten gaan er zoals we allemaal weten gewoon door… net als de al even moeizame regeringsvorming overigens. Wat een land! Oh, sorry, mag ik het nog wel een land noemen eigenlijk?
Ik liep deze postbus toevallig tegen het lijf en moest direct aan dit topic denken. Vandaar de foto’s.
Ik kom de laatste tijd beroepshalve af en toe in België en moet zeggen dat het me prima bevalt. De Belgen zijn over het algemeen een stuk meer relaxed dan de gestressde Randstedelingen in Nederland.
Maar ze laten ook wel merken als ze het ergens niet mee eens zijn, gezien de Politie auto’s met platgestoken banden die ik gisteren óók gezien heb in Gent (misschien een ‘onterechte’ parkeerbon:D).
Bidle
postbode persoonlijk aansprakelijk stellen - zijn
naam vragen etc en aangetekende brief sturen met
fotos als bewijs. EN zijn firma er boven op.
als je flink veel stennis schopt krijgt ie er toch
last van.
had laatst hetzelfde, boek zet gewoon klem in de
brievenbus - geen duur boek maar hoe haal je het
in je hoofd.
Beetje off-topic, maar wat ik vandaag meemaakte deed me aan deze post denken.
Zag de postbode al aankomen. Aardige man die me een vorige vriendelijk heeft geholpen. (Kwam hem onderweg tegen en vroeg meteen of ie toen wat voor me had. Dat klokje kon ik na vertoond van ID en al handtekening daarna meenemen) Nu zag ik hem weer bezig en vroeg of hij al m’n pakje mee had. Deze keer helaas niet. Maar vervolgens zag ik dat hij een pakje in bubbeltjes folie door de brievenbus probeerde te krijgen.
Toen dat niet soepeltjes ging, ging die beste man extra kracht bijzetten. Ik zag de verpakking al scheuren en maande em te stoppen. Ik kon de kaft van het boek al zien!?! Hij zei dat het er eigenlijk wel in zou passen, maar dat die bubbeltjes em net te dik maakt om door de brievenbus te passen. OK, maar dan zou ik niet net zo hard proppen totdat die bubbeltjes weg zijn…