Diesel dz1251

Dag allemaal, ik ben nieuw op dit forum en na even rondgekeken te hebben denk ik dat dit topic hier geplaatst mag worden (verbeter me wanneer mijn aanname niet klopt).

Om mij even voor te stellen, mijn naam is Herman en heb al geruime tijd interesse in horloges. Bij mij gaat het dan vooral om het esthetische aspect. Ik draag ze al sinds mijn tienerjaren en mijn eerste horloge kreeg ik van mijn oom voor mijn communie dit was een digitaal Lorus kinderhorloge met zwart rubberen bandje (deze heb ik nog steeds).

Nu heb ik een aantal horloges van verschillende merken door de jaren heen verzameld en door het gebruik is er bij een aantal wat herstel nodig.

Naast het even voorstellen wilde ik ook direct een vraag beleggen en wel de volgende.

Ik ben allereerst op zoek naar een bandje van de Diesel dz1251, specifieker nog, het linker schakelstukje direct onder de horlogekast.

Mocht iemand een tip hebben dan hoor ik dit graag, heb al e.e.a. doorzocht op het internet maar ben niet verder gekomen dan gebruikelijke webwinkels en veilingsites.

Alvast bedankt voor het lezen en een eventuele reactie.

Met vriendelijke groet,

Herman

5 likes

Ik kan je niet helpen met het bandje maar in elk geval alvast welkom op het forum :slightly_smiling_face:

1 like

Same here maar welkom!!

1 like

Hi Herman, welkom hier. Ik denk dat je voor die schakel het meeste kans maakt bij een dealer van dit merk horloges. Succes in ieder geval

1 like

Welkom!

Wellicht kun je hier wat mee :

https://www.horloge-bandjes.nl/diesel-bandschakels-dz1252-staal-3-stuks.html

Het lijkt erop dat dit dezelfde band is maar dat weet ik niet zeker.

1 like

Welkom Herman

1 like

Bedankt Timo9,

Het is zeker hetzelfde bandje. Morgen zal ik even contact met ze opnemen om te vragen naar de beschikbare schakels. Het gaat bij mijn horloge om de eerste schakel aan de kast.

Meteen iets bijgeleerd over type codering dankzij jouw reactie.

Op hoop van zegen.

1 like

Bedankt voor de tip Silvester1987!

Welkom op HF Herman :+1:t2:

1 like

Van harte welkom op het forum Herman!

1 like

Heb er een kunnen vinden in aardige conditie via eBay in het VK. De verzend en invoerkosten zijn bijna net zo duur als het horloge zelf maar dat maakt niets uit en valt trouwens reuze mee. Het is onderweg en ik zou het 23-08-2021 moeten ontvangen. Ik heb slechts een schakel nodig en de rest kan, wanneer nodig dienen als donorhorloge. Zodra het horloge is gemaakt ga ik de volgende “oppoetsen”. Foto’s zullen volgen.

Welkom!

1 like

Even een update, helaas waren het niet de schakels die ik nodig had die nog te koop waren maar het was zeker de moeite waard om het te controleren.

Heb wel nog twee donorhorloges gevonden waarvan een in Venlo en de andere in Birmingham. Het horloge uit Venlo was in matige staat en die uit Birmingham was in een bijna net zo’n goede conditie als mijn eigen Diesel, deze dan ook gekocht, wel smerig maar even poetsen en weer verder.

Bij de volgende aanvulling een foto waar de schakel is omgezet. Hiervoor moet ik nog wat gereedschap bestellen.

Zo, verwisseld. Ben er zelf heel blij mee. Het horloge heeft al jaren in een lade gelegen maar zal nu weer wat vaker met mij mee gaan.

Ik weet dat het geen exclusieve is, vind het nog steeds een mooie (onder het mom van “over smaak valt eindeloos te twisten”).

2 likes

Mooi dat het uiteindelijk allemaal gelukt is ! :+1:

1 like

Ja, bedankt. Kreeg het vandaag binnen, ben na het omzetten van de schakel meteen naar de stad gegaan om een batterijtje te laten zetten. Sinds jaren weer een dagje gedragen.

1 like