Diesel DZ7257 niet water resistant

Ik ben trotse bezitter van een Diesel DZ7257. Echter is deze helaas niet helemaal water resistant. Zijn er meer leden met dit horloge die hier last van hebben? Een bezoek aan een vochtige ruimte zorgt al voor condens achter het glas. Het is tevens al de 2e keer dat ik er last van heb. (Al een nieuwe voor ontvangen)

mijn ervaring met Diesel is, niet doen… besteed je geld dan aan wat anders…

4 likes

:full_moon_with_face:

We hebben op het forum een Diesel expert, @Logie.
Ik denk dat hij je wel op weg kan helpen.

De WR op zo’n horloge is al drie keer niks natuurlijk. Dit is een Chinees horloge van 2 tientjes waar Diesel zijn merknaam op heeft geplakt en ze voor de hoofdprijs verkoopt. Mijn punt? Zelfs al zou je weer een nieuwe krijgen, het wordt er niet beter van.

Gewoon vochtige ruimtes vermijden en als je dat niet wil of kan, deze verkopen (op Marktplaats) en een merkhorloge kopen :sunglasses:

8 likes

:face_with_hand_over_mouth:

9 likes

Smeerderd

7 likes

3 bar is dan ook vrij symbolisch. Een druppeltje kan geen kwaad maar verder hoef je het niet te proberen. Het gaat vooral om stofdichtheid in dat geval.

Bij dergelijke kwaliteit klokken als Diesel mag je er rustig van uitgaan dat iedere schroef of kier die je in de kast ziet zitten (incl. kronen en glasnaden) compleet doortochten.

2 likes

Jij begon.

1 like

Iemand al Seiko genoemd als waardige opvolger van de Diesel? Nee? Koop een Seiko!

7 likes

Zag inderdaad net even telaat dat er een appart topic voor is😅 thnx!

1 like

:joy:

Of koop een Citizen Eco-drive, moet je het batterijtje pas over 15-20 jaar vervangen… :+1::yum:

3 likes

Allereerst: als jij een trotse bezitter bent van dit horloge dan is dat prima; geniet ervan! :+1:t4:

Dit model is zoals je zelf al opmerkte absoluut niet waterdicht!

Dus in de toekomst voorzichtig je handen wassen en je horloge uit vochtige ruimtes zoals de badkamer houden!

Het enige horloge uit mijn verzameling dat in de badkamer mag komen is mijn Casio beater van 15 euro. :sunglasses:

P.s. koop voor echte waterdichtheid een duikert!

5 likes

Voor de volledigheid: een merkhorloge van een _horloge_merk. Dat is dus géén diesel, armani etc.
Ik wil niemand woorden in de mond leggen maar ik denk haast dat Han dit bedoelt (en zo niet dan heeft ie ongelijk :wink:)

Edit: voor nóg meer volledigheid: als je het een mooi en prettig horloge vindt moet je hem lekker blijven dragen, maar als je betere functionaliteit zoekt dan is de kans dat je die bij een horloge van een horlogemerk vindt groter dan bij een modemerk.

4 likes

Haha sir, yes sir. Dat bedoelde ik. Eentje uit een bedrijf met opgeleide horlogemakers en geen Chineze tienermeisjes met een bijbaantje.

4 likes

Dames…TS geeft aan trots te zijn op zijn horloge: wat wil je nog meer?

Dat geemmer over die merkhorloges! :hear_no_evil:

4 likes

De TS geeft letterlijk aan dat dit al het tweede horloge van dit type is dat slecht is, dat ondermaats presteert. Valt dat ook onder geemmer?

2 likes

Ik heb zelf ook meerdere Diesels; je moet ze gewoon weg houden van water en vocht!

Verder top horloges van prima kwaliteit!

Een horloge dat je durft te dragen.

3 likes

Als jij slippers wilt dragen prima, geen ideaal schoeisel maar als jij daarvoor kiest en je leven erop inricht dan moet je dat lekker zelf weten en ga ik niet zeggen dat dat niet mag. Maar als je dan aan mij vraagt waarom je altijd koude voeten hebt ga ik je toch de tip geven om gewoon schoenen aan te doen.

9 likes

Wat hebben slippers en schoenen met horloges te maken? :face_with_monocle: