Diesel, vincero, Armani

Rolex. Graag gedaan

8 likes

Hallo JDB7,

Allereerst welkom op het forum!

Ontopic; ik denk dat de meesten hier je af zouden raden om een Diesel/Vincero/Armani/andere fashion watch te kopen, en ik ben daar zelf stiekem ook één van. Je bent beter af als je een PVD gecoat exemplaar van een écht horlogemerk koopt, IMO.

Maar als je heel graag zo’n ding wilt, vooral kopen.

3 likes

Goedemorgen,

Welkom op het forum!

Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een leuke seiko chronograaf. Die hebben ze zat. Seiko is een goed kwaliteits horlogemerk waar je veel plezier van kunt hebben!

1 like

Swiss Military Hanowa heeft ook genoeg “stoere, zwarte” chrono’s voor een zachte prijs.

1 like

Welkom :slight_smile: Smalle polsen maar wel een 45mm als max :sweat_smile: Als je echt smalle polsen hebt kun je beter voor een kleinere maat gaan. De verstelbare band gaat niet voorkomen dat het er uit ziet als een frisbee aan de pols.

Je zult hier niet veel support vinden voor dit soort mode merken. Zijn genoeg mooie merken in die prijsklasse e.g. Seiko, Tissot…

3 likes

Allereerst Welkom natuurlijk.
Wat is je polsmaat eigenlijk (omtrek in cm)?
Dan iets over “size matters”, @Dao heeft een geweldig stuk over pols/horloge maten gepost wat misschien van pas kan komen:

2 likes

Volg vooral het eigen gevoel. Allemaal erg subjectief. Het belangrijkste is dat jij een goed gevoel hebt bij je aankoop. Wat ik heb geleerd van mijn eerste aankopen is dat ik ze nog allemaal heb, na 30 jaar, maar ze nooit draag. 1 jaar geleden wel een Armani die ik al 20 jaar had aan mijn pa gegeven toen zijn horloge de geest gaf. Nieuwe batterij erin en hij doet het weer zonder problemen.

1 like

Is een Seiko SRPD79K1 een idee? Rond de 300 piek, zwart, automaat en goed waterdicht. Alleen geen chronograaf, maar je kunt niet alles hebben. :man_shrugging:
Kwalitatief wel 10x beter dan any Diesel. :+1:

Edit: belabberde foto, want het is een screenshot uit een Youtubevideo.

afbeelding

12 likes

De merken die je opnoemt zijn niet zo populair op dit forum zoals je in de voorgaande reacties al hebt kunnen lezen.

Er is kwalitatief weinig mis met de horloges die je noemt.
Het zijn kwartshorloges en ze zullen een stuk nauwkeuriger zijn dan de automaten die je hier vooral aangeraden krijgt.

Het zou mijn keuze ook niet zijn. Ik zou aanraden om eens in de Seiko 5 Sports collectie te gaan kijken.

https://www.seiko.nl/collectie/heren/seiko-5-sports

1 like

6” wat ongeveer 15 is dus erg smal bedankt voor deze post is wel interessant topic

2 likes

dan zou ik zeker niet tot 45mm gaan!
Zou ik overigens nooit doen zo groot, ongeacht de polsmaat😅

2 likes

45 mm is al behoorlijk fors en met een pols van 15 cm omtrek gigantisch! Ik zou persoonlijk niet boven de 40 mm gaan met jouw polsmaat.

3 likes

Dan zou ik voor de geld eens kijken naar een skx013 joh! Sorry dat ik het zeg, maar Diesel, vincero, dw etc is gewoon rommel. Daarbij is voor een 6 inch pols ook zeker niks groters dan 40mm aan te raden, ik zit zelf ook met het probleem haha.

Zeker weten!
In mijn geval, mijn pols is ~17,5cm en in mijn horloge box zit niets wat groter is dan 42mm. Smaken verschillen natuurlijk…

42 is ook mijn limiet en zit ook op 17.5mm.

2 likes

Ik help je wel even:

Het dichtst bij wat je wilt zou deze moeten zijn: citizen CA0295-58E:

zelf zou ik dan weer meer gecharmeerd zijn door deze: citizen nighthawk BJ7009-58E maar geen chrono:
51CnMnNDsdL

Of anders met chrono maar geen black pvd, de seiko sna411:

Allemaal quartz uurwerken, de Citizens zijn met eco-drive technologie. Dat wil zeggen dat de batterij opgeladen word door de zon. Ik zou me niet veel zorgen maken over batterijen vervangen bij deze.
Alle 3 zijn de 200 m waterdicht, met geschroefde kroon, dus ze kunnen wel tegen wat water.

En belangrijk voor de beleving: mocht je hier blijven rondhangen dan denk je bij de diesel na enkele maanden vast “had ik maar”. Bij deze 3 is de kans klein.

10 likes

Dat heb ik eigenaren nooit horen zeggen.

Dat kan ik bevestigen. Soms niet meer te goed resetten na batterijwissel.

Dat is onzin. Ze zouden dan onverkoopbaar zijn; iedereen heeft een andere polsdiameter. Misschien dat men bedoelt het je het zelf niet zo makkelijk kan doen?

Vincero is een modemerk, waarvan de verkoopcijfers drijven op filmpjes van influencers. Ze zijn meerdere malen beoordeeld door horlogeliefhebbers. Het uurwerk is de allergoedkoopste Miyota van 9 euro (als je er eentje koopt als particulier, misschien 3 euro per stuk of minder bij aantallen).

Vaak kun je exact dezelfde horloges op AliExpress terugvinden voor 10-15 euro, maar dan zonder de naam Vincero op de wijzerplaat.

Een quote: "Does the product match the marketing? No. It’s not a luxury watch and is clearly not exceptionally crafted. Honestly, it’s just a bog-standard Chinese-made fashion watch, paired with exaggerated marketing. "

1 like

Oh ja, en welkom natuurlijk! Het voorstellen van alternatieven wordt al uitgebreid gedaan zie ik, dus dat sla ik over. :slight_smile:

1 like

Bedankt voor de reactie iedereen al veel wijzer gekomen hierdoor :grin:

1 like

je kan natuurlijk ook gaan voor de volledige zwarte bullhead van Citizen, de AV0075-70E :ok_hand:
is natuurlijk iets duurder maar dan heb je gelijk een limited model :ok_hand: