Dilemma: battle of the divers

Heb weer eens een dilemma (first world problems, I know).
Ben op zoek naar een leuke duiker en kom tot de volgende modellen.

Als eerste de Darth Tuna. Klassieker ondanks zijn recente update en gave kast (ti. en ceramische shroud). Quartz en daardoor redelijk onverwoestbaar. Nadeel is dat in een SBBN017 incoming heb maar dit is wel iets ander model.

Ten tweede de DSub1. Had m tijdje geleden al besteld maar doordat ie toen nog niet leverbaar was, begin ik nu ergens te twijfelen. Niet zozeer over het model (want gaaf) maar meer dat ik al een DA46 en DC80 heb. De DSub1 heeft een geharde U-boot stalen kast maar uurwerk is weer niet zo spannend.

Waar zouden jullie voor gaan?

8 likes

Damasko. Want damasko. En om een ubervet damasko drieluik te hebben.

10 likes

Dit.

Wat is een Damasko drieluik? Ik dacht dat ze alleen horloges maakten (serieuze vraag trouwens, nog nooit van gehoord).

Zo’n drieluik ken ik wel.

3 likes

Ja! Dat is een drieluik. Of een trilogie. Een cyclus dat in drie afzonderlijke albums wordt verteld. Of horloge’s, for that matter.

2 likes

Oooooooooooohhhhhh ik snap hem. Ik dacht even dat Damasko kunst maakte :joy:

2 likes

Yup…dit :point_up:

Oh…en de Dsub vind ik gewoonweg veel mooier dan een Tuna.

#youreaskingthewrongpeople :wink:

2 likes

Ik heb niet zoveel met Damasko, maar in dit geval zeg ik toch DSub1, want die is gewoon gaaf. :sunglasses::+1:

3 likes

Damasko zeker! Ik heb niet zoveel met die shrouds (zo noem je ze toch?).

1 like

Exact dit

2 likes

Ze doen het hem allebei niet voor mij. Hoe groot fan ik ook van de Tuna’s ben vind ik de nieuwe wijzers vreselijk en deze Damasko vind ik ook niet echt top. Dus echt advies kan ik je niet geven.

1 like

Damasko. Niet want Damasko, maar gewoon omdat het een kneitervette duiker is.

Die tuna’s met die lelijke shroud staan sowieso bij mij altijd al met 3-0 achter, maar dat is een kwestie van smaak vrees ik.

5 likes

Dit dus!

3 likes

Tuna. Sinds 1975 een icoon onder de duikhorloges. En niet voor niks.

4 likes

Heb een zwak voor Damasko, maar tussen deze 2 zou ik toch de Tuna kiezen…

1 like

Ik zou voor de Damasko gaan :+1:

1 like

Damasko. Ik ben geen fan van horloges die ingekapseld zijn als een krop witte kool.

Ik kan nog een andere metafoor bedenken. Omdat dit een net forum is, hou ik die voor mezelf.

1 like

Vanavond maar ff de knoop doorhakken. Wellicht dat ik de Damasko gewoon bestel en vervolgens de DA46 ga verkopen. Ook eerst maar eens kijken of ik aan de SBBN017 kan wennen. Niet de eerste die ik verkoop namelijk.

2 likes

Klinkt goed. Ps mocht je de DA46 weg doen…zou je mij een gil willen geven? :sunglasses: :smile:

2 likes

Ah toe?

Prima, maar dan graag zonder die paarse NATO alsjeblieft.

Hij ziet er übercool uit op de Erika’s Originals, maar die andere… Brrr. Wel de betere keuze. Ik merk dat Tuna’s niet bijster, eh, flexibel in gebruik zijn.

2 likes

De Damasko. Gewoon omdat ie veel mooier is (dat is toch altijd mijn belangrijkste criterium).