Dilemma... Blancpain of Rolex

Zelf gekozen voor de Milgauss z-blue

De Blancpain valt best groot de Milgauss is eleganter :ok_hand: en spannender :+1:

1 like

Verkoop de milgauss aan mij en schaf de blancpain aan.

1 like

Het lullige broertje van de Seamaster en de Aquaterra…

3 likes

Vanachter glas op een meter zie je het niet. Maar afwerking is wel degelijk fraaier dan Rolex.

1 like

Interessante vraag want het zijn twee totaal verschillende horloges.

Ik bezit van Blancpain een Fifty Fathoms Barakuda en No Rad en heb deze gekocht vanwege de uitstraling maar ook vanwege het formaat (40 mm). En natuurlijk is het weer eens wat anders dan de zoveelste RLX.

Beide merken zijn natuurlijk top maar de Milgauss zal met haar bijzondere plaat misschien eerder tegen gaan staan; althans in mijn geval dan.

Wat te doen met de Milgauss en wat je dan te besteden hebt zou ik er goed over nadenken en ook bij Blancpain naar verschillende modellen kijken want ze hebben veel meer maar die zijn ook vaak erg fors met 45 mm. Misschien heeft Tourbillion in Amsterdam het e.e.a. liggen. Mijn persoonlijke favoriet is de Nageurs de combat ref: 5015E 1130 B52A maar voor mij met 45 mm te groot.

Zoals boven geschreven zijn er veel andere opties zoals bijvoorbeeld de nieuwe Omega Seamaster 300

Succes i.i.g. met je beslissing

6 likes

Wow dat zijn erg fraaie exemplaren zeg! Er zijn inderdaad veel modellen, en verschillende maten. Denk dat met mijn 18.3 cm pols 43mm wel de max is. Alhoewel de milgauss met zijn 40mm zeker groter draagt dan dat!

Het heeft mij altijd een beetje verbaasd dat ze een horloge als de Milgauss in 40 mm maken. Had voor mij best een maatje kleiner gemogen net als de Explorer 1.

Bij Blancpain is 43 mm idd een more tussenmaat zeker met jouw polsen… maar kijk vooral ook naar het hele programma want straks zie je weer wat anders en krijg je spijt

1 like

Met 38mm een schitterende maat

https://www.blancpain.com/en/fifty-fathoms/bathyscaphe-limited-edition-hodinkee

…en idd erg lastig nog te vinden

3 likes

Ok, al je punten begrijp ik, maar een milgauss ziet eruit als een speeltje uit een happy meal.

2 likes

Dat is ook maar een mening. al snap ik je zeker wel, zo’n Milgauss is een behoorlijke glimmert

1 like

Tourbillion Amsterdam heeft zowel Blanpain, Omega als Glashütte Original

De keuze is dus reuze :blush:

1 like

Zeker. No brainer :+1:

1 like

Milgauss verkopen! Heb ik pas ook gedaan en nog geen moment spijt van gehad.
Leuk horloge voor de zomer maar net iets te groot en te shiny voor mij.

1 like

Ik zou voor de Blancpain gaan (maar ik heb geen smaak dus laat je daar niet door beïnvloeden)

1 like

@g.van.d Kom er maar in.

1 like

Rolex.

Deze (!) Blancpain is te vlak…doorsnee…

1 like

Nadat ik even mijn innerlijke Ludo de kop heb ingedrukt…(zoveel geld voor iets dat niets eens mooi is aan de bovenkant), ga ik akkoord met sommige hier die zeggen dat je dan beter voor een andere BP kan gaan.

1 like

Ik ben bevooroordeeld.

Ik stem voor de bp. Technisch gezien qua kloppend hart blaast die de mg toch behoorlijk weg. Lume is super. Gouden rotor. Jouw uitvoering die je op t oog hebt heeft 120 uur gang reserve. En t is een wat anders dan eeuwig Rolex…

Just my 2 cts al is de mg retegaaf.

Maar om daar nu zomaar aan te komen…. Via de ad… Tsja

2 likes

De Blancpain! Als er op de Milgauss geen Rolex zou staan, misstaat deze niet in de grijpmachines op de kermis.

3 likes

Een herkenbaar dilemma (waar ik ook in zou zitten als ik wat centjes over zou hebben). Als ik al meerdere Rollie’s zou hebben, :100: Blancpain​:muscle: