Dilemma... Blancpain of Rolex

Bedankt mensen voor de vele suggesties! Word erg gewaardeerd, en leuk om zo even te sparren over de mogelijkheden! De milgauss blijft voorlopig heb ik besloten. Wel ga ik binnenkort het een en ander passen. Waaronder de bathyscaphe en de seamaster 300m😊

2 likes

Hahaha, lastig hè. Keuzes keuzes.

Iedereen kent het hier ongeacht de prijsklasse.

Een ding heb ik wel geleerd al die jaren. Beter geen horloge dan een net wel, net niet horloge.

Is een model mooi, maar te groot. Ga voor wat anders.

Is een model de juiste maat, maar net iets minder mooi. Ga voor wat anders.

Is een horloge betaalbaar, maar net wat minder mooi als de gene buiten je budget. Ga voor wat anders.

Een horloge wat alle vakjes afvinkt is zo vele malen lekkerder dan eentje die dat net niet doet.

4 likes

Lekker Dilemma inderdaad, en interessant omdat je 1 van de 2 horloges al in je bezit hebt!

Ik heb de Bathyscaphe in 38mm en mijn dilemma destijds was: gaan voor een tweedehands Sub (evt. uit m’n geboortejaar) of gaan voor de Bathyscaphe.

Na het zien van de Bathyscaphe bij verschillende ADs ben ik snel verliefd geworden op het op vintage geïnspireerde maar toch moderne en originele ontwerp!
Ja de uuraanduidingen zijn klein en lijken misschien op diamantjes, maar in het dagelijks dragen schitteren ze niet zo erg en in de 38mm versie is alles misschien iets meer in proportie.
De grijze wijzerplaat is echt prachtig, hij doet het goed op heel veel verschillende banden en hij draagt ontzettend licht!

Je merkt: ik ben nog steeds enthousiast. Ik heb de mijne trouwens goed tweedehands kunnen kopen en daardoor ook geen afschrijving.

Ik heb het nooit zo gehad op de moderne Milgaus, dus mijn keuze is denk ik inmiddels wel duidelijk: Bathyscaphe!

4 likes

Prachtig merk dat Blancpain. De FF meerdere keren gepast, maar nooit gekocht. Er is iets aan de mix tussen diver en dresser die gevoelsmatig niet klopt. Deze BP probeert het allebei te zijn en dat werkt niet. Dan liever een echte diver van BP of van Rolex. In deze vergelijking is de Milgauss wel de winnaar.

1 like

Ik zag de blancpain laats bij gassan in Amsterdam. Ik vond hem echt prachtig. Niet echt het stoere duikers uitstraling, maar in de 38mm erg chic

1 like

Oefff. Deze Rolex is véél mooier dan de Blancpain.

2 likes

Ik denk dat je dat niet kunt beoordelen voor wat betreft het uurwerk. De kast wellicht. Maar je moet ook bedenken dat de productie van Rolex dichtbij de 7 cijfers zit en dat Blancpain nog niet eens de 6 cijfers haalt. Rolex is industrieel/machinaal, Blancpain is veel meer ambachtelijk handwerk…

2 likes

Voor mij wint de Milgauss.

De stalen band vind ik een grote meerwaarde.

En deze variant heeft echt een unieke uitstraling.
Altijd goed voor een glimlach bij het dragen.
Ook na 2,5 jaar nog.

6 likes

“die datum tussen de vier en de vijf”, zoals uit mijn hoofd forumlieveling Zenith en bijvoorbeeld GP? Die datum tussen vier en vijf?

Bij de Zenith El Primero Chrono’s heeft die datumplek wel een functie; namelijk de 3 chrono registers niet in de weg zitten.

2 likes

Ik begrijp de Blancpain gewoon niet. Een duiker met een decadent uurwerk, duur en dan krijg je er zo’n flut bandje bij.
Ik zou het bij Rolex houden.

1 like

De verborgen optie 3 :grin:
Houden wat je hebt en geld bij elkaar rapen voor de NA

3 likes

Ik zou de Milgauss houden en een Baltic Aquascaphe kopen om je Blancpain honger te rusten (zien er zowat hetzelfde uit voor 1/10 van de prijs). Bespaart je een hoop geld en afschrijving. Zo bijzonder vind ik die Blancpain niet, behalve het afgewerkte uurwerk (maar die zie je toch nooit). Je gaat op termijn spijt krijgen dat je de RLX hebt verkocht en dan zijn de prijzen weer :rocket: en moet je weer een hoop bijleggen! :joy:

1 like

Ik snap jouw dilemma wel. Enkele weken geleden met hetzelfde dilemma rondgelopen. Ik heb uiteindelijk voor de nog vreemdere Arnold & Son gekozen in plaats van een Rolex. Tot nu toe nog geen spijt. Die spijt komt pas bij verkoop.

3 likes

Je kunt ook een Steinhart kopen. Die lijkt ook erg op een Rolex. Koop je daarna de Blancpain.

1 like

Het kernwoord hier is “lijken”. De devil is in the details.

1 like

Ik weet er alles van. Daarom zou ik de Blancpain kopen.

1 like

Whatever floats your boat :motor_boat:

Zeker. Heb je wel eens een 5000 of 5015 naast een Sub gelegd?

1 like