Dilemma deeltje 683

Nu de JLC is verkocht ga ik eens rustig op zoek naar een wat netter horloge in aanvulling op de Nomos Zurich. In de tussentijd ben ik ook op zoek naar een duiker als aanvulling op de Ploprof (die bevalt namelijk nog perfect!)

Heb eigenlijk twee horloges op t oog

  • Seiko Marinemaster
  • Tudor Black Bay op staal

De Seiko heb ik al ooit gehad en vond t een prachtig horloge. Alleen niet super comfortabel maar dan kwam ook door de snelverstelling van de band die niet lekker werkte. Daarnaast heeft de Seiko mineraalglas wat het kwaliteitsgevoel niet helemaal ten goede komt. Het manufactuur uurwerk spreekt dan wel weer in t voordeel.

Dan de Tudor. Afgelopen weekend gepast en wat een topklok. Ben alleen bang dat t misschien snel gaat vervelen qua kleur. Daarnaast zit er ook maar een simpele 2824 in. De prijs ligt ook aanzienlijk hoger. Tudor zit op 2670 (duitsland). De Seiko zit op 2k in Duitsland. Daar zit ie gewoon in standaard collectie dus beetje korting moet er ook wel te krijgen zijn lijkt me.

Wat vinden jullie? Even twee foto’s

Mijn ex.

Dat je die JLC hebt weggedaan… Ach, de nieuwe eigenaar heeft er een droom bij:)

Ik zou voor de Tudor gaan, vind het gewoon de mooiste van de twee(tu)

Saffier glas kun je altijd erin laten zetten bij de Seiko.
Bij Tudor zou ik gaan voor de Pelagos.

Zo’n Reverso zag ik voor het eerst in de jaren '80; altijd een wonderlijk ding gevonden. Maar mooi, nee. Voor mij doet ie 't niet.
De Black Bay is absoluut een beauty. Maar ik ben toch ook steeds meer Seikofan aan 't worden. Toch vind ik 2000 Euro heel erg veel geld voor een Seiko. Persoonlijk vind ik een Sumo echt duur genoeg en voor mij zou die ook helemaal prima zijn. Met een MM heb je natuurlijk wel echt een top-Seiko en da’s ook wel weer gaaf. Moeilijk, moelijk. Succes met je vervelende keuze!:wink:

JLC is mooi hoor maar er is nog veel meer moois te koop. Pelagos is geen optie , vind t maar een saai ding.

Ik vind de tudor mooier dan de seiko

Ook zou ik mij nooit een SEIKO kopen voor 2k. Al is hij nog van zo’n goede kwaliteit, het is en blijft een seiko.

Misschien is een pepsi rolex gmt iets of een mooie hulk? Wel stuk duurder maar heeft kleur en een goed, mooi uurwerk.

Gr.

Makkie! Tudor!

goedie Schreef:

Ik vind de tudor mooier dan de seiko

Ook zou ik mij nooit een SEIKO kopen voor 2k. Al
is hij nog van zo’n goede kwaliteit, het is en
blijft een seiko.

Misschien is een pepsi rolex gmt iets of een mooie
hulk? Wel stuk duurder maar heeft kleur en een
goed, mooi uurwerk.

Gr.

Tudor is toch ook maar een nep-Rolex? Snap dat nooit zo goed eerlijk gezegd. Dit ziet er ook totaal anders uit dan bijvoorbeeld een SKX007.

Hulk is mooi maar een keer zo duur. Persoonlijk vind ik dat t manufactuur uurwerk niet waard. Paar jaat geleden kocht je een no-date voor 2500-2600 euro. Meer is ie mijns inziens ook niet echt waard

Tudor.

Ja Tom, ik zou persoonlijk ook voor de Tudor gaan. Vind het echt een mooie … die rooie :smiley: :wink:

Hallo tom,

Het is iets geestelijks, misschien zelfs wel psychologisch.
Ik kan voor een merk (seiko) wat ook klokjes maakt voor €50.- geen 2k uitgeven.
Ik weet natuurlijk dat er grote verschillen zijn tussen seikos, maar toch.
Het is mij dus echt dat “seiko” op de plaat dat het hem doet.

Over dat tudor=nep rolex Zit wat in.
Echter zijn ze op het moment veel bezig met eigen ontwerpen en proberen ze een beetje hun eigen weg in te slaan.

Ik vind de blackbay hiervan een aardig voorbeeld.

Gr

Persoonlijk zou ik voor de Marinemaster kiezen, maar ik ben natuurlijk wel enigszins bevooroordeeld omdat ik er zelf 1 heb. Wel is het zo dat je hem al eens eerder hebt verkocht. Was dat echt alleen het comfort of speelde er meer? Ik lees namelijk vaak genoeg verhalen van mensen die een horloge meer dan eens kopen en het resultaat is vrijwel altijd hetzelfde: Het horloge wordt toch weer verkocht.

Deze Tudor doet me niet veel (de Pelagos ook niet overigens). Dan heb ik liever een vintage snowflake. Bovendien mis ik de datum.

Heb de Tudor nou goed 2 maanden in bezit en hij krijgt veel draagtijd vooral s’avonds en in het weekend.
Achteraf gezien had ik e’m beter met een stalen band kunnen kopen ipv een leren.
De prijs van een stalen band is €800,–

Advies prijs S&C met leren band €2420,-- op staal €2620,-- (opgave van aug )
Gewicht met leren band 103 gr.

Mvg, Kees

Ik wist niet dat de MM 2k op moest brengen, pfoe te veel centen vindt ik.

Dus ik hoef er niet lang over na te denken de Tudor.

Wat mij betreft ook een van stijlvollere duikers.

Succes met je keuze.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Van deze twee vind ik de Tudor met afstand de mooiste. Hoewel ik persoonlijk dan voor een andere Tudor zou gaan. Ik vind deze snowflake hands veel te grof. Dus die Pelagos is ook niet mijn ding.

Ik zou voor een Heritage chrono gaan. Heb hem zelf gehad en weer verkocht maar man wat is die mooi…!

Tom Koerts Schreef:

Nu de JLC is verkocht ga ik eens rustig op zoek
naar een wat netter horloge in aanvulling op de
Nomos Zurich. In de tussentijd ben ik ook op zoek
naar een duiker als aanvulling op de Ploprof (die
bevalt namelijk nog perfect!)

Heb eigenlijk twee horloges op t oog

  • Seiko Marinemaster
  • Tudor Black Bay op staal

De Seiko heb ik al ooit gehad en vond t een
prachtig horloge. Alleen niet super comfortabel
maar dan kwam ook door de snelverstelling van de
band die niet lekker werkte. Daarnaast heeft de
Seiko mineraalglas wat het kwaliteitsgevoel niet
helemaal ten goede komt. Het manufactuur uurwerk
spreekt dan wel weer in t voordeel.

Dan de Tudor. Afgelopen weekend gepast en wat een
topklok. Ben alleen bang dat t misschien snel gaat
vervelen qua kleur. Daarnaast zit er ook maar een
simpele 2824 in. De prijs ligt ook aanzienlijk
hoger. Tudor zit op 2670 (duitsland). De Seiko zit
op 2k in Duitsland. Daar zit ie gewoon in
standaard collectie dus beetje korting moet er ook
wel te krijgen zijn lijkt me.

Wat vinden jullie? Even twee foto’s

http://farm9.staticflickr.com/8314/8071962459_3116
c270e2_b.jpg

Mijn ex.
http://img.photobucket.com/albums/v369/Tommie85/e5
07887f.jpg

Beide spreken mij niet zo aan, maar als ik zou moeten kiezen vind ik de MM wat lomp met de grote kast en kleine wijzers. Hij heeft wel mooiere lijnen op bepaalde onderdelen. Maar het geheel van de Black Bay ziet er voor mij beter uit, hoewel ik geen fan van dat rode ben.

En een originele Tudor Sub? (en ze zijn er evt. in het blauw)

lance_explorer Schreef:

En een originele Tudor Sub? (en ze zijn er evt. in
het blauw)

Wil eigenlijk een nieuw horloge maar idd een goede suggestie!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Mijn excuses voor dit behoorlijke off topic bericht, maar sommige berichten wekken bij mij enige irritatie op.

Ik blijf het zo jammer vinden dat sommige mensen niet lijken te accepteren dat Seiko ook duurdere modellen heeft. Een Marinemaster kost geen 2000 euro omdat Seiko het leuk vindt om ergens 2000 euro op te plakken, maar omdat er veel meer tijd en energie in de afwerking is gaan zitten die ook correspondeert met de prijs. Sterker nog, ik durf de bewering wel aan dat Seiko de goedkoopste is voor wat ze in deze kwaliteitsklasse bieden.

Enerzijds lees ik topics over beweegredenen om wel of niet voor een bepaald horloge te gaan en er wordt altijd moord en brand geschreeuwd dat status geen beweegreden is, maar dan zou een Seiko dus ook een eerlijke kans moeten krijgen en die krijgen ze van sommige leden dus absoluut niet.

Ik weet het, dit is vechten tegen de bierkaai, maar toch, ik word hier zo moe van. En dan te bedenken dat Tudor standaarduurwerkjes gebruikt… Ik vind dit hypocrisie ten top.