Mijn lieve vader is bereid om morgen voor mij naar het Outlet in Roermond te gaan om daar deze TAG Heuer Aquaracer Chronograph Steel White Calibre 16 te gaan scoren. Ik vind het een prachtig horloge, zeker voor de aangeboden prijs van € 1.495,–.
Zit al de hele week te wachten tot het vrijdag is maar de twijfel slaat wat toe. Nou heb ik altijd liever spijt van dingen die ik wel heb gedaan dan van dingen die ik niet heb gedaan… maar toch. Dit zijn mijn twijfels:
Laat ik me niet door een “koopje” overhalen om een horloge te kopen dat ik anders niet had gekocht ?
Een Tag stond/staat op het lijstje en ook wil ik graag een mooie witte wijzerplaat. Deze biedt beide maar ik had hem nog nooit gespot. Het horloge zelf stond dus niet op mijn lijstje. Ik vind het wel een heel mooi exemplaar.
Laat ik mij te veel leiden door de opportunity ?
Is het wel een opportunity ?
Ik zie dat het horloge bijna nergens anders te koop is en er lijkt ook al een nieuwere versie van te zijn.
Is het dus wel een koopje ?? Of word ik gewoon beet genomen en verlakt ?
Brengt het horloge me niet verder van mijn graal ?
Sinds ik op het forum zit, kristaliseert mijn graal zich tot langzaam maar zeker richting de Rolex 14060M uit.
(geen commentaar aub…).
Deze gaat er vroeg of laat komen, maarrrr… de HFLE, een vintage, opknappen van een oud horloge, een dikke bandenbestelling, gereedschap dat ik nog allemaal wil kopen, etc… en dan nu toch € 1,5 K., waarbij er natuurlijk ook nog extra bandjes moeten komen, brengen mij niet dichter bij de graal, integendeel.
4.Restwaarde ?
Als ik zie waar de TAG Heuer Aquaracer Chronograph Steel White Calibre 16 als 2e hanzie voor gaat, dan vrees ik dat ik geen hele courante verkoper heb op het moment dat ik toch voor de Rolex wil gaan en hem er uit wil doen.
Wat zijn jullie 2 cents op dit punt ?
Doen of niet doen ?
Bij het afzien zal mijn vader teleurgesteld zijn want ik heb het idee dat hij er gewoon twee wil kopen (ook eentje voor zichzelf…) maar dat mag geen overweging zijn.
Heel graag jullie gewaardeerde en deskundige input !!
Ik denk een ouder model, Outlets verkopen meer overjarige modellen lijkt mij
3)Zeker, € 1500 is een stuk verder of dichterbij je grail.
4)Restwaarde weet ik niet.
Denk dat je met deze prijs er niet veel op zal verliezen als je hem weer door flippert. Als je hem echt mooi vind kopen en door flipperen als het budget voor de Rolex er is.
@koekoek doorflipperen zou een optie kunnen zijn hoewel ik slecht afscheid kan nemen.
@Tom146 , @Sander89 nee we zijn niet met zijn 2en want echt NO WAY dat ik daar in de rij ga staan.
Mijn vader woont er in de buurt en is midden 70, heeft alle geduld van de wereld en is een echte koopjesjager.
Zelf woon ik redelijk dicht bij Batavia stad maar ben er nog nooit geweest…
Discipline is heel moeilijk … als ik ga kiezen voor sparen dan ga ik ook echt fysiek sparen. Tot dusver is “sparen” de vrouw lief aankijken nadat ik reeds een gat in een “begroting” heb geslagen en zijn mijn aankopen “beperkt” gebleven tot maximaal € 2.999,-- (beneden de €3 K. !) . De 14060 zal een dikke € 5 K. gaan kosten ben ik bang.
Wil je een flipperaar worden? 9 van de 10 worden er niet beter op.
Je vraagt of je een horloge moet kopen ter waarde van bijna 30% van je grail. Ik persoonlijk had het geld in de spaarvarken gestopt zodat die 14060 er wat eerder komt
Sparen voor de grail. Elke cent die je uitgeeft brengt je verder van je uiteindelijke doel af. Je laat je idd meer leiden door de opportuniteit dan wel door de ‘noodzaak’ zal ik maar zeggen
Doen of niet doen ?
Bij het afzien zal mijn vader teleurgesteld zijn want ik heb het idee dat hij er gewoon twee wil kopen (ook eentje voor zichzelf…) maar dat mag geen overweging zijn.
Voor zo ver ik weet is het bij TAG 1 per model maximaal…