Alia iacta est !
Ik ga mijn vader bellen.
Alia iacta est !
Ik ga mijn vader bellen.
Gewoon doen. Intussen ervan genieten en lekker doorsparen
Eh, ik vraag mij dit even af:
Uit je post wordt het niet duidelijk of je vader jou het horloge gaat geven. Enerzijds lijkt het er op dat hij voor je naar Roermond wil gaan, maar onderaan lijkt het er net op alsof hij er twee gaat kopen.
Punt is dit: Als je vader je een cadeau aanbiedt en je vindt het een tof horloge moet je nooit, maar dan ook nooit een paard in de bek kijken. En als het een cadeau van je pa is moet je dat horloge koesteren tot je zelf de pijp uit gaat om het vervolgens aan je eigen kind te geven. Verkopen voor een Rolex komt dan nicht im Frage.
Luister naar ome @HanDavinci. De hoeveelheid horloges die een investering vertegenwoordigen is zo dun gezaaid dat je nog eerder door een komeet om het leven komt dan er geld uit haalt.
Het is gewoon een hobby die geld kost. In dit geval zo’n 20-30% van het horloge zodra je de winkel verlaat.
Dames en heren : hij is gecanceld …
Zucht …
Wat een klote leven
Kop op, je bent ineens dichter bij je grail
Het zou eerder andersom zijn geweest.
Vooruit luisteren naar ome @HanDavinci
Lukt alleen nu er graal lichtje aan het einde van de tunnel gloort.
Je wilt geen commentaar over je ‘grailkeuze’ schrijf je. Oke.
Maar nu deze TAG; sorry hoor, maar als ik zo naar de wijzerplaat kijk is mijn eerste indruk die van een willekeurig uitgestrorte hoeveelheid lichte hagelslag op een wit bord. Slecht afleesbaar, rommelig en bleek.
Shoot me…boys
Cancel het cancellen gewoon.
Aanschaffen dat ding. Dan gewoon op je gemak verder sparen met een knap horloge om je pols. Ding kan je altijd nog verpatsen om het laatste stukje van je Rolex budget te genereren.
Kom op zeg, het is een hobby, die moet je niet te rationeel benaderen.
Als je liever de Rolex hebt maar het budget is er niet is een Tudor black bay bijvoorbeeld dan niet een optie?
Maar wat draag je nu dan?
Ik zou voor het horloge gaan vooral omdat je hem van je pa krijgt.
Dan heb je wat behoorlijks om de pols tot de grail kan komen.
Misschien een paar maandjes langer sparen, so what.
Mijn 2 cent.
Succes!
Wat een adviezen allemaal !
Helemaal beduusd van.
Wat aardig allemaal en ook verhelderend.
Ik draag nu een
Dus kan relatief rustig naar toch die Sub sparen.
O ja , er komt ook nog een HFLE aan.
Maar dus voorlopig ff geen Tag…
Owkay, wist niet dat je al zo’n mooi rijtje had
En als je een sub in het vizier hebt, tja dan houdt alles op
Hahaha, ja mooi hoe iedereen ergens op duikt om te helpen. Prima keuze om lekker rustig te sparen voor een Sub.
Niet kopen!’
Ben beginnend HF-er en ontluikend hobbyist. Heb horloges altijd leuk gevonden maar zit nu in een stroom versnelling. Heb nog veel te leren, sparen, verzamelen en wellicht zelf wat doen naast bandjes wisselen
De kennis en bereidwilligheid hier is TOP en aanstekelijk.
Sprak mijn vader nog even. 72 jaar jaar en baalde wel een beetje. Was van de week al gaan verkennen in Roermond. Had de zaak al bezocht en gevraagd hoe het allemaal ging. Vorige keer zaten er al 30 klanten te wachten waarbij de eerste vanaf 07.00 uur.
Pa had zijn visstoeltje van zolder gehaald en was bereid om met krantje er op tijd te gaan zitten…
Gelukkig begreep hij mijn afwegingen en zei heel terecht dat je bij het uitgeven van dit soort bedragen niet al op voorhand spijt moet hebben. Dat blijft mogelijk iedere keer als je het horloge draagt.
Maar toch… teleurstelling is er ook. Kinderachtig natuurlijk. Dat wel. Maar toch… rationaliteit en horloges is nog even wennen.
@mr_brakke print een foto van je grail uit, hang deze ergens op in jouw huis en save the money!
Zeker de Tudor BB die je hier aandraagt is de beste die ik ken: Gouden details, mooie warm-rode bezel, mooie plaat, ouderwets logo met gekromde Self-Winding tekst, en dan dat rode ringetje om de kroonstam… Prachtig.
Niet dat ik commentaar ga leveren op een Sub, want dat ding is al zo uitgekauwd, dat hoeft echt niet meer, maar die jij daar aandraagt is gewoon veel toffer qua design en detaillering.
En Rolex maakt weer veel, veel toffere horloges dan de sub.