Dilemma omega

Heren wat zouden jullie doen,? Voor dit horloge bestaat de mogelijkheid er een stalen band bij te kopen…

Het gaat om deze band met rechte end links,

Wil 'm graag als ik 't doe wel gewoon nieuw.

Maar kost wel aardig wat aan munten, dik 300 euro.

Wat zouden jullie doen,?

En heeft iemand ervaring met de band… Hoe is het kwa constructieve gevoel etc

1 like

Koop je het horloge nieuw of heb je het horloge al en wil je de stalen band er bij kopen? Zelf koop ik mijn horloge liever met stalen band omdat die meestal naderhand prijziger is om aan te schaffen.

Horloge is in mijn bezit, en is niet nieuw leverbaar aangezien jaren 70. Band nog wel leverbaar en de band is onderwerp vraag al dan niet aanschaffen

Niet doen.

1 like

De band op de foto zit aan een andere kast. Weet je zeker dat de end links goed aansluiten op jouw horloge?

Mooie blauwe Omega, maar de getoonde stalen band vind ik persoonlijk er niet mooi bij, succes!

Ω

1 like

Ik zou op ebay naar een band uit de jaren 70 zoeken. Fonkelnieuwe band bij een vintage horloge. Weet niet of dat wel staat

1 like

Lijkt me een NOS band.
En in antwoord op vraag TS: als je graag een ‘complete set’ wil en het een van je favoriete horloges is dat je graag en veel draagt en dan liefst op staal zou dragen, dan doen. Anders niet doen. Blijft wel een stevig bedrag. Maar sommige merken durven dit soort bedragen ook voor originele rubber banden te vragen.

1 like

Is wel nos

Uiteraard gaan de juiste end links geplaatst worden

Ah ok, dat verduidelijkt. Als het je favo horloge is, waarom niet. Maar ben je wel een man van staal :wink: of liever meer van het leer ?.. Want van 300 euro kan je wel een paar mooie banden kopen

Dat is dus 't dilemma :rofl: hoopte op positieve reacties kwa kwaliteit etc, maar anders een mooie band erbij.

Ik was nooit zo van de banden maar een jaar geleden een UG uit de jaren 90 op staal gekocht. Die hoge kwaliteit band zat lekker en was oprecht supermooi. Nu zou ik staal dus wel overwegen, terwijl daarvoor geen haar op mn hoofd erover dacht om specifiek voor staal te kiezen

1 like

Valt wel mee hoor. Heb je een halve Breitling band voor.

2 likes

Heb nog wel wat etsy adresjes die voor sub 100 euro een knetter mooie leren band leveren

1 like

Gewoon doen. 300 is niks. Als jij je portemonnee met 300 laat vallen buk je niet eens om hem op te rapen toch?

Wat ik bedoel is dus dat wij hier niet echt goed kunnen adviseren, toch?

5 likes

Ik zou het doen!! Draag graag stalen banden en alles andere is gewoon prut…

Het horloge oogt meteen beter… en stoerder!

1 like

Gewoon doen!

1 like

Ik vind de prijs voor die band trouwens krankzinnig.

Voor bijvoorbeeld een 1171 en andere oude Speed- en Seamaster banden kan ik nog in dat soort prijzen komen, maar dit is gewoon heel duur.

1 like

Ik zou het doen!
Zeker als je weet dat je het gaat dragen, met name met warmer weer erg prettig.

2 likes