Ω Dilemma op Dinsdag

Ha HF,

Ik heb een dilemma voor te leggen. Dure horloges zijn duur in onderhoud. Die was te verwachten. Enkele jaren geleden heb ik een Speedmaster Reduced uit 1998 overgenomen van iemand hier van het forum. Deze kan inmiddels wel een beurtje gebruiken. Tevens zit er een klein busje in de lunette (buitenkant bij de 30 op de tachy).

Een mooi moment om het horloge naar Zwitserland te sturen. Ohnee! 2 weken te laat! Sinds 1 februari zijn de prijzen van omega voor een servicebeurt gestegen naar (schrik niet) € 950,-. Met de nieuwe lunette komt daar nog eens € 170,- bij. Maar, dan krijg je wel:

• Nieuw uurwerk
  • Nieuwe module
  • Kast en band gerefurbished
  • Waterdicht
  • 2 jaar garantie
  • Mooie etuitje

Nu komt het dilemma:

Ω Dilemma op Dinsdag
  • Zonder beurtje ‘As is’ voor €2.500,- in het blauwe gedeelte
  • Compleet geserviced met 2 jaar garantie voor €3.700,- in het blauwe gedeelte

0 stemmers

1 like

Optie 3) ergens anders geserviced voor de helft

22 likes

2500 zonder beurt gekozen
Want dan kan koper zelf beslissen.
Kan ook een beurt bij Wesselink laten doen etc.

Dat dus

2 likes

Prijzen van de reduced zijn echt belachelijk gestegen. Kocht die van mij destijds voor €1000 en liet het voor €150 ‘zwart’ servicen.

Mis de reduced wel af en toe:

10 likes

Ja echt bizar. Was altijd het ‘achterlijke broertje’. Nu nog steeds maar meer gewild :joy:

6 likes

3700 voor een reduced gaat niemand neerleggen. Dus óf laten servicen en dan nog 2 jaar zelf dragen óf nu voor 2500 in het blauwe gedeelte.

3 likes

Je verkoopkansen zijn dan wel echt ‘reduced’ zeg maar :sunglasses:

25 likes

Gewoon ergens anders laten servicen…zoals al eerder aangegeven. Ik vermoed dat dat zou moeten lukken voor €400

Ik heb nog een derde optie voor je.

Voor €2500 euro geserviced in het blauwe.

:sunglasses:

Waarom moet een beurt direct worden terugbetaald in de waarde van het horloge?

5 likes

Optie 4: complete beurt door Omega en weer lekker jaren zelf van genieten. Dat zou ik in ieder geval doen. Succes met de keuze!

2 likes

Geen 2 dingen door elkaar halen.
Als je bij Omega een compleet nieuw uurwerk krijgt dan heb je ook een nieuwe chronograaf module. Maar ook een nieuw glas, drukkers en kroon en vaak ook wijzers.

Als je hem voor ander bedrag laat servicen bij een “gewone” horlogemaker dan wordt meestal alleen het uurwerk deel geserviced.
Dan is de prijs heel anders. dan kom je met 300 - 350 euro meestal een heel eind en verder worden dan alleen de pakkingen in de kroon en drukkers en achterdeksel vervangen.

5 likes

Waarom heeft hij ‘een beurtje’ nodig?

Ik heb vandaag mijn auto weg gebracht voor een grote beurt. € 1173,-

Is nu mijn auto € 1173,- meer waard?

Nee natuurlijk niet. Een horloge word ook niks meer waard na een onderhoudsbeurt. Je zult hem waarschijnlijk wel wat makkelijker kunnen verkopen en je hoeft niet de bodemprijs van de markt te hanteren.

Maar niemand gaat jouw servicebeurt betalen.

Weinig realiteitszin imho

2 likes

Da’s een beetje kort door de bocht. Als bij een auto 1/3e van de waarde aan onderdelen vervangen zou worden, kan je misschien best meer vragen dan zonder die beurt?

1 like

Ik zou zeggen voor €1500,- euro in het blauwe

Speedmaster Reduced voor handige jongen. Kijken=kopen

1 like

Ja nee dat snap ik.

Maar een beurt hoort er nou er nou eenmaal bij om de zoveel jaar.

Dat is onderdeel van de hobby. Maar geen onderdeel van de waarde van het horloge.
Zeker niet in totaal. Wellicht kan een gedeelte tot uitdrukking komen.

3 likes

Je mag het altijd vragen. Krijgen is een tweede

Iedereen moet en kan vragen wat hij/zij wilt, maar kijk even om je heen. En nee, niet naar C24.

Neem deze bijv. 2K incl garantie bij een GD.

https://www.q-watches.com/product/omega-speedmaster-reduced-mop-dial

Voor realistische prijzen kan je beter HF, Uhrforum of Watchuseek aanhouden.

Anyhow. Succes!

1 like

Andere wijzerplaat die veeeel minder populair is dan de zwarte en geen stalen band. Appels en peren :man_shrugging:t2:

1 like

En hoeveel jaar ga je dan van uit?