Dilemma’s dilemma’s dilemma’s HELP

Beste forumleden,

Zit nu al een tijdje te denken mijn collectie terug te schroeven van 13 naar 3 a 4 horloges, En wat te upgraden.
Ben ooit begonnen met een oris Skeleton, ben dan aan een Rolex datejust 113264 geraakt en na wat deals bij omega uitgekomen.
Op een gegeven moment heb ik alles verkocht en ben ik overgeschakeld naar vintage.

Ik vind persoonlijk dat ik een mooie collectie heb, maar ben nu echt al maanden aan het twijfelen om terug te keren naar een kleinere collectie met een vintage speedy.
Ik heb nu 2 keuzes, alles houden en sparen of verkopen en de collectie onmiddellijk verder ontwikkelen.
Ik vind dit persoonlijk zo moeilijk, de ene dag is mijn keuze gemaakt en zou ik verkopen, de andere dag de k ik weer van zoek zo maar eens een horloge…
Wat zouden jullie doen?


Zou ik sowieso verkopen



Heb ik twijfel over



Hou ik zeker

Wat is jullie raad ?

5 likes

Alles verkopen en Lemania 1280 houden en topstuk terugkopen ?

4 likes

:point_up: dat zou ik zelf doen.

2 likes

Geen raad helaas, wel een complimet voor je mooie collectie!

1 like

1 a 2 houden en de rest verkopen voor een vintage speedy. Je collectie is nu nogal eentonig.

1 like

Ik zou gewoon al die ouwe meu… oh wacht. Ik ben aan de andere kant van het spectrum beland :upside_down_face:

Lastige keuze!

5 likes

Welke ik er echt uit vind springen zijn de Omega 2384, 2577, 2515 en de Lemania chrono. Voor mij is het altijd bepalen welke horloges het meeste plezier voor je euro’s geven. Dat geeft vaak een hoop duidelijkheid wat betrefd je het beste zou kunnen verkopen.

1 like

Tip. Alles eruit! Behalve de Lemania chrono. Vintage Speedy erin!

Kun je af en toe nog eens afwisselen…en de tijd zal dan leren of je er goed aan gedaan hebt.

Zo niet kun je je speedy weer verkopen. Dit is, als je een goed exemplaar hebt niet moeilijk schat ik.

Succes met je keuze! En overigens mooie collectie nu👌

1 like

De Lemania chrono is :heart_eyes: en voor de rest een “echte” oer Speedy met een 321 caliber :crazy_face::heart_eyes::alien: of een Minerva met een eigen uurwerk cal. 13-20 :heart_eyes::upside_down::heart_eyes:

En misschien heb je al gemerkt dat wereldwijd de vraag naar vintage Seio’s is toegenomen, vooral de chrono’s 6138 en 6139. Altijd onderkend, maar een van de weinigen die echte "manufacture "is met nog betaalbare Top klasse horloges :spy::thumbsup: BullHead, Panda … en nog meer leuks :yum:

Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes

Ik zou ook het merendeel verkopen en een topstuk ervoor terug kopen! :cowboy_hat_face:

Maarja…dat blijft persoonlijk natuurlijk; weet niet in hoeverre je gehecht bent aan die overige horloges in je collectie (behalve die Lemania?) :slight_smile:

Volg je gevoel: je kunt al die horloges nu eenmaal niet elke dag dragen!

1 like

Eigenlijk wel moeilijk, zelf heb ik nog nooit horloges verkocht omdat ik er aan gehecht ben geraakt denk ik. Je hebt een hele mooie collectie en ik zou het jammer vinden om dat, of een groot deel daarvan op te offeren voor 1 duurder horloge.
Misschien komt het omdat ik nog maar sinds april vorig jaar als hobby bezig ben en staan er later van mij ook wel horloges in het blauwe gedeelte. Voorlopig blijf ik maar sparen voor een Speedmaster en vind ik af en toe ergens een leuke vintage.
Eventueel gewoon de een, twee of drie horloges die je zelf het mooist vindt apart leggen en zelf houden, de rest dan verkopen. Succes met je dilemma!

2 likes

Zoals hierboven al ergens aangehaald is je collectie ondanks fraaie exemplaren wat eentonig en grijs. Ik zou een beetje uit je comfort zone stappen en iets totaal anders zoeken. Hier even wat inspiratie:

Daarvoor zou ik een aantal van de meest verweerde modellen weg doen. Volgens mij ga je dan de overige modellen ook weer meer waarderen doordat er meer diversiteit in zit.

Succes met kiezen!

3 likes

Lastige keuze. Ik loop tegen hetzelfde aan en heb daarbij de volgende aanpak bedacht om gevoel en ratio een beetje te scheiden.

Voor een aantal horloges gaat bij mij het gezegde: uit het oog, “uit het hart” niet op. Die blijven door mijn hoofd spoken.

Met dat in het achterhoofd heb ik een tweetal horloges (waar ik over twijfel) dusdanig weg gelegd dat ik er niet meer mee geconfronteerd wordt. Als ik ze op een gegeven moment weer om wil doen: Houden! .

Indien niet; verkopen dus.

Wellicht dat ik ze uiteindelijk nog 1 keer om doe. Als laatste overdenking. Maar zover ben ik nog niet.

Erg systematische aanpak, dat ben ik me bewust. Geen idee of het werkt maar misschien heb je er wat aan in je keuzemoment.

Succes.

2 likes

Lastig inderdaad hoor… misschien de chrono en dresser uitkiezen (of twee van elk) die jij het mooiste vindt. Vervolgens jezelf de vraag stellen welke andere horloges iets toevoegen. De horloges waar je het antwoord niet bij kunt geven verkopen en vervangen voor andere die wel echt wat toevoegen.

Hoe dan ook succes :+1:.

1 like

Eentonig, of precies zijn stijl/smaak?

3 likes

Dit is toch mijn mening? Volgens mij mag ik zelf bepalen wat mijn mening is.

1 like

Beste Bertus1 mijn voorkeur is om ze te houden. Het is gevoel en emotie en ze eten geen brood. Succesen wijsheid. Het zijn in mijn bescheiden mening erg leuk vintage horloges. groet

2 likes

Gewoon lekker doen wat je gevoel je ingeeft. Zie dat de Venus al te koop staat.

Zelf zou ik ze lekker houden en van genieten. Zitten een paar mooie exemplaren tussen. Wellicht pas denken aan ‘upgraden’ als je iets tegen komt.

2 likes

Hoeveel blijer wordt je van een speedy? Je kan je horloges helaas niet allemaal tegelijk dragen, maar hoeveel wil je er opofferen voor een topstuk?
Kortom, is je wens voor een speedy zo groot dat hij de liefde voor 6/7 horloges uit je collectie overstijgt?

1 like

Nee, daarmee dat ik ook eerst even de dynamic heb gekocht en rustig de juiste speelde ga zoeken (en sparen)
In verkoop wel wat, maar ga toch meer houden dan ik eerst van plan was