Dilemma: Tudor Pelagos + Breitling Superocean II versus Rolex Explorer I 39mm 214270

Hallo allemaal,

Ik begin steeds meer terug te verlangen naar een Rolex Explorer I 39mm 214270 MKII. Daarvoor zouden de Tudor Pelagos 25500tn Two liner en de Breitling Superocean II 42 A17365 moeten vertrekken. Best een grote opoffering, want ik vind het beide nog erg mooie en fijne horloge. Maar ik krijg de Explorer I maar moeilijk uit mijn hoofd. Ik heb hem slechts 3 weken in bezit gehad en hij is er toen uitgegaan omdat ik een telefoontje kreeg van de AD om een nieuwe Sub no date op te komen halen. Ooit moet de Explorer I wel terug komen. Mijns inziens is de Explorer I 39mm perfectie in een simplistische vorm gegoten. Met een zeer rijke heritage en historie (Mount Everest, fantastisch verhaal!)

Huidige collectie:

Rolex Submariner 114060
Omega Speedmaster
Omega Seamaster
Tudor Black Bay Black
Tudor Pelagos
Breitling Superocean II 42

Mogelijke alternatieve collectie:
Rolex Submariner 114060
Rolex Explorer I 39mm 214270 MKII
Omega Speedmaster
Omega Seamaster
Tudor Black Bay Black

Met andere woorden van 6 piece naar 5 piece, (vintage erfstukken even niet meegerekend), maar soms geldt less is more.
Ik wil graag met jullie brainstormen over dit idee. Zouden jullie de Pelagos EN de Superocean II opgeven voor een Explorer I?

Dus dit:

Tegen dit:

Ben benieuwd wat jullie voorkeur zou hebben.

  • Tudor Pelagos EN Breitling Superocean II
  • Rolex Explorer I 39mm 214270 MKII

0 stemmers

MvG Ralph

3 likes

Explorer! omdat het echt een icoon is, past zo in het rijtje met de sub , speedy en seamaster.

2 likes

Ik heb gestemd voor de Explorer maar eigenlijk zou ik zelf voor de Rolex OP gaan :blush::wink:

Succes met de keuze :+1:t2:

3 likes

Mijn antwoord als eigenaar van de Explorer 214270: als Tudor de Pelagos in 39 mm. zou (gaan) maken met een acceptabele dikte (en titanium), ging de 214270 eruit en zou de Pelagos terug komen in de collectie.

Getoonde Breitling vind ik overigens veel te druk.

Succes met kiezen!

3 likes

Ik heb niet gestemd. Want ik weet het niet.
Je vergeet er volgens mij wel bij te vermelden dat er dan nog ongeveer 2k cash bij moet…

Wat @emveezet zegt… het is wel een drukke Breitling. De nieuwe is idd een stuk rustiger.
Zou eerder de Tudor en Breitling voor een Navitimer in 41mm doen. Maar goed dat vroeg je niet.

Ok… fuck it. Rollie!!! :metal:

5 likes

Al had ik een 114060 zou ik niet eens tanen naar een Explorer 1. In die wetenschap zou ik kiezen voor het duo, omdat ik ook hou van diversiteit in merken. Daarnaast is twee beter dan één omdat verandering van spijs doet eten. Voor mij persoonlijk geldt ‘less is more’ niet in deze hobby.

Volgens mij heb je niet zo lang geleden de Tudor gekocht als tussenpaus, om vervolgens in een later stadium die Explorer te kopen. Wat dat betreft zou ik bij mij plan blijven als ik jou was.

Graag gedaan.

2 likes

Ik zou de Tudor en de Seamaster doen.

De Breitling vind ik iets gaver dan de Seamaster

Go for it :+1:

1 like

Seamaster, Speedmaster en Sub gaan never nooit weg. Way too cool :sunglasses:

2 likes

:point_up_2: Eens :joy:

2 likes

:joy::joy::+1::see_no_evil::see_no_evil:

2 likes

Breitling en Black Bay eruit voor een Explorer als je die zo graag wilt, Pelagos lekker houden (of ruilen voor een blauwe)

Uiteraard 2 duikers eruit! Goed idee :+1:t2:

1 like

Wat denk jij hiervan, @RLC? Jij was laatst toch ook enthousiast over een IWC met verschillende complicaties?

Less is more and more is less. Minder horloges en meer actie op de dial. Kortom, precies de balans die jij nodig hebt!

1 like

Ik zou me bij je bevriende AD op het lijstje laten zetten voor de Pepsi.

Ondertussen blijven genieten van wat je hebt. Tegen de tijd dat je ‘m ooit mag ophalen verkoop je je Tudor en Breitling.

#kleurtje

7 likes

De Pelagos wel, de superocean zeker niet.

Als je je huidige collectie bij elkaar hebt kunnen sparen moet het financiële gat wat de superocean oo zou leveren ook met sparen haalbaar zijn.

Ik vind de superocean en de explorer te samen een hele mooie set. Met die twee kan je elke situatie aan.

Moet er iets wijken, dan had ik de seamaster uitgezwaaid .

1 like

Waar liggen de Post-its, de gekleurde stiften enne … haal voldoende papier van de flipover om later met plakbandjes aan de muur te plakken! Pas op, er is net geverfd. Ik zeg, we gooien de benen op tafel. Lekker hoor op deze druilerige maandagmorgen. Juffrouw Annie, laat de koffie maar doorkomen. :coffee:

Heerlijk, scheit aan alles… lets Rollie! :rofl: :joy:

@Blauwbeer, schijt is bewust verkeerd gespeld!

PS Bij twijfel, niet inhalen. De Tudor en de Breitling zijn toppers.

4 likes

Navitimer offensief…

  1. Weet dat zelfs de iconische Archie het horloge niet kan weerstaan;

  2. @anon53002072EV, waar blijven die foto’s nou? :thinking:

1 like

Hou die Pelagos. Doe de Breitling maar weg.

Eigenlijk heb je met deze collectie alles al om gelukkig te zijn, je beseft het blijkbaar nog niet.

Maar daarom blijft het een hobby waar je tijd en moeite kan blijven insteken.
Zoals reeds gezegd, ik zou de Pelagos houden, die is het zeker waard in de collectie te blijven. Allemaal eigenlijk.

Dus niet doen.

De sub en een golden navitimer…
GOED PLAN!

Check, check, dubbel check en BAM


Al…
Een Explorer hierbij maakt t wel af.

Dus

Komen ze,
Tadaaaa

Poe wat een mooi spul allemaal zeg. Oei oei oei.

8 likes

Dit dus… gewoon houden is mijn advies. Een horloge moet je pas weg doen als je er geen enkele klik meer mee hebt.

2 likes