Dilemma voor cadeautje aan mijzelf

Advies/mening gevraagd.

Komend jaar bereik ik de 50 jaren.

Daar hoort een gouden horloge bij, maar door de commercie en de goudprijs is de extra prijs voor zo’n horloge best veel.

Nu heb twee gegadigden op het oog, die buiten de goudkleur best verschillen.
De ene heeft een automatisch uurwerk en 18k gouden kast, maar wel zo’n 8k.
De andere is een super quartz maar van titanium met een laagje kleur en zo’n 3k.

Beide vind ik mooi, wellicht een lichte voorkeur voor de B&M qua uiterlijk, maar de techniek van de ander is wel weer erg gaaf. Met het verschil in prijs kan je ook weer een hoop anders doen.

Dilemma, dilemma, lastig, lastig.
Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan? Of is dit allemaal te persoonlijk?

  • Echt goud
  • Goudkleurig
0 stemmers
4 likes

Echt goud, maar niet aan B&M

16 likes

CITIZEN Chronomaster!
Prachtige afwerking! Hele bijzondere wijzerplaat. Echt een kunstwerk en uniek (maar dan ook echt, geen twee zijn hetzelfde).

4 likes

Als ik moet kiezen tussen deze twee; de Citizen. Als ik zou mogen kiezen met een budget tussen de 3 en 8k, geen van deze twee.

10 likes

Is jouw ervaring negatief voor dit merk?

De Chronomaster maar niet deze.
De grotere mèt lumen.
Ding loopt altijd op tijd, datum staat altijd goed.
Daar heb je de rest van je leven plezier van.

1 like

Oh nee. En ze maken prachtige horloges. Maar voor 8k is naar mijn idee (smaak?) veel meer/mooiers te koop.

Eigenlijk exact dit

2 likes

15 likes

Wow die is ook schitterend he met die goudsnippers. Welk modelnummer heeft deze?

50 is anno nu geen leeftijd meer voor een gouden klokje.
Tenzij natuurlijk…

6 likes

Dat model blijft ook leuk en doet mij wel terugdenken aan een casio die ik had als puber.

Ik vind die B&M best wel mooi! Chique verschijning en echt wel weer eens iets anders dan wat je hier doorgaans voorbij ziet komen.

Ik zou sowieso lekker gaan voor iets wat je zelf mooi vindt en niet per se wat anderen je adviseren.

1 like

Dat is een aq4042-01p

1 like

Deze Clifton met maanfase :heart_eyes: wellicht

17 likes

Die is ook schitterend, ga ik ook even googlen.

1 like

Als t goud en ca 8 mag kosten, ging ik voor deze Nomos.

9 likes

En daarom hou ik van dit forum, weer een model waar ik niet aan gedacht had.

1 like

Kijk eens op chrono24, nieuw staat deze voor 8.400 in Duitsland te koop

8 likes

De goudprijs mag op dit moment dan hoog zijn maar er zit wel heel weinig goud in zo’n horloge. Bij vintage horloges heb je dan meer goud voor je geld

2 likes

Altijd echt goud kopen. Het zou doodzonde zijn als de goudlaag er na een aantal jaar vanaf slijt lijkt me

2 likes