Dilemma voor cadeautje aan mijzelf

Hoewel ik Nomos een prachtig merk vind en deze heerlijk eigenwijs is met de grijze stippen

Staal kost die net een beetje meer dan 2k met zelfde uurwerk. Voor goud opeens €6800. Dus gaat meer dan 3 keer over de kop. Vind ik nogal fors tov andere merken :sweat_smile:

1 like

Eigenlijk absurd wanneer je er zo over nadenkt. Deels waarschijnlijk door de aantallen die geproduceerd worden.

1 like

Heb je al eens aan Tissot gedacht? Uurwerk van likmevestje maar wel een massief 18k kast.

1 like

Oef, een eta 902.101 voor rond de 3k :face_with_peeking_eye:. Das wel erg gortig.
Ieder zijn ding maar dan zou ik een beetje bijleggen voor een 18k vintage constellation

2 likes

Heb ik inderdaad naar gekeken maar het eenvoudige uurwerk houdt mij dan weer tegen.

Zijn huisgenoot heeft een beter uurwerk, maar die vind ik dan weer minder mooi. En heeft een aparte manier van batterijen vervangen.

Of voor € 5.650,- een nieuwe 39mm Tudor Black Bay s&g. Mooi merk, fantastisch uurwerk, hele fijne band.

3 likes

Ik heb geen idee van je budget.

Maar om toch even een suggestie te doen.

Op de een of andere rare manier vind ik dat een Tank goud ‘moet’ zijn maar dan wel met een ander bandje.

Als ik ooit 50 word en dat dan financieel haalbaar is. Doe me die maar

Vergeef me de foto’s bij kud ad licht

3 likes

Mooi merk: Longines
Mooie aanbieding:

1 like

Ik zit nu met mijn hoofd rond de 8k budget anders wordt het wel erg veel :grin: . Cartier red ik daar niet mee helaas. Ik heb nog maanden om te sparen etc dus wellicht verander ik nog.

Persoonlijk zou ik voor 8k eerder kiezen voor een grand seiko als je iets klassiek wilt

Misschien zelfs een king seiko als je graag een red dial wilt

1 like

Citizen toch wel mooier.

1 like

Tussen die twee absoluut de Citizen.
Maar voor max 8k zou ik persoonlijk ook eerst verder kijken.

1 like

Je wordt maar 1x 50.

Volgoud natuurlijk!

Je kan ook 2de hands kijken, dan vind je hele leuke dingen voor 8k. Bijvoorbeeld iwc en meer.

.

7 likes

Al eens nagedacht over Vintage?
Daar kan je bij de premium merken ook wel wat leuks vinden voor een redelijke prijs.
Als voorbeeld mijn JlC Dresser uit de jaren '60.

In een goede staat vind iets soorteglijks voor minder dan 2K. Met wat meer toeters en bellen (automaat/ small seconds, speciale dial) ga je eerder richting 3K.

Ik heb uiteraard geen enkele affiliatie met de verkopers, maar in het blauw staat er ook nog wel wat :slight_smile:

3 likes

Dank je voor deze opties, maar ook al begin ik zelf vintage te worden gaat mijn voorkeur uit naar iets recenters.

1 like

Die Citizen zit rond de 3k dus dat scheelt nogal wat pegels.

2 likes

Ja top deze straalt klasse uit en dit van een staal drager haha

1 like

Keuze tussen echt goud of nep, natuurlijk echt.
Maar echt 8k of nep 3k met een mooiere dial, dan is nep ineens goed genoeg.

Geen idee van de (gebruikte) prijzen, dus zomaar wat suggesties

s-l500

5 likes

Vintage Grand Seiko een optie?

In de vintage categorie heb je daar verschillende modellen voor.

Voorbeeldje; een snaar strakke 5641-7005 vintage in 18k, te vinden voor ruim beneden de 4k

5722-9001 moet ook lukken met goed zoeken.

Of een 6145 8000 in 18k, maar die vind ik zelf wat dik om de pols (de stalen dan, goud zal niet anders zijn). Ik heb echter 0 vet op mijn botten, dus met een gemiddelde pols zal die mooi verzinken denk ik.

Bron; https://hoasavn.com/wp-content/uploads/2023/03/grandseiko61458000hoasa2-1024x1536.jpg.webp

1 like

Je geeft zelf het beste antwoord. Je wil beleving, dat staat los van de waarde, denk ik. Dus koop met je gevoel. Dan komt het altijd goed…

3 likes