Dilemma voor cadeautje aan mijzelf

De B&M is een fijn dragend horloge (poosje gehad). Is eventueel ook in two-tone maar dan niet met rode plaat. En dan die gangreserve…heerlijk. Lastig dilemma voor je. Succes met de keuze.

1 like

Die LUC spirit of nature is schitterend, ik kom wat budget tekort :grin:

1 like

Ja, wat natuurlijk écht mooi is en met wat zoeken ook nog wel onder 5K te vinden… :sunglasses:

5 likes

Als het goud moet zijn dan bij voorkeur vol goud. Een volgoud B&M is wel een afschrijfkanon, maar als je hem mooi vindt en je houdt hem, maakt dat niet zo veel uit.

2 likes

Afschrijven maakt mij niet echt uit, ik verkoop eigenlijk nooit een horloge.

Even een update voor het forum.
Het is een heel ander model geworden. Super gave techniek, DLC coating en solar:

Vandaag binnen gekregen en het was even priegelen met een linkje verwijderen, maar wat een comfortabel ding. Helaas was het heldere daglicht net weg.

5 likes

Tsja, ik heb geen 8K over voor een horloge… Dat gezegd hebbende: budget oprekken en voor een Datejust in geelgoud gaan. :grin::+1::watch:

1 like

Mijn kriebel is voor nu weer even weg met dit horloge. :grin:

2 likes

Geniet van je aanwinst. :+1:

1 like

Zag dat je al een horloge gekocht hebt. Gefeliciteerd.

Maar dan nog even over dit horloge. Dit horloge op de werkbank gezien. Deze horlogekast is net zo massief als een blik soep. Er is zo ongelofelijk veel gedaan om zo min mogelijk goud in het horloge te verwerken dat je (letterlijk) met je vingers de achterdeksel kunt indrukken omdat de wanden flinterdun zijn. Mijn inziens kun je niet een fatsoenlijk massief gouden horloge kopen onder de 10K. Goud is duur. Punt.

4 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooi horloge!

Ik ben wel echt reuze benieuwd hoe je van een gouden three hander met een vintage vibe tot een solar powered all bells and whistles bent gekomen!?

1 like

Dat zou ik dan goed teleurstellend hebben gevonden wanneer ik dat horloge had gekocht.

Niet 1 nachtje ijs. In de loop van de tijd tot de conclusie gekomen dat ik het budget sowieso niet aan mij zelf verkocht kreeg.
Dus vele horloges op het net bekeken. Ook gewone kwarts horloges, zoals de Certina DS Jubile. Goed uurwerk maar geen garantie dat de seconde wijzer elke seconde mooi op het streepje valt. Uiteindelijk ook wellicht een beetje saai. Citizens heb ik al en daar gaat dat altijd goed dus dat merk gaan bekijken, naast de The Citizen. Ik vond dit model heel mooie techniek en materialen en samen met de maanwijzer ook een wat spannender uiterlijk hebben. Ook veel details, veel relief in de wijzerplaat en bijv. een dun gouden randje die rond de wijzerplaat zelf loopt. Dus ja soms lopen dingen anders bij mij :grin:

2 likes

Gefeliciteerd met deze NA. Heel veel plezier ermee.

1 like