Dilemma

Onlangs een aantal horloges verkocht om budget te genereren voor een horloge dat ik wel ga dragen. Ik weet wat ik mooi vind, een duikhorloge met stalen band, automaat 42 a 44 mm doorsnede. Nu heb ik laatst een Oris Aquis Date om mijn pols gehad en ben erg gecharmeerd van dit horloge. Nu ik het horloge heb gezien weet ik waar ik aan toe ben. Nou vind ik ook een groot aantal horloges erg mooi die alleen via internet te koop zijn, denk aan een Tactico TC2, Armida A5, Boschett Cave Dweller, etc. Allemaal erg mooie horloges maar geen idee of ik de klik die ik met de Oris had ook met deze zal hebben. Het mooie van de ‘internethorloges’ is dat ik er waarschijnlijk 2 voor de prijs van de Oris kan aanschaffen waardoor ik lekker kan afwisselen wat mij wel aanstaat. Daarnaast heb ik over de genoemde horloges alleen goede reacties en reviews gelezen dus aan de kwaliteit zal het waarschijnlijk niet liggen.

Mijn vraag is nu: wat zijn jullie ervaringen met horloges die je voor de aanschaf alleen op plaatjes hebt mogen aanschouwen?

Ben erg benieuwd!

Groet, Harm

Hamari Schreef:

Mijn vraag is nu: wat zijn jullie ervaringen met
horloges die je voor de aanschaf alleen op
plaatjes hebt mogen aanschouwen?

Dat het mee kan vallen en dat het tegen kan vallen.

Heb je niks aan he… Maar zo is het wel vind ik. Mooie horloges die om mijn pols toch niet “goed” vallen. Maar daarom koop ik ook nooit nieuw, wat me niet of te weinig bevalt verkoop ik weer zonder teveel schade.

Een aantal keren heb ik die gok genomen. Met een Precista Prs-18q, Prisma chrono en een Magrette Bronze. Inmiddels allemaal weer verkocht dus ja zeg het maar… Het voordeel van de gok is dat je de meeste horloge’s best gemakkelijk weer kan doorverkopen. Al dan niet met een beetje verlies (in mijn geval)
De Prisma chrono had ik overigens gekocht om te kijken of een chrono me beviel, en dat deed hij in zoverre dat dat de doorslag gaf tot aankoop van een Speedmaster. En om eerlijk te zijn die Prisma zou ik best weer terug willen.

De Tactico ziet er inderdaad echt heel mooi uit op foto’s en de set is ook perfekt compleet met de diverse banden erbij. Echter ik durf de gok niet te nemen.

Een vintage voor niet al teveel durf ik zo wel te kopen. Je hebt meestal ook niet echt een andere keuze. En dat kan idd mee- of tegenvallen. Maar de schade is dan beperkt. Ik zou zelf nooit honderden euro’s uitgeven aan een hologe zonder dat een keer om m’n pols te hebben gehad. Ik vind dat ook veel leuker dan maar ‘gewoon iets van internet bestellen’. Ik wil het gewoon even in m’n handen hebben; even ervaren hoe zo’n klok voelt en er in het echt uitziet. Het is wat je zegt, pas dan voel je of je er echt een ‘klik’ mee hebt. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Grappig, ik heb mijn “goedkopere” quartzhorloges (Favre Leuba Byblos, Diesel DZ1110 en Breil Milano BW0491) in de winkel gekocht na ze eerst gezien, gevoeld en gepast te hebben.
Mijn laatste twee “duurdere” aankopen (TAG Heuer Link automaat en TAG Heuer Aquaracer 500M automaat) heb ik beide bij officiële dealers gekocht zonder ze zelfs maar live gezien te hebben.
De Link zag ik in een brochure bij de dealer en de Aquaracer op foto’s op Internet.

De Favre Leuba draag ik al een paar jaar niet meer, deze ligt in de kast. Beetje klein formaat naar huidige maatstaven en er zit een lelijke kras in het mineraalglas.
De Diesel heb inmiddels aan mijn 19 jarige neefje gegeven nadat het ook in de kast beland was (na 2 jaar dragen). Toch meer een stoer modehorloge waar mijn neefje erg blij mee is.
De Breil is inmiddels mijn vakantiehorloge waar ik mee zwem, snorkel, ski en alles wat je op een vakantie nog meer doet.
De beide TAGs vechten om polstijd, op het moment draag ik de Link vanwege de heerlijk comfortabele stalen band met deze zomerse temperaturen.

Het blijft een gok, een horloge kopen zonder het eerst om de pols gevoeld en gezien te hebben. Mocht het horloge tegenvallen, dan is de kans aanwezig dat het met verlies de deur uit moet…
In mijn geval geen spijt van alle aankopen overigens, ik heb ze met veel plezier gedragen!

Succes met je keuze!

Groeten,
Rob

Ga voor de Oris… die is echt erg mooi.

Zo kan het inderdaad ook, jammer alleen dat alle horloges die ik noem nauwelijks tweedehands aangeboden worden.

Hi Harm,

Ik koop eugenlijk al mijn horloges via internet omdat ik de laatste tijd erg veel zie in de boutiquemerken die jij noemt.Zo heb ik de laatste jaren horloges via internet gekocht van merken als Crepas, Boschett, Halios, Zinex/Zixen, Armida, Artego etc. Als er 1 ding is waar deze merken zich onderscheiden van de “normale” merken (TAG,Omega, Oris etc.) dan is het wel hun customer support, zowel voor, tijdens en na je aankoop. Zo kreeg ik op verzoek foto’s toegestuurd van het horloge van iemand met dezelfde polsmaat, werd de maat al afgesteld op mijn polsomvang voor verzending, kreeg ik gratis een kwalitatief goede leren band erbij vanwege de wat verlate levering etc. Kortom, geen klachten van mij.

Ik heb ook de TAG’s, Oris, Omega’s en Longines in mijn collectie of in mijn collectie gehad, geweldig mooie klokken, absoluut niets te klagen.

Hier worden deze boutiquemerken niet heel veel aangeboden en als dat het geval is zijn ze altijd redelijk snel weg. Maak eens gebruik van een meta search site voor horloges zoals elitedealseeker.com of watchrecon.com dan vind je de door jou begeerde modellen ook tweedehands.

Succes met je zoektocht!

Eric

Veekeren Schreef:

Dat het mee kan vallen en dat het tegen kan
vallen.

Heb je niks aan he… Maar zo is het wel vind ik.

+1 ik probeer toch te wachten tot ik em een keer in 't echt kan zien. Tenzij het een kleine aankoop is.

De Tactico TC2 is één van mijn favorieten van dit moment (tu)

Succes

Heb toch de gok maar genomen met de Tactico TC2. Mocht ik het niks vinden dan is hij waarschijnlijk ook wel zo door verkocht. Hij kan alleen pas vanaf begin september geleverd worden, nog even wachten dus, niet mijn sterkste punt helaas.

Hoi Erik,

Volgens mij ben ik ook door een aantal van jou posts geintereseerd geraakt in de boutiquemerken. Inmiddels maar een email gestuurd naar een medewerken van Tactico om een TC2 voor mij te reserveren. Ben erg benieuwd!

Mooi hè, nu maar afwachten hoe hij in het echt is.

Sommige vielen tegen (te klein of toch minder fraai dan op beeld) en heb ik weer verkocht. Anderen zijn juist nog mooier dan internet ze kan laten zien (bijvoorbeeld de Armida A1). Erg lastig om alleen maar op plaatjes af te gaan. Het is zeker moeilijk als het modellen beteft die niet in de Europese winkels liggen. Geef je ogen goed de kost en struin het internet af naar zoveel mogelijk plaatjes van een bepaald horloge. Veel internetwinkels hebben een fair retour-policy.

Hamari Schreef:

Hoi Erik,

Volgens mij ben ik ook door een aantal van jou
posts geintereseerd geraakt in de boutiquemerken.
Inmiddels maar een email gestuurd naar een
medewerken van Tactico om een TC2 voor mij te
reserveren. Ben erg benieuwd!

Hi Harm,

Sorry daarvoor…:slight_smile:

Hier wat leuke links naar de TC2

http://forums.watchuseek.com/f408/t-c-t-i-c-o-tc2-689035.html
http://forums.watchuseek.com/f74/introducing-new-tactico-tc2-686350.html

Succes met het wachten…

Eric

Hamari Schreef:

Heb toch de gok maar genomen met de Tactico TC2.
Mocht ik het niks vinden dan is hij waarschijnlijk
ook wel zo door verkocht. Hij kan alleen pas vanaf
begin september geleverd worden, nog even wachten
dus, niet mijn sterkste punt helaas.

Fantastisch man! T.z.t. kijk ik uit naar een review, alvast van harte!

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, het is een prachtig horloge. (tu)

De mooiste foto IMHO, voor het wachten…

Eric

Ja dat is echt de mooieste foto inderdaad, die heeft waarschijnlijk ook de doorslag gegeven om het horloge te reserveren.

Armida A5 en de Boschett Cave Dweller is wel uber hoor mooie band, vette klok, oris is ook mooi, alleen toch wel een poepie duurder.

Succes met de zoektocht!