Dilemma

Uiteraard een 1ste wereld probleem, maar… Ik heb besloten dat ik maar 1 (voor mij) topstuk in de collectie wil hebben. Had eigenlijk al besloten welke de deur uit zou gaan, maar op moment supreme slaat de twijfel toch toe. Kunnen jullie ff helpen met de keus… Als er 1 zou moeten gaan welke zou dat voor jullie zijn en waarom? (Heb verder nog een vintage, blauwe chrono die sowieso blijft. Rest heeft er al aan moeten geloven.)

2 likes

Mijn keuze zou de Seiko zijn die mag vertrekken, niet om het merk maar om de afmeting.

3 likes

Dat was idd ook een overweging die meeweegt. Al draagt de seiko kleiner dan hij op de foto oogt…

Dit dus.

En de Tudor is gewoon mooier

Ik vind de Tudor ook veel mooier dan de GS.

Ik kan gewoon het merk GS, hoe prachtig en technisch hoogstaand ze ook zijn, niet zo waarderen.

Ik zou de Seiko houden, waarom? ik vind hem geweldig mooi.
De maat,de wijzers, grotere datum en de bezel ! top klok.
Niet dat de Tudor niet mooi is, ook een prachtklok!
Suc6 met je keuze.

1 like

Tudor. Seiko heeft lelijke wijzers, te kleine indexen, te grove gekartelde bezel, lelijke powerreserve. Sorry.

Groeten
Rutger

De GS zeker houden … en de dobbelsteen eruit :wink:

4 likes

Is natuurlijk ook persoonlijk, maar ik vind ze beide prachtig op hun eigen manier. Foto doet de seiko geen recht. Deze iets meer.

2 likes

Dobbelsteen…:blush:

GS houden! De Tudor is ook mooi maar spreekt mij toch net iets minder aan

Tudor eruit natuurlijk…

3 likes

De GS houden, is exclusiever en daarmee specialer m.i.

4 likes

GS houden, vind de Tudor maar saai.

2 likes

Ik zou die Seiko echt thuisbezorgen bij de eerste de beste die um wil hebben en de Tudor houden…

2 likes

Laat even weten als je de GS weg doet
Heb serieuze interesse

Een echt horloge wegdoen om met een hommage klok rond te lopen. Doesn’t make sense.

3 likes

Gaat toch redelijk gelijk op. De exclusiviteit vd seiko spreekt me idd ook aan (en afwerking en nauwkeurigheid ook), maar de grootte weer een beetje minder…
En 1ste gen pelagos zal toch over een jaar of 5 toch langzamerhand ook wel wat exclusiever worden…

Ik zou de Seiko alleen houden als je 'm om je bovenbeen zou dragen… In alle andere gevallen de Tudor!

1 like

Hommage? Was toch een redelijk nieuwe lijn van Tudor?

1 like